Dronekaarten

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Henk1963

New Member
Lid geworden
20 feb 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
60
Locatie
Zevenbergen
Wat is nu de beste dronekaart voor NoFly-zones? Sommigen zijn vaag en dus niet duidelijk.
Net even gekeken bij Aeret: Is wel beter dan GoDrone.

Wat hanteren jullie nu?
 
Dat inderdaad wel een issue, ja. Het is moeilijk te bepalen welke kaarten werkelijk up-to-date zijn.

Zelfs op Rijksoverheid.nl zijn de kaarten niet consistent qua informatie. Deze site verwijst naar zowel de kaarten op pdok.nl als naar Godrone.nl.

Zo vind je op de Pdok-kaarten geen info terug over de Frisian Flag oefening die momenteel gaande is. Ook wordt slechts een deel van Waddenzee aangemerkt als gesloten voor de Open Categorie door het aanwezige Burgerluchtverkeer. Op de Godrone-kaart is de hele Waddenzee om die reden afgesloten.

Om die reden houd ik voorlopig de info op de Godrone-kaart maar aan. Maar of die werkelijk de juiste informatie levert? Geen idee! :rolleyes:
 
De rijksoverheid , verwijst naar godrone. Dat lijkt mij de enig juiste bron.

godrone.png
 
Ja, maar de Rijksoverheid site is daar juist verwarrend over. Als je klikt op deze link: Drone
en dan klikt op onderstaande link "Zoneringskaart voor drones", dan kom je terecht bij de PDOK-kaarten en die zijn weer afwijkend van de Godrone-kaarten. Niet handig lijkt mij.
1648897876379.png
 
Ja, maar de Rijksoverheid site is daar juist verwarrend over. Als je klikt op deze link: Drone
en dan klikt op onderstaande link "Zoneringskaart voor drones", dan kom je terecht bij de PDOK-kaarten en die zijn weer afwijkend van de Godrone-kaarten. Niet handig lijkt mij.
1648897876379.png
Volledig mee eens, echter wie zegt mij dat de link uit het plaatje mij naar de juiste informatie leid ? Er staat ''veel bekeken'' boven. Is dat een garantie dat je niet op een verouderde link klikt ? Nee dus. Ga je wat gerichter te werk op de site dan kom je bij de ''regelhulp drones uit'' volg die die route en klik je de juiste categorie voor jou drone aan kom je gewoon op godrone uit.

De PDOK is er enkel voor de overgangs periode waar we overigens nog steeds inzitten. Uiteindelijk moet alle informatie in godrone staan. NOTAMS etc zijn al geïntrigeerd in godrone. Hier kun je natuurlijk handig gebruik van maken zoals Sjakie al aangeeft,
Het zal nog wel verwarrend bliven voorlopig.

GDS.jpg
 
Volledig mee eens, echter wie zegt mij dat de link uit het plaatje mij naar de juiste informatie leid ? Er staat ''veel bekeken'' boven. Is dat een garantie dat je niet op een verouderde link klikt ? Nee dus.
Ik vind dat persoonlijk een wat vergezocht argument. Het is een van de eerste linkjes op die pagina. Als die je dan naar de verkeerde kaart leidt, dan vind ik dat een misser. Ik heb het tenminste maar gemeld.