DroneOpReis - Alle Drone Regels Voor Jouw Vakantie.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Max*

Active Member
Lid geworden
19 jan 2021
Berichten
256
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
59
Locatie
Tielt WVL
Website
zsecurity.com
Misschien handig om een verzameling te posten van links naar het reglement per land, zowel binnen als buiten de EU.
Laat maar komen en dan plaats ik deze hierbij.

Frankrijk:
Map Frankrijk: ( nachtvliegen verboden)

Ijsland:

Belgie:
Update: 31/01/2022
Map Belgie: ( nachtvliegen toegestaan)
From 31/12/2021, Droneguide Portal and the app are no longer available. Droneguide Map will still remain accessible however to consult the geozones in Belgium.
From 31/12/2021, the DSA tool will be available for drone operators and pilots to request access to skeyes geozones.
*except for derogation requests, these are no longer possible since 30/11 as decided by the BCAA.


Map Nederland: (nachtvliegen verboden)

Map Duitsland: ( nachtvliegen verboden )

Griekenland:
Map Griekenland:

Map Noorwegen:

Map Denemarken:

Map zweden:

Map Finland:

Italië:
Map Italië: ( nachtvliegen toegestaan)

Map Oekraïne:
ZONES OF PROHIBITIONS AND RESTRICTIONS OF AIRSPACE USAGE – State Aviation Administration of Ukraine

Map Litouwen:

Map Polen:

Map Tsjecho-slowakije:

Map Hongarije:

Nieuw Zeeland:
Map Nieuw Zeeland: ( nachtvliegen toegestaan)

Spanje:
Map Spanje: ( nachtvliegen toegestaan, <2kg en hoogte beperkt tot 50 m boven de grond )

Portugal:
Map Portugal: ( nachtvliegen enkel toegestaan met toelating)

Zwitserland:
Map Zwitserland: ( Nachtvliegen toegestaan)

 
Laatst bewerkt:
Een paar aanvullingen ;)
Ik lees even door en blijkt toch niet helemaal te kloppen, over nachtvliegen bv.
Ze verwijzen niet door naar mappen.
Ze verwijzen naar de oude regelgeving.
Linkje bovenaan hun site gaat naar https://mobilit.belgium.be/sites/default/files/resources/files/asil_2017_01_drone_flying.pdf
Klasse 1 en klasse 2 ...


Of zie ik het verkeerd?
 
Aeret is niet de officiele kaart waar de NL regelgeving naar verwijst. Dat is godrone
 
Of zie ik het verkeerd?
Nee, dat zie je goed. Je geeft goed aan wat de problemen zijn met dergelijke overzichten maken. Ze zijn nooit volledig en na verloop van tijd ook niet meer actueel.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Nieuw Zeeland

Ik kan op die website uitmaken, dat de informatie niet helemaal correct is. Kan je lezen in post nr 6.
Toch bedankt voor het meehelpen.

Ik heb even opgezocht en Nieuw Zeeland erbij geplaatst met bijhorende map.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Stefan118
Bedankt.
Update Italië, Spanje, Zwitserland en Portugal onder voorbehoud correcties / fouten
 
Laatst bewerkt:
Op de kaart van Griekenland (Drone Aware - GR) staan bij een heleboel eilanden blauw omcirkeld. Uiteraard mag je niet vliegen in de gele gebieden maar de blauwe cirkels eromheen zijn vrij groot.
Weet iemand of je ook binnen die blauwe cirkels man vliegen? Uiteraard niet binnen de gele gebieden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max*
Lees dit even door.

1.Active / Future limitation areas are coloured light yellow.
2.Active / Future warning areas are coloured light purple.
3.Active / Future permission areas are coloured light green.
4.Allowed flight areas are coloured with a blue outline.
5.Rejected flight areas are coloured with a red outline.
6.A rejected flight area’s rejected / allowed part is coloured red / blue respectively.
7.Expired flight areas are coloured with a grey outl

Zo ik het lees mag je in die blauwe zone vliegen.
 
Ik ga een aantal weekjes naar Duitsland.
(Ook) daar moet je over een zogenaamde "Drohnen-Haftpflichtversicherung".

Mijn WA verzekering dekt schade door vliegen met een drone/modelvliegtuig. Ik neem aan dat dat dan toch voldoende is?
 
HIER is een overzicht van de regels in Duitsland en ja hoor, lang leve de eenheid in Europese drone regels, vooral HIER kun je lezen dat ook Duitsland zijn eigen set regels er overheen gegooid heeft....
 
HIER is een overzicht van de regels in Duitsland en ja hoor, lang leve de eenheid in Europese drone regels, vooral HIER kun je lezen dat ook Duitsland zijn eigen set regels er overheen gegooid heeft....
Ja, mooi hè?:confused:
Omdat elk land zijn eigen setje regels over de 'uniforme' Europese regels mag leggen, zijn in geen twee landen binnen Europa de regels dezelfde.
Nou was dat voordien natuurlijk ook al zo, maar waar dronevliegers dus hoopten op een echte uniforme en transparante Europese regelgeving is deze nog verre van gerealiseerd.
 
Ik denk dat deze Duitse regel heel belangrijk is (voor de Duitsers):
  • Die Privatsphäre musste gewahrt bleiben.
Duitsers hebben (als één van de weinigen in Europa) op Google Maps ook geen Streetview. Privacy vinden ze érg belangrijk.
Je mag daar alleen over iemands grond vliegen als je van te voren zijn toestemming hebt gevraagd...
 
Ik dacht dat we in Nederland veel beperkingen hadden, maar ik ben nu voor een paar weekjes in Duitsland en daar kunnen ze er ook wat van!
Ik heb een paar Duitse apps en beide geven op een groot deel van de plekken wel één of andere beperking of verbod aan!
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: wdejager