Dronewereld: men's only?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ach tegenwoordig is alles toch gender neutraal ;) Mijn vrouw vliegt wél met een RC vliegtuigje. Drones spreken haar minder aan helaas. Maar goed ieder zijn of haar hobby.
 
In theorie mag alles en moet alles kunnen. In praktijk zie ik echt maar zeer weinig vrouwen in deze hobby. En opgetrokken wenkbrauwen als ik vertel dat ik bezig ben om fpv te leren.
 
Niet alleen allerlei vooroordelen, maar ik denk ook dat sommige vrouwen niet bekend willen zijn als vrouw, omdat ze dan bestookt worden met (ongepaste) reacties.
 
Ik zwerf hier een tijdje rond... en nu valt mij op dat ik hier vrijwel geen vrouwen zie, maar vooral mannen van (ruim) volwassen en middelbare leeftijd?!

Hetzelfde geldt voor de rest van het internet: fora, Facebook groepen en YouTube kanalen: eigenlijk alleen mannen.

Ik zie het woord 'vrouw' in de dronewereld eigenlijk alleen in de context van spotter of budgetbewaker. Heel af en toe mag ze een rondje vliegen met een oude drone, maar stiekem alleen om haar te zien crashen. (Beetje het vrouwen-en-inparkeren stigma.)

Zelfs Quadcopter shop vindt de vrouwelijke doelgroep totaal oninteressant, getuige hun wervende tekst voor de DJI FPV (lees onderaan):

Bekijk bijlage 2805


En dan heb ik het dus nog niet eens over FPV: die wereld lijkt voorbehouden aan hippe of nerdy alternatieve twintigers?!

Is de dronewereld een 'men's only' wereld?

Ik heb wel in in een luchtig topic. Kom maar op met jullie meningen, experimentele theorieen, invalshoeken en verklaringen!

:)
Er zijn er wel een paar actief, kijk maar eens op FB in de Dji Mini groepen. Een dame uit de Venlo publiceert daar regelmatig prachtige foto's
 
  • Leuk
Waarderingen: HPT
Niet alleen allerlei vooroordelen, maar ik denk ook dat sommige vrouwen niet bekend willen zijn als vrouw, omdat ze dan bestookt worden met (ongepaste) reacties.
En handtastelijkheden niet te vergeten. ;)
 
Er zijn er wel een paar actief, kijk maar eens op FB in de Dji Mini groepen. Een dame uit de Venlo publiceert daar regelmatig prachtige foto's
Maar het valt dus wel op dat het een dame is, blijkbaar... Maar dat is ook logisch, als er maar een paar procent vrouwen zijn.
 
Heh? Wat voor barbaren zijn jullie! :oops::D
Nee hoor, ik maakte alleen even de overtreffende trap van (ongepaste) reacties. Ik heb daar nog niet 1 van gezien, laat staan bestookt er mee worden. :D
Van mij mogen alle vrouwen op een voetstuk worden geplaatst. Maar niet een te hoog voetstuk,. Je hebt hier zo een drone tegen je hoofd. Je kunt beter wat laag blijven. ;)
 
  • Haha
Waarderingen: HPT
Valt me trouwens op dat ik op het almachtige web uitsluitend word aangesproken met dude, buddy, pal, etc. als het in de context van drones gaat.

Overkwam me op het kattenforum nou nooit...

Doe ik stiekem een beetje als one-of-the-guys. Ghehe...
 
Ik heb zojuist weer de tip gekregen om 'niet aan mijn vrouw te vertellen over de kosten van deze hobby'. B) o_O:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom10 en Arno Raps
Ik heb zojuist weer de tip gekregen om 'niet aan mijn vrouw te vertellen over de kosten van deze hobby'. B) o_O:p
Dank je dat je ons deze zinvolle tip weer meegeeft. :p
 
"Vrouwen kunnen niet denken"

 
Dan zie je toch een vrouwelijke kartrekker over het hoofd: Denise Eikelenboom . Naast lid van hoofdbestuur KNVvL al geruime tijd actief in de dronewereld.
 
Nou, ja, inderdaad. Als ze ze zoekt, zul je de dames heus wel vinden. Maar ze zijn toch echt wel enorm ondervertegenwoordigd in verhouding tot de heren.

Wat mij vooral verwondert, is de opgetrokken wenkbrauw als ik over mijn hobby vertel. Of de 'mag je wel aan de drone zitten van je man'-opmerkingen als ik ergens aan het vliegen ben...
 
  • Leuk
Waarderingen: kwabratseur