Drone update

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gert Kracht

Active Member
Lid geworden
29 apr 2018
Berichten
159
Waarderingsscore
87
Punten
28
Leeftijd
61
Locatie
Ens
Website
www.gertkracht.nl
Ik wil mijn Mavic Air 2 en Mini 2 fly more sets verkopen en in plaats van die twee een fly more set van de Air 2S of de Mini 3 Pro kopen.
Fotografie beelden in RAW en 10 bit video zijn mijn redenen voor deze stap.
Maar wat te doen? Kiezen voor klein en compact of de wat grotere 2S. Wie heeft er ervaring met deze drones?
 
Ik ben zeer tevreden over de Air 2s Ik had eerst een mini 2 en de air 2s is een grote stap vooruit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gert Kracht
Klopt. De camera is een flinke stap vooruit en dat is ook precies de reden waarom ik deze stap vooruit wil maken.
Mijn beide drones zijn nog in een prima conditie. Maar ik wil graag de stap naar hogere beeldkwaliteit maken.
 
Klopt. De camera is een flinke stap vooruit en dat is ook precies de reden waarom ik deze stap vooruit wil maken.
Mijn beide drones zijn nog in een prima conditie. Maar ik wil graag de stap naar hogere beeldkwaliteit maken.
De camera is zeker een flinke stap vooruit maar ook is de air 2s wat beter in harde wind, en door zijn formaat ook beter zichtbaar. En ik vlieg hem nu met de DJI RC controler en dat vind ik ook een voordeelIMG-20221214-WA0003.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Gert Kracht
Ik wil mijn Mavic Air 2 en Mini 2 fly more sets verkopen en in plaats van die twee een fly more set van de Air 2S of de Mini 3 Pro kopen.
Fotografie beelden in RAW en 10 bit video zijn mijn redenen voor deze stap.
Maar wat te doen? Kiezen voor klein en compact of de wat grotere 2S. Wie heeft er ervaring met deze drones?
De 2s is een fantastische drone en misschien wel wat ondergewaardeerd. De beste (beeld)kwaliteit vs. gewicht-verhouding denk ik. Ik kan alleen 2 nadelen noemen:
1. De drone valt over een jaar in A3, tenzij DJI nog met een C1-update komt (zeer onzeker);
2. Je kunt het diafragma niet regelen.
Daarom ben ik toch maar voor de Mini 3 Pro icm Mavic 3 gegaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gert Kracht
De camera is zeker een flinke stap vooruit maar ook is de air 2s wat beter in harde wind, en door zijn formaat ook beter zichtbaar. En ik vlieg hem nu met de DJI RC controler en dat vind ik ook een voordeelBekijk bijlage 4192
Dat is zeker het overwegen waard idd. Het scherm van deze remote is mooi helder en geen geklooi meer met een telefoon en kabeltje. Ik heb vanavond even proefgedraaid en ik ben heel blij met de beelden. Absoluut geen spijt van de aanschaf.
 
De 2s is een fantastische drone en misschien wel wat ondergewaardeerd. De beste (beeld)kwaliteit vs. gewicht-verhouding denk ik. Ik kan alleen 2 nadelen noemen:
1. De drone valt over een jaar in A3, tenzij DJI nog met een C1-update komt (zeer onzeker);
2. Je kunt het diafragma niet regelen.
Daarom ben ik toch maar voor de Mini 3 Pro icm Mavic 3 gegaan.
Ik heb met een korte vlucht even wat beelden gemaakt en ben ontzettend blij met het resultaat. Zeer weinig ruis en mooi helder beeld. De camera is zeer gevoelig.
Voor de toekomst ga ik wel kijken wat ik ga doen. Ik zou heel graag eerst eens wat beelden van de Mini 3 Pro willen zien. Dat de Mavic 3 eindelijk een C1 certificaat heeft gekregen stemt mij al heel erg blij. Een mooie reden om in de toekomst de step-up te maken naar deze drone. Tegen die tijd zal er wel weer een nieuwer model zijn. Prijzen worden dan weer interessanter, of de nieuwe drone weer veel beter. Ik hoef mij dit jaar daarover nog niet druk te maken. Ik ga weer mooie beelden maken en genieten. Dat gaat met de 2S zeker lukken.
 
De controller is een mooi gemakkelijke afstandsbediening, maar mij het geld niet waard , veel te lage nits( slecht beeld bij zon) er is dan amper of niets te zien .
Ook een nadeel ,niet even de bekende patch te draaien voor Fcc .
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
De controller is een mooi gemakkelijke afstandsbediening, maar mij het geld niet waard , veel te lage nits( slecht beeld bij zon) er is dan amper of niets te zien .
Ook een nadeel ,niet even de bekende patch te draaien voor Fcc .

