Drone verloren

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Shady

New Member
Lid geworden
5 sep 2019
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
25
Locatie
Zutphen
Hallo,

Na gisteren mijn sjrc z5 te hebben ontvangen ben ik er mee gaan vliegen. De eerste vlucht van ongeveer 5 minuten ging soepel omdat ik alles handmatig bestuurde. Bij de 2e vlucht wou ik de return to home button uitproberen, het resultaat is dat mijn drone een fly away heeft gehad en ik er minder dan 10 minuten plezier van heb gehad.
Hij is weg gevlogen bij de mettrayweg in Eefde en vloog richting intermetzo Eefde en richting Gorssel.
De kleur is zwart.
Mocht iemand mijn drone vinden hoor ik het graag , zal ook zeker een beloning tegen over staan!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190904-212632.jpg
    Screenshot_20190904-212632.jpg
    316,4 KB · Weergaven: 44
Ik wil eigenlijk weer een nieuwe drone kopen , mocht ik geen vergoeding of korting ontvangen als ik deze weer koop heeft iemand dan advies voor rond de 150euro met gps?

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
Beste Shady, er staat een xiro explorer te koop, een hele leuke drone.
Weliswaar boven je budget, maar wellicht wil de verkoper nog iets aan de prijs doen. Heb er zelf ook mee gevlogen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Een sjrc f11 is een harstikke leuke drone met alles er op en aan. Is nu in de aanbieding maar opgelet als je pech heb krijg je inklarings kosten € 120,48 23%OFF | SJRC F11 PRO GPS Drone Met Wifi FPV 1080 P/2 K HD Camera F11 Borstelloze Quadcopter 25 minuten vliegtijd Opvouwbare Dron Vs SG906
€ 120,48 23%OFF | SJRC F11 PRO GPS Drone Met Wifi FPV 1080 P/2 K HD Camera F11 Borstelloze Quadcopter 25 minuten vliegtijd Opvouwbare Dron Vs SG906
Ik wil eigenlijk weer een nieuwe drone kopen , mocht ik geen vergoeding of korting ontvangen als ik deze weer koop heeft iemand dan advies voor rond de 150euro met gps?

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Een sjrc f11 is een harstikke leuke drone met alles er op en aan. Is nu in de aanbieding maar opgelet als je pech heb krijg je inklarings kosten € 120,48 23%OFF | SJRC F11 PRO GPS Drone Met Wifi FPV 1080 P/2 K HD Camera F11 Borstelloze Quadcopter 25 minuten vliegtijd Opvouwbare Dron Vs SG906
€ 120,48 23%OFF | SJRC F11 PRO GPS Drone Met Wifi FPV 1080 P/2 K HD Camera F11 Borstelloze Quadcopter 25 minuten vliegtijd Opvouwbare Dron Vs SG906

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
Is inderdaad een leuke drone, zou wel voor een drone willen gaan die eerder werd voorgesteld maar heb dus gisteren 100 euro zien wegvliegen en dan wordt het toch een duur vluchtje. Heb je zelf ook een f11 of dat niet?

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb ook een f11, en het vliegt prima en heel stabiel. De rth doet prima. Maar die z5 heb je die nieuw gekocht. De rth zou moeten werken. Anders dit toch maar eens voorleggen aan waar je hem gekicht heb.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb ook een f11, en het vliegt prima en heel stabiel. De rth doet prima. Maar die z5 heb je die nieuw gekocht. De rth zou moeten werken. Anders dit toch maar eens voorleggen aan waar je hem gekicht heb.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
Ja z5 is nieuw gekocht bij banggood , ben op het moment met ze aan het mailen om te kijken of ik iets voor elkaar kan krijgen. Is nog even afwachten dus of ik een nieuwe z5 krijg of met korting en anders wordt het zeer waarschijnlijk gewoon de f11.

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
Stond de z5 wel in gps mode?of altedude
Ja z5 is nieuw gekocht bij banggood , ben op het moment met ze aan het mailen om te kijken of ik iets voor elkaar kan krijgen. Is nog even afwachten dus of ik een nieuwe z5 krijg of met korting en anders wordt het zeer waarschijnlijk gewoon de f11.

