- Lid geworden
- 22 feb 2017
- Berichten
- 3
- Waarderingsscore
- 0
- Punten
- 1
- Leeftijd
- 64
- Locatie
- Biezenmortel (NB)
Hulp gevraagd opnieuw connectie krijgen en beeld met Phantom 3
Na een fly-away (totaal onbestuurbaar) en daardoor een crash (tegen hoog riet) en landing in het water van mijn Phantom 3, kon ik deze gelukkig wel pakken in c.a. 1/2 meter diep water aan de kant van een plas. Na zo goed mogelijk drogen, daarna ook in de zon en met fohn blijven er helaas toch een paar zaken 'uit' bij mijn poging om via de app de juiste connectie voor een proefvlucht voor elkaar te krijgen.
Meldingen:
- 'Aircraft disconnected' linksboven in de scherm van mijn app. -Dus geen 'ready tot fly' of vooraf 'calibrate'
- 'Calibrate' handsmatig krijg ik niet voor elkaar. Soms krijg ik e.e.a. zover dat ik een van de beide tekeningen zie ivm het moeten ronddraaien maar ik krijg 'de calibratie' niet afgemaakt / tot een goed einde.
Verder in de software 'Aircraft status':
- Gimbal status: 'Disconnected' Ik krijg ook geen enkel beeld uit de camera.
- 'Aircraft battery temperature' N/A (dit wisselt soms met wel een melding van de temperatuur).
E.e.a. hangt natuurlijk met elkaar samen. Is het een 'vochtprobleem' t.b.v. connecties? Is het een 'software-probleem' of is het een 'hardware' probleem en is er sprake van b.v. een kabelbreuk of een defect/kortsluiting in een printplaat?
Bijzonder is het (voor mij) wel dat ik via de sticks van mijn remote controler wel de motoren aan het draaien krijg.
Wat is wijsheid:
- De Phantom langer in een 'droogdoos' zetten met een fohn erop?
- Op een bepaalde manier (??) de software met een rechtstreekse kabel op de Phantom 3 zetten
- Enkele connectors losmaken (Hoe en welke?) daarna inwendig droogmaken en dan nog eens proberen
of ??
Benieuwd naar jullie technische kijk op 'deze zaak'?
Vast bedankt voor het meedenken.
P.s.: Verschillende YouTube filmpjes bekeken maar nog niet (genoeg) wijzer geworden
Na een fly-away (totaal onbestuurbaar) en daardoor een crash (tegen hoog riet) en landing in het water van mijn Phantom 3, kon ik deze gelukkig wel pakken in c.a. 1/2 meter diep water aan de kant van een plas. Na zo goed mogelijk drogen, daarna ook in de zon en met fohn blijven er helaas toch een paar zaken 'uit' bij mijn poging om via de app de juiste connectie voor een proefvlucht voor elkaar te krijgen.
Meldingen:
- 'Aircraft disconnected' linksboven in de scherm van mijn app. -Dus geen 'ready tot fly' of vooraf 'calibrate'
- 'Calibrate' handsmatig krijg ik niet voor elkaar. Soms krijg ik e.e.a. zover dat ik een van de beide tekeningen zie ivm het moeten ronddraaien maar ik krijg 'de calibratie' niet afgemaakt / tot een goed einde.
Verder in de software 'Aircraft status':
- Gimbal status: 'Disconnected' Ik krijg ook geen enkel beeld uit de camera.
- 'Aircraft battery temperature' N/A (dit wisselt soms met wel een melding van de temperatuur).
E.e.a. hangt natuurlijk met elkaar samen. Is het een 'vochtprobleem' t.b.v. connecties? Is het een 'software-probleem' of is het een 'hardware' probleem en is er sprake van b.v. een kabelbreuk of een defect/kortsluiting in een printplaat?
Bijzonder is het (voor mij) wel dat ik via de sticks van mijn remote controler wel de motoren aan het draaien krijg.
Wat is wijsheid:
- De Phantom langer in een 'droogdoos' zetten met een fohn erop?
- Op een bepaalde manier (??) de software met een rechtstreekse kabel op de Phantom 3 zetten
- Enkele connectors losmaken (Hoe en welke?) daarna inwendig droogmaken en dan nog eens proberen
of ??
Benieuwd naar jullie technische kijk op 'deze zaak'?
Vast bedankt voor het meedenken.
P.s.: Verschillende YouTube filmpjes bekeken maar nog niet (genoeg) wijzer geworden