Ik wil hem wel eens vergelijken met het beeld van mijn iPhone. Dan zie ik wel wat ik ga doen.
Die patch is mij niets van bekend. Kun je dat toelichten?
 
De IPhone ben ik niet van op de hoogte hoeveel nits deze heeft , had zelf eerst een ipad mini maar die kon het videostream signaal niet aan en was ook niet helder genoeg daarna de tablet van samsung die zou meer nits hebben maar helaas , nu de Samsung galaxy S22 ultra en die is met 1750nits erg helder met vol zonlicht nog erg goed te zien , ook het videostream signaal loopt als een zonnetje.
De Fcc hack is deze ,heb hem uitgeprobeerd op een mini 2 maar is toepasbaar op meerdere Dji's , veel verder bereik scheelt zeker 30-40% Dit zal ook zeker hier wel op het forum ergens anders staan verwacht ik.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: scorpioo en Gert Kracht
Ik heb zelf nog niet veel problemen met de signalen tussen de drone en controller gehad. Ja, de controller is wel minder gevoelig met de iPhone in de houder, maar echt buiten bereik is mij nog nooit overkomen. Er is ook een risico, want je komt in de verleiding om verder weg te gaan vliegen en daardoor meer risico's te nemen. Hij moet immers binnen zichtbereik blijven en dat lukt sowieso niet met een Mini, laat staan met een Mavic Air 2S. Maar ik houd dit wel in gedachten.

Je kunt gelukkig ook de limieten in de controller instellen.
 
Hij moet immers binnen zichtbereik blijven en dat lukt sowieso niet met een Mini, laat staan met een Mavic Air 2S. Maar ik houd dit wel in gedachten.
air 2s is toch groter dus hoezo laat staan met een air 2s? Air 2s is goed te zien vind ik beter dan een mini. en als je je i phone met de controller wil vergelijken ben je welkom om dit een keer te komen doen.
 
Het bereik is - voor de manier waarop ik de drone inzet - prima. Vanaf zo'n 1900 meter (ja hoor, ik kan mijn mini en Mavic echt zien hoor. Echt...) met een bomenrijtje er tussen krijg ik af en toe wat hikjes en waarschuwingen.

Mij is alleen onder de Zuid Franse zo'n overkomen dat het scherm werd overstraald. Ik heb een Huawei p 2019 met een schermhelderheid van iets van 580 nits. Voor 189,- heb je een Xaomi MI met een helderheid van 1000 nits (alleen geen 5g) en voor rond de 350 heb je telefoons die en 1200 nits helderheid hebben en 5g. De nieuwe iPhone blazen de concurrentie weg met 2000 nits helderheid. Altijd leuk als jouw koplampen defect zijn en je toch niet weet wat je met die 1200 euro op de bank moet doen.

Kijk op de site van tweakers. Ik zou gewoon wachten tot de 5g telefoons goedkoper worden, en de oude telefoon een beetje brak wordt.
 
Ik weet niet wat voor ogen jij hebt maar 1900m kun je echt en echt niet zien, welke drone dan ook , vlieg zelf met modelvliegtuigen die 10x zo groot zijn en die kan niemand meer zien op 500m afstand.
ook de IPhone heeft volgens de specs
zie onderstaande.
5G toestellen hebben totaal geen meerwaarde , en niets met deze hobby te maken , maar dat terzijde.Screenshot_20230115_102451_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JH54
Ik weet niet wat voor ogen jij hebt maar 1900m kun je echt en echt niet zien, welke drone dan ook , vlieg zelf met modelvliegtuigen die 10x zo groot zijn en die kan niemand meer zien op 500m afstand.
Ik neem aan dat Dieseltijger bedoeld dat de drone nog verbonden is met de remote als hij 1900 meter ver vliegt. Zicht 1900 meter is onder huidige wetgeving inderdaad niet relevant.
 
  • Leuk
Waarderingen: NotCorr Drone Service
Yep. dat bedoelde ik inderdaad. Ik had een hit & run foto gemaakt van een molen. Nu we het er over hebben....ik ben denk ik bijna 2,2...2,3 kilometer verderop terchtgekomen met mijn Mavic. Omgedraaid, en weer gezocht naar de molen in kwestie. Ik kreeg wel wat waarschuwingen te zien - maar het ging verder prima.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: JH54