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Rechts boven in de app staat een gps teken. 3 keer klikken dan kan je gaan zoeken of waar je de waypoint in kan stellen zou je dit ook gezien hebben . Misschien niet direkt maar alz je richting de kant zou opgereden zijn waar drone naar toe gegaan was zou er een kans gewest zijn hem te vinden als dit na bepaalde afstand gebeurt zou zijn . Auto landingzou gewerkt moeten hebben. Ik zou als ik jou was ook op facebook dit melden en dan de link delen.
Heel eerlijk wist ik dat helemaal niet, duur foutje dus.blijkbaar toch niet alle videos bekeken die er waren op YouTube..

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Rechts boven in de app staat een gps teken. 3 keer klikken dan kan je gaan zoeken of waar je de waypoint in kan stellen zou je dit ook gezien hebben . Misschien niet direkt maar alz je richting de kant zou opgereden zijn waar drone naar toe gegaan was zou er een kans gewest zijn hem te vinden als dit na bepaalde afstand gebeurt zou zijn . Auto landingzou gewerkt moeten hebben. Ik zou als ik jou was ook op facebook dit melden en dan de link delen.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
Je leert me allemaal nieuwe dingen , heb net even gekeken en zag inderdaad de google maps maar geen lijn of dergelijke , zou de gps dan niet gekalibreerd hebben denk je?

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
Heb je dat niet gedaan dan? Ik doe dit bij iedere vlucht met jsrc. Maar als de batterij leeg is dan zal je geen lijn meer zien. Het is belangrijk dat je van de laartste cordinaten direkt deze opslaat door foto te maken of op te schrijfen.dan voer je ze in in google map en de kans groot dat je hem terug vind bij een lege batterij
Je leert me allemaal nieuwe dingen , heb net even gekeken en zag inderdaad de google maps maar geen lijn of dergelijke , zou de gps dan niet gekalibreerd hebben denk je?

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Ik was helaas nog niet toegekomen aan andere functies dan de return to home button, dit is wel goed om te weten voor me volgende drone! Ik ga denk ik dinsdag de f11 bestellen, ben jij tevreden over de camera? Bedankt trouwens voor alle informatie en het helpen!
Heb je dat niet gedaan dan? Ik doe dit bij iedere vlucht met jsrc. Maar als de batterij leeg is dan zal je geen lijn meer zien. Het is belangrijk dat je van de laartste cordinaten direkt deze opslaat door foto te maken of op te schrijfen.dan voer je ze in in google map en de kans groot dat je hem terug vind bij een lege batterij

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
De camera valt mee ik had beter verwacht. Maar ben te vreden.. ik gebruik ol mijn andere dro'nes runcam bouw deze ook zelf om, dit om ze te bedienen op de zender. Die kwalitijd is wel beter.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb zojuist de jjrc x11 besteld, hopelijk gaat deze langer mee !
De camera valt mee ik had beter verwacht. Maar ben te vreden.. ik gebruik ol mijn andere dro'nes runcam bouw deze ook zelf om, dit om ze te bedienen op de zender. Die kwalitijd is wel beter.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
De camera valt mee ik had beter verwacht. Maar ben te vreden.. ik gebruik ol mijn andere dro'nes runcam bouw deze ook zelf om, dit om ze te bedienen op de zender. Die kwalitijd is wel beter.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
Zojuist de jjrc x11 besteld hopelijk gaat deze langer mee!

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
 
Zojuist de jjrc x11 besteld hopelijk gaat deze langer mee!

Verzonden met mijn ONEPLUS A5010 en de Dronepilots.nl app
Zorg er voor dat hij zeker in gps mode staat. En land niet handmatig zomaar met een low batterij. Want dan heb je de kans dat hij overschakeld naar rth en als dat op lage hoogte gebeurt zal hij op die hoogte ook proberen thuis te komen met alle gevolgen van dien. Hij kan wat tegen komen je kan er tussen staan. Vermijd bomen en hoge obstakels tot je de drone onder de knie hebt.

Verzonden met mijn SM-G955F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Shady