Dronen op Fuerteventura (Spanje)

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Nou, Sparky is mee op vakantie. Eens kijken deze week of er wat mooi beelden te schieten zijn als de wind laag genoeg is en de Kp onder de 4 blijft (soms een hele dag niet, volgens UAV Forecast).

Wel een mooie indicatie dat ook AirMap niet altijd alle plekken aangeeft waar niet gevlogen mag worden. Het hele vliegveld van Fuerteventura bij Puerto del Rosario (en een nabijgelegen klein vliegveldje) staat totaal niet op de kaart! Screenshot_20181102-054713.jpeg

Een Spaanse app in the Play store laat gelukkig zowel het wel in AirMap aangegeven gebied zien, en geeft ook gebieden ter hoogte van de vliegvelden en het oude centrum van het eiland, en een natuurgebied in het noorden aan.Screenshot_20181102-054623.jpeg

Dus wat dat betreft zit ik zo te zien goed bij Costa Calma, met verder grotendeels vergelijkbare regels als in Nederland, voor zover ik (ook thuis al) heb kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
Mmm, ik heb wel wat mooie lage beelden (o.a. ooghoogte door palmenpark, tussen palmen door, en ook er net boven). Kom ik er net in AirMap achter dat er deze maand (5 november ingegaan) een NOTAM is op de Canarische Eilanden voor Ocean Sky 2018, een grote internationale luchtmachtoefening.

Ocean Sky, el macro ejercicio de defensa aérea en Canarias - Noticias Defensa España

Ik wilde nog wat avondbeelden schieten op/bij het strand, maar ik zag de melding (als gele waarschuwing) in AirMap. In Spanje verschijnen dergelijke NOTAMs dus in AirMap blijkbaar. Niet op de kaart, wel als je een vluchtplan indient en er is een actieve relevante NOTAM in de buurt.

Ik ga mijn vlucht maar beschouwen als "net als in Nederland in een laagvlieggebied": zeker niet de maximale hoogte opzoeken en nog beter bewust van mogelijk vliegverkeer..
 
Geen idee of er nog wat te zien is van het wrak van de "Amerikan star" die daar voor de kust gezonden is. Denk daarvan mooie beelden te maken zijn. Zitten ook hele leuke beetje ontspoorde mensen uit voormalig vreemdelingen legioen, echt leuk volk.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ook geen idee; da's de "woeste" westkant van het eiland, waar wij (op een 4x4-tocht naar uiterste zuiden van het eiland op eerdere vakantie na) nog niet zijn geweest. Wist niet van het wrak ook. En locatie zou wel eens net in noordelijke hoek van die no-fly-zone kunnen zijn..

Nu weer thuis sinds gisteren. Morgen de beelden van vorige week uitzoeken, knippen, plakken en uploaden. Is allemaal Costa Calma zelf, kort om het hotel. Zit best wel mooi spul tussen..
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Ook geen idee; da's de "woeste" westkant van het eiland, waar wij (op een 4x4-tocht naar uiterste zuiden van het eiland op eerdere vakantie na) nog niet zijn geweest. Wist niet van het wrak ook. En locatie zou wel eens net in noordelijke hoek van die no-fly-zone kunnen zijn..

Nu weer thuis sinds gisteren. Morgen de beelden van vorige week uitzoeken, knippen, plakken en uploaden. Is allemaal Costa Calma zelf, kort om het hotel. Zit best wel mooi spul tussen..

Kan je ook komen met een Opel Corsa kwam ik ooit achter. Mooi eiland en leuk volk daar. Optie voor volgende keer als je er eerder bent dan wij.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr