Een andere kijk door het grote bos misschien.

Dennis Mengerink

Well-Known Member
Lid geworden
3 feb 2018
Berichten
718
Waarderingsscore
257
Punten
63
Leeftijd
49
Locatie
Hengelo(Ov)
Het lijkt mij een goed idee om een stroomschema, oftewel een soort pyramideschema (ja/nee) te maken wat betreft de regels. Ik zit erg veel op social media en schrik echt enorm van de beginnersvragen. Uiteraard weet ik niet alles ook al heb ik mij er de afgelopen 4 jaar in verdiept. Als ik via EASA iets op moet zoeken weet ik al dat ik niet binnen 1 minuut een antwoord heb. Alles op 1 A4'tje zou toch geweldig zijn? Zeker gezien de categorie-indelingen. Ik weet zeker dat het kan. De grote richtlijnen staan al beschreven in grote lappen tekst die 'bijna' niemand leest. Ik hoop dat jullie mijn insteek begrijpen. Ik ga er in ieder geval mee aan de slag. Het kan veel beknopter. Mocht je dit een leuke uitdaging vinden dan hoor ik dit graag.

Groeten, Dennis.
 

Eric-Jan

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
1.080
Waarderingsscore
382
Punten
83
Leeftijd
54
Locatie
Haarlem
Website
ericje.blogspot.nl
Op één A4tje lijkt mij wat ambitieus, maar dat hangt natuurlijk af van wat je allemaal weg wilt laten. De EASA stukken zijn niet voor niets 40+27 A4-tjes. Waar ga je afkappen? Wat laat je weg?
Ik vind dat "de tabel" die je overal tegenkomt een mooie samenvatting geeft van de klassen en de bijbehorende beperkingen. Wil je meer in detail, dan ontkom je er bijna niet aan om de complete documenten door te spitten.
EUR-Lex - 32019R0945 - EN - EUR-Lex
EUR-Lex - 32019R0947 - EN - EUR-Lex

Persoonlijk vind ik dit wel een handige samenvatting:
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/217307_EASA_DRONE_POSTER_2018 final.pdf

Een andere bron om naar te verwijzen (staat ook genoemd in voornoemde pdf):
https://dronerules.eu/en/
Voordeel is dat dit ook bij de originele bron (EASA) vandaan komt en dus geen interpretatie afwijkingen bevat ten opzichte van wat EASA met hun regelgeving bedoeld heeft ;)
 

Dennis Mengerink

Well-Known Member
Lid geworden
3 feb 2018
Berichten
718
Waarderingsscore
257
Punten
63
Leeftijd
49
Locatie
Hengelo(Ov)
Op één A4tje lijkt mij wat ambitieus, maar dat hangt natuurlijk af van wat je allemaal weg wilt laten. De EASA stukken zijn niet voor niets 40+27 A4-tjes. Waar ga je afkappen? Wat laat je weg?
Ik vind dat "de tabel" die je overal tegenkomt een mooie samenvatting geeft van de klassen en de bijbehorende beperkingen. Wil je meer in detail, dan ontkom je er bijna niet aan om de complete documenten door te spitten.
EUR-Lex - 32019R0945 - EN - EUR-Lex
EUR-Lex - 32019R0947 - EN - EUR-Lex

Persoonlijk vind ik dit wel een handige samenvatting:
https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/217307_EASA_DRONE_POSTER_2018 final.pdf

Een andere bron om naar te verwijzen (staat ook genoemd in voornoemde pdf):
https://dronerules.eu/en/
Voordeel is dat dit ook bij de originele bron (EASA) vandaan komt en dus geen interpretatie afwijkingen bevat ten opzichte van wat EASA met hun regelgeving bedoeld heeft ;)
Het is ook meer bedoeld voor de echte beginnelingen. Het is alleen al onvoorstelbaar hoeveel discussie er is over de Mavic-mini. Er zijn zoveel mensen die overtuigd zijn dat de mini in C1 valt. Het mag wat meer Jip en Janneke zeg maar.