Duitsland voert verbod op dronevluchten boven bewoonde gebouwen in

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Als ik over 'jou' grond wil vliegen dan doe ik dat gewoon want het luchtruim erboven daar heb jij helemaal niets over te vertellen. Als je denkt dat ik inbreuk maak op je privacy dan mag je de politie bellen. Zo zit het en niet anders.
Waar zeg ik dat je niet over mijn grond mag vliegen, als wetenschapper zou ik denken dat je weet wat je leest en wat ik schrijf.
Ik zeg dat je mijn grond niet zomaar kan betreden. En als je met a3 drone wil vliegen ben je welkom als je het maar vraagt.Omdat het enkel kan via toegang tot privéterrein. Ik kan het nog enkele malen schrijven totdat je het doorhebt.


En stel, enkel stel, dat je crasht op mijn gronden tijdens het overvliegen, ben jij dan zo iemand die zonder het te vragen in velden, weides, tussen of op de gewassen loopt en waarschijnlijk nog schade aan gewassen voortbrengt en misschien ook nog afval achterlaat? Ik hoop dat je dat niet bent natuurlijk.

Respectloos omgaan met dingen, goederen, eigendommen van andere personen maken dat er steeds meer en meer verbodsregeltjes komen ten spijt van de mensen met goede bedoelingen.

Locale tip : Politie is hier niet altijd nodig hoor er zijn hier genoeg groene jongens die per direct een te innen boete kunnen uitschrijven(dit even terzijde). Voor alle duidelijkheid ik kan geen boete uitschrijven.:D
 
Als je wilt vliegen met een A3 bij mij zal je op mijn terrein moeten komen om de afstand te kunnen behouden, anders is het niet mogelijk om BIJ MIJ te vliegen met zware drones. Dat Is duidelijk toch.
Rosse, hoe bedoel je dit precies? Wat is "een A3" en waarom moet dat vanaf jou terrein? Kun je het uitleggen?
 
Pfff, wat maak jij je druk zeg.
Niemand zegt toch dat er een wet moet/zal worden overtreden.

Maar ik vind het wel vreemd dat jou grond nergens aan grenst en alleen via jou grond opgestegen kan worden om er dan ook boven te kunnen vliegen.

Misschien een eiland? Zou natuurlijk kunnen, dan snap ik het.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
 
Pfff, wat maak jij je druk zeg.
Niemand zegt toch dat er een wet moet/zal worden overtreden.

Maar ik vind het wel vreemd dat jou grond nergens aan grenst en alleen via jou grond opgestegen kan worden om er dan ook boven te kunnen vliegen.

Misschien een eiland? Zou natuurlijk kunnen, dan snap ik het.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
Ik maak me allesbehalve druk.
Jij snapt het wel maar beseft het nog niet.
Mijn antwoord is een vraag naar jou.
Wat zou er aan de velden grenzen dat het niet mogelijk is om(via openbare plaatsen in de straat) met een drone onder het A3 certificaat op te stijgen.
Wat zijn de condities en voorwaarden om te vliegen met een drone onder het A3 certificaat.
Graag gedaan;)
 
Je het het nu wel over A3 maar je begon in het algemeen, dat men toestemming moet vragen. Dus ook als ik met een Magic mini over 'jou' land wil vliegen.
Die A3 haalde je er later bij.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
 
Wat zou er aan de velden grenzen dat het niet mogelijk is om(via openbare plaatsen in de straat) met een drone onder het A3 certificaat op te stijgen.
Vliegvelden! Ja, dat moet het zijn.
 
Waar zeg ik dat je niet over mijn grond mag vliegen
Nou, dat spreek je in hetzelfde bericht al tegen:
En als je met a3 drone wil vliegen ben je welkom als je het maar vraagt
Nogmaals: niets verbied mij [of iemand anders] om over 'jou' grond te vliegen én ook nog eens beeldopnamen te maken tenzij er overheidshalve restricties gelden. Pas als er iets gepubliceerd word komt de privacyregulering ter sprake.
 
Nou, dat spreek je in hetzelfde bericht al tegen:

Nogmaals: niets verbied mij [of iemand anders] om over 'jou' grond te vliegen én ook nog eens beeldopnamen te maken tenzij er overheidshalve restricties gelden. Pas als er iets gepubliceerd word komt de privacyregulering ter sprake.

Onjuist. Privacy, of Recht op Persoonlijke Levenssfeer wordt niet alleen geschonden als je materiaal publiceert. Ook boven een tuin hangen kan dat grondrecht aantasten.
 
Onjuist. Privacy, of Recht op Persoonlijke Levenssfeer wordt niet alleen geschonden als je materiaal publiceert. Ook boven een tuin hangen kan dat grondrecht aantasten.
Onjuist, Een "persoonlijk luchtruim" bestaat niet. Rechtspraak heeft bepaald dat een eigenaar van een terrein (bebouwd of onbebouwd) geen exclusieve rechten op het luchtruim boven zijn eigendom kan claimen.
 
Je het het nu wel over A3 maar je begon in het algemeen, dat men toestemming moet vragen. Dus ook als ik met een Magic mini over 'jou' land wil vliegen.
Die A3 haalde je er later bij.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
Me dunkt dat ik zei als je een loopje neemt met mijn privacy.
Natuurlijk mag je overvliegen is wat ik schrijf.

