Een andere kijk door het grote bos misschien.

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door Dennis Mengerink, 5 jan 2020.

  1. Dennis Mengerink

    Dennis Mengerink Active Member

    Lid geworden:
    3 feb 2018
    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    226
    Het lijkt mij een goed idee om een stroomschema, oftewel een soort pyramideschema (ja/nee) te maken wat betreft de regels. Ik zit erg veel op social media en schrik echt enorm van de beginnersvragen. Uiteraard weet ik niet alles ook al heb ik mij er de afgelopen 4 jaar in verdiept. Als ik via EASA iets op moet zoeken weet ik al dat ik niet binnen 1 minuut een antwoord heb. Alles op 1 A4'tje zou toch geweldig zijn? Zeker gezien de categorie-indelingen. Ik weet zeker dat het kan. De grote richtlijnen staan al beschreven in grote lappen tekst die 'bijna' niemand leest. Ik hoop dat jullie mijn insteek begrijpen. Ik ga er in ieder geval mee aan de slag. Het kan veel beknopter. Mocht je dit een leuke uitdaging vinden dan hoor ik dit graag.

    Groeten, Dennis.
     
  2. Eric-Jan

    Eric-Jan Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    358
    Op één A4tje lijkt mij wat ambitieus, maar dat hangt natuurlijk af van wat je allemaal weg wilt laten. De EASA stukken zijn niet voor niets 40+27 A4-tjes. Waar ga je afkappen? Wat laat je weg?
    Ik vind dat "de tabel" die je overal tegenkomt een mooie samenvatting geeft van de klassen en de bijbehorende beperkingen. Wil je meer in detail, dan ontkom je er bijna niet aan om de complete documenten door te spitten.
    EUR-Lex - 32019R0945 - EN - EUR-Lex
    EUR-Lex - 32019R0947 - EN - EUR-Lex

    Persoonlijk vind ik dit wel een handige samenvatting:
    https://www.easa.europa.eu/sites/default/files/dfu/217307_EASA_DRONE_POSTER_2018%20final.pdf

    Een andere bron om naar te verwijzen (staat ook genoemd in voornoemde pdf):
    https://dronerules.eu/en/
    Voordeel is dat dit ook bij de originele bron (EASA) vandaan komt en dus geen interpretatie afwijkingen bevat ten opzichte van wat EASA met hun regelgeving bedoeld heeft ;)
     
  3. Dennis Mengerink

    Dennis Mengerink Active Member

    Lid geworden:
    3 feb 2018
    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    226
    Het is ook meer bedoeld voor de echte beginnelingen. Het is alleen al onvoorstelbaar hoeveel discussie er is over de Mavic-mini. Er zijn zoveel mensen die overtuigd zijn dat de mini in C1 valt. Het mag wat meer Jip en Janneke zeg maar.
     
  4. peSHIr

    peSHIr Well-Known Member

    Lid geworden:
    23 jul 2018
    Berichten:
    819
    Leuk Bevonden:
    265

Deel Deze Pagina