Dronebewijs A2 en reeds behaalde certificaten ROC-Light

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Paul Beumer

New Member
Lid geworden
9 mei 2017
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
60
Locatie
Amsterdam
Hoi
Weet iemand of je voor het nieuwe dronebewijs nog examens moet doen als je al geruime tijd in het bezit bent van een vliegvaardigheidsbewijs en een EUROUSC theoriecertificaat minidrones. (ROC-light)

(Ik heb mezelf en mn drone nooit geregistreerd bij ILenT )
 
Als je geen ROC-light vergunning aanvraagt, dan is het theorie certificaat niets meer waard vanaf 31 december a.s. Wie heeft jou opgeleid? Je zou kunnen vragen of ze jou kunnen helpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul Beumer
Meerdere bronnen bevestigen wat Sem van Geffen ook aangaf. (Sem nog bedankt voor je input)
Als je al een ROC-Light ROC-Light vergunning/beschikking hebt dan blijft deze na 31 december nog een jaar geldig.
Ergens in 2021 kun je je ROC-Light omzetten. Dan krijg je daar een EU-bewijs voor terug.

Op 31 december of later heeft een ROC-Light theoriecertificaat geen wettelijke waarde meer.

Voorover mij bekend is er nergens een verkort traject voor het behalen van een A1/A3 en A2 certificaat op basis van eerder behaalde ROC-Light certificaten
 
Dag Paul, in jouw geval zijn er twee opties:
  1. Je vraagt voor 31 december a.s. de ROC-light bedrijfsvergunning aan
  2. Jouw ROC-light slagingsbewijs verloopt per 31 december a.s. en je volgt een opleiding voor het EU Dronebewijs
Ik hoorde dat de ILT bezig is met een conversiecursus voor ROC-light houders. Dit zou kunnen duiden op vrijstelling voor het EU Dronebewijs. De ILT zal nog moeten communiceren hierover en of er kosten zijn (wat ik persoonlijk niet verwacht).
 
  • Leuk
Waarderingen: Paul Beumer