Hier krijgt ik geen antwoord of hevige reactie op:
En stel, enkel stel, dat je crasht op mijn gronden tijdens het overvliegen, ben jij dan zo iemand die zonder het te vragen in velden, weides, tussen of op de gewassen loopt en waarschijnlijk nog schade aan gewassen voortbrengt en misschien ook nog afval achterlaat?

Privacy he, massa's mensen plaatsen tuinschermen en wat dan ook nog, om geen inkijk te hebben, een beetje privacy zoals ze het zeggen toch. Als ik in de tuin lig en jij komt (steeds) overvliegen en filmen, dan schend je mijn privacy of je het nu voor jezelf of op het internet zet maakt niets uit.
 
Laatst bewerkt:
Onjuist, Een "persoonlijk luchtruim" bestaat niet. Rechtspraak heeft bepaald dat een eigenaar van een terrein (bebouwd of onbebouwd) geen exclusieve rechten op het luchtruim boven zijn eigendom kan claimen.

Da's wat anders. Dat neemt niet weg, dat ie gewoon recht heeft op eerbiediging van z'n persoonlijke levenssfeer. Even over een privé-terrein heen vliegen is iets anders dan er boven blijven cirkelen. Dat laatste mag niet.
Dat iemand geen exclusieve rechten heeft op het luchtruim boven z'n tuin betekent niet, dat z'n 'recht eerbiediging van diens persoonlijke levenssfeer' daarmee zou komen te vervallen.
 
Da's wat anders. Dat neemt niet weg, dat ie gewoon recht heeft op eerbiediging van z'n persoonlijke levenssfeer. Even over een privé-terrein heen vliegen is iets anders dan er boven blijven cirkelen. Dat laatste mag niet.
Dat iemand geen exclusieve rechten heeft op het luchtruim boven z'n tuin betekent niet, dat z'n 'recht eerbiediging van diens persoonlijke levenssfeer' daarmee zou komen te vervallen.
Dat klopt, je mag ook geen camera opstellen (op je eigen grond) die het terrein van de buren filmt.
 
Nou, dat spreek je in hetzelfde bericht al tegen:

Nogmaals: niets verbied mij [of iemand anders] om over 'jou' grond te vliegen én ook nog eens beeldopnamen te maken tenzij er overheidshalve restricties gelden. Pas als er iets gepubliceerd word komt de privacyregulering ter sprake.
Ik denk het niet, jij citeert een stukje van mijn bericht, het waar ik zeg waarom het niet zou kunnen vergeet je ff.
Van mij krijg je gelijk als je dat wil.
Veel plezier met je drone.
 
@Rosse
Ik ben nog wel serieus benieuwd wat er aan jouw velden grenst. Kun je dat nog onthullen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Je kan hier staan schermen met wetteksten en al wat je wil, iedereen heeft wellicht gelijk.

MAAR als ik ga vliegen dan probeer ik toch om niet te laag, lang en/of herhaaldelijk over een privétuin (duidelijk afgeschermd van de straat) te vliegen en al ZEKER NIET als ik merk dat daar personen aanwezig zijn.
Dat lijkt me gewoon het beste en het beleefdste.
Ik vind het ook niet prettig als ik een drone traag en/of herhaaldelijk over mijn afgeschermde tuin zie vliegen als ik daar zit te lezen of een BBQ houdt of...

En over al de rest kun je uren en oeverloos discuteren.
Gewoon beetje gezond verstand en respect voor elkander. Dat lijken me belangrijker.


Verzonden met mijn SM-G965F en de Dronepilots.nl app
 
@Rosse
Ik ben nog wel serieus benieuwd wat er aan jouw velden grenst. Kun je dat nog onthullen?
Hij heeft het over a3. Deze mogen niet boven wegen of spoorrails etc etc vliegen of binnen 150 meter van bebouwing. Dus als je terrein omringt word door bebouwing of wegen o.i.d. kun je er niet komen tenzij je vanaf zijn terrein opstijgt.

Maar dit is weer een typisch gevalletje langs elkaar heen praten. Alle partijen zijn overtuigt van hun gelijk maar willen of kunnen niet vanuit elkaars perspectief denken. Plus dit is al een behoorlijke tijd flink off toppic aan het gaan.

het ging volgens mij over de regels in Duitsland.
 
Plus dit is al een behoorlijke tijd flink off toppic aan het gaan.
het ging volgens mij over de regels in Duitsland.
Goed zo, zeg er maar wat van. Ordnung muss sein. Over Duitse regels gesproken. :D ;)
Joh, laat gaan. Een forum is mede bedoeld voor discussies, ook al zijn in het in jouw ogen slechte discussies.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Dit is niet langs elkaar heen praten.
De discussie ging erover dat een grond eigenaar aangaf dat een dromer toestemming aan hem moest vragen om over zijn land te vliegen.
Dat is natuurlijk onzin.

Verder helemaal eens om je wel fatsoenlijk te gedragen en rekening te houden met het gevoel van privacy van mensen ( hoewel verschillend wordt ervaren en dat dus lastig is) ook al is er wettelijk geen privacy issue bv aan de orde.

Verzonden met mijn Nokia 7 plus en de Dronepilots.nl app
 
In ieder geval weer een voorbeeld, dat de uniforme Europese regelgeving voor drones alsnog met zich mee brengt, dat je je erg goed moet verdiepen in de uitzonderingen die er dan toch weer per land gelden.... jammer, het maakt het er dan soms niet zo heel veel makkelijker op dan voor de regelgeving.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie