Dronevlucht boven een bergmeer met veel sneeuw

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

MTito

Well-Known Member
Lid geworden
17 okt 2016
Berichten
458
Waarderingsscore
405
Punten
63
Leeftijd
60
Locatie
Noorwegen
Website
www.titodesign.no
Ik heb met m'n Mavic 2 zoom gevlogen bij het bergmeer Laglim in ons dorp Vang i Valdres Noorwegen!
Temperatuur -12°, geen wind, veel zon en blauwe lucht. Een heerlijke vlucht.
Ik heb 3 filmpjes gemaakt, 1 van 32 minuten met de autorit daar naar toe, 1 filmpje met de auto rit, duur 8 minuten, maar geknipt en dus korter.
En 1 filmpje met alleen de drone vlucht bij dat Bergmeer. In de onderstaande website link kun je springen naar de andere filmpjes, maar in de
onderstaande Vimeo link tref je alleen de versie met de drone aan en die duurt maar 4 minuten.

Website versie en GoogleMaps link: TitoDesign droneflygning Laglim

Vimeo link:
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en Paul50
Prachtige beelden, jammer dat het er door de lage resolutie zo beroerd uit ziet. Dat verdient echt beter.
 
Je woont in een prachtige omgeving !

Neem je speciale voorzorgen bij deze temperaturen, zoals batterijen voorverwarmen o.i.d.?
 
Je woont in een prachtige omgeving !

Neem je speciale voorzorgen bij deze temperaturen, zoals batterijen voorverwarmen o.i.d.?
Ik zorg dat de auto warm is voordat we vertrekken en voordat ik de lucht in ga laat ik hem 5 minuten hoveren op ca 40cm boven de grond. 1x ging ik gelijk vliegen en ging hij niet hoger dan 10 meter. Na opwarmen wel. En als het vochtig is er op letten op icing op de props.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor! Prachtige beelden van een heel mooi gebied.
 
Volgens mij zit jij met zo'n bril naar alle filmpjes en foto's te kijken. ;)
Ik ben behoorlijk kritisch idd, maar waar ik mij dan vaak over verbaas is dat mensen gewoon geen gebruikmaken van de mogelijkheden die hun hardware bezit. De M2Z kan dit natuurlijk gewoon in 4K opnemen, en misschien heeft MTito dat ook wel gedaan dat is de grote vraag. Ik zie het slechts in HD[1080], en zo'n mooie omgeving schreeuwt gewoon naar een moderne resolutie ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie
Ik downsize ook vaak filmpjes omwille van de bestandsgrootte. Of is dat met moderne downloadsnelheden niet meer nodig?
 
Ik downsize ook vaak filmpjes omwille van de bestandsgrootte. Of is dat met moderne downloadsnelheden niet meer nodig?
Dat ligt er maar net aan hoeveel bandbreedte de kijker van jouw filmpje heeft. Maar waarom zou je een filmpje niet in de hoogste resolutie uploaden, de kijker kan zelf een lagere resolutie kiezen als zijn bandbreedte een hoge resolutie niet toelaat.

Op onderstaande pagina zie de minimale bandbreedte-eisen per resolutie die YouTube opgeeft. Nou is 20 Mb voor 4K-weergave niet echt meer een beperking, om je vraag te beantwoorden.

 
  • Leuk
Waarderingen: Phantogram
HD ken ik wel maar M2Z weet ik niet wat voor een speler dat is!
Ik plaats nu weer een filmpje, ik ben benieuwd of die beter wordt weergegeven bij jou?

Nieuwe film zelfde verhaal, ook slechts HD.

M2Z = Mavic 2 Zoom
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MTito