Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Paul Kruijssen

New Member
Lid geworden
22 feb 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
64
Locatie
Biezenmortel (NB)
Hulp gevraagd opnieuw connectie krijgen en beeld met Phantom 3

Na een fly-away (totaal onbestuurbaar) en daardoor een crash (tegen hoog riet) en landing in het water van mijn Phantom 3, kon ik deze gelukkig wel pakken in c.a. 1/2 meter diep water aan de kant van een plas. Na zo goed mogelijk drogen, daarna ook in de zon en met fohn blijven er helaas toch een paar zaken 'uit' bij mijn poging om via de app de juiste connectie voor een proefvlucht voor elkaar te krijgen.

Meldingen:
- 'Aircraft disconnected' linksboven in de scherm van mijn app. -Dus geen 'ready tot fly' of vooraf 'calibrate'
- 'Calibrate' handsmatig krijg ik niet voor elkaar. Soms krijg ik e.e.a. zover dat ik een van de beide tekeningen zie ivm het moeten ronddraaien maar ik krijg 'de calibratie' niet afgemaakt / tot een goed einde.
Verder in de software 'Aircraft status':
- Gimbal status: 'Disconnected' Ik krijg ook geen enkel beeld uit de camera.
- 'Aircraft battery temperature' N/A (dit wisselt soms met wel een melding van de temperatuur).
E.e.a. hangt natuurlijk met elkaar samen. Is het een 'vochtprobleem' t.b.v. connecties? Is het een 'software-probleem' of is het een 'hardware' probleem en is er sprake van b.v. een kabelbreuk of een defect/kortsluiting in een printplaat?

Bijzonder is het (voor mij) wel dat ik via de sticks van mijn remote controler wel de motoren aan het draaien krijg.

Wat is wijsheid:
- De Phantom langer in een 'droogdoos' zetten met een fohn erop?
- Op een bepaalde manier (??) de software met een rechtstreekse kabel op de Phantom 3 zetten
- Enkele connectors losmaken (Hoe en welke?) daarna inwendig droogmaken en dan nog eens proberen
of ??

Benieuwd naar jullie technische kijk op 'deze zaak'?
Vast bedankt voor het meedenken.

P.s.: Verschillende YouTube filmpjes bekeken maar nog niet (genoeg) wijzer geworden
 

Bijlagen

  • Aircraft disconnected.jpg
    Aircraft disconnected.jpg
    520,1 KB · Weergaven: 67
  • Gimbal disconnected.jpg
    Gimbal disconnected.jpg
    438,6 KB · Weergaven: 60
De drone een dag in een bak droge rijst zetten wil nog weleens helpen om het vocht eruit te trekken.
 
Misschien de drone demonteren en goed schoonmaken van de onderdelen.

Elektronica en water, gaan niet goed samen. Het is géén duikboot.

Erg veel succes.
 
Hulp gevraagd opnieuw connectie krijgen en beeld met Phantom 3

Na een fly-away (totaal onbestuurbaar) en daardoor een crash (tegen hoog riet) en landing in het water van mijn Phantom 3, kon ik deze gelukkig wel pakken in c.a. 1/2 meter diep water aan de kant van een plas. Na zo goed mogelijk drogen, daarna ook in de zon en met fohn blijven er helaas toch een paar zaken 'uit' bij mijn poging om via de app de juiste connectie voor een proefvlucht voor elkaar te krijgen.

Meldingen:
- 'Aircraft disconnected' linksboven in de scherm van mijn app. -Dus geen 'ready tot fly' of vooraf 'calibrate'
- 'Calibrate' handsmatig krijg ik niet voor elkaar. Soms krijg ik e.e.a. zover dat ik een van de beide tekeningen zie ivm het moeten ronddraaien maar ik krijg 'de calibratie' niet afgemaakt / tot een goed einde.
Verder in de software 'Aircraft status':
- Gimbal status: 'Disconnected' Ik krijg ook geen enkel beeld uit de camera.
- 'Aircraft battery temperature' N/A (dit wisselt soms met wel een melding van de temperatuur).
E.e.a. hangt natuurlijk met elkaar samen. Is het een 'vochtprobleem' t.b.v. connecties? Is het een 'software-probleem' of is het een 'hardware' probleem en is er sprake van b.v. een kabelbreuk of een defect/kortsluiting in een printplaat?

Bijzonder is het (voor mij) wel dat ik via de sticks van mijn remote controler wel de motoren aan het draaien krijg.

Wat is wijsheid:
- De Phantom langer in een 'droogdoos' zetten met een fohn erop?
- Op een bepaalde manier (??) de software met een rechtstreekse kabel op de Phantom 3 zetten
- Enkele connectors losmaken (Hoe en welke?) daarna inwendig droogmaken en dan nog eens proberen
of ??

Benieuwd naar jullie technische kijk op 'deze zaak'?
Vast bedankt voor het meedenken.

P.s.: Verschillende YouTube filmpjes bekeken maar nog niet (genoeg) wijzer geworden
Ik heb mijn eerste verzopen drone 3 dagen in een afgesloten zak vol met rijst gedaan, daarna was die weer als nieuw, succes!
 
Eén keer nr. 83 "verzopen drone" met nasi graag!

-Sambal bij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Is wel de beste en enige mannier in een zak met rijst.
Maar of dat nu nog helpt ?
Misschien is het mogelijk wat kunststof delen ( kap) los te schroeven en zo de electronika te laten “ luchten”
Er is tenslotte spanning op gezet terwijl deze mogelijk nog niet geheel droog was.

Succes in ieder geval


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app