drone vliegen in IJmuiden.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

berend

New Member
Lid geworden
28 mrt 2022
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
21
Locatie
Nederland
Hoi,

Ik heb net een nieuwe DJI mini 2 gekocht en heb komende Zaterdag een dagje vrij dus wou ik even lekker vliegen (als het mooi weer is). Nu heb ik gezien dat je in IJmuiden bijna overal mag vliegen, alleen boven de haven en boven de natura2000 gebieden niet. Maar heeft er iemand een suggestie van mij waar ik rustig kan vliegen in IJmuiden?

Alvast bedankt
 
Heb je al geregistreerd?
Op het strand is ruimte genoeg

 
Heb je de drone al geregistreerd?
Op het strand is ruimte genoeg

Verzonden met mijn M2101K6G en de Dronepilots.nl app
Nee hij is nog niet geregistreerd maar van wat ik heb gezien is dat in een uurtje klaar. Dus op het strand mag ik dan ook 120 meter hoog vliegen in IJmuiden
 
Ja dat mag, werd echter wel alert, de kustwacht patrouille vliegt vaak erg laag en er zijn heliports in de buurt
 
Ja dat mag, werd echter wel alert, de kustwacht patrouille vliegt vaak erg laag en er zijn heliports in de buurt
Oke dankjewel! En voor Zandvoort strand hetzelfde neem ik aan?
 
Je kan bij de zuidpier op het strand mooie beelden schieten.
Heb vorige week vanaf strand Wijk aan Zee nog opnames gemaakt van de graafmachine en het platform die dicht bij de kust in zee werken. Staan er volgens mij nog een week of 2.

Image1648499776.903145.jpg

Image1648499498.582828.jpgImage1648499664.769330.jpg


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Je kan bij de zuidpier op het strand mooie beelden schieten.
Heb vorige week vanaf strand Wijk aan Zee nog opnames gemaakt van de graafmachine en het platform die dicht bij de kust in zee werken. Staan er volgens mij nog een week of 2.

Bekijk bijlage 3599

Bekijk bijlage 3597Bekijk bijlage 3598


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Mooi is het daar!

Dus je mag vanaf wijk aan zee of vanaf IJmuiden over de zee vliegen maar niet het vaste land op?
 
Vanaf zee tussen de pieren en tot het forteiland mag je overal vliegen.
Er zit alleen een heliport op de punt van het Noordersluiseiland, vandaar verboden gebied daar.
En uitkijken voor de parapentes langs de duinen.
Bron; Aeret.