een droom een drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jurhil124

New Member
Lid geworden
8 jun 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
66
Locatie
Vleuten
Ik ben Jurgen Hildering. Ik was al heel lang gek van vliegen, met een drone is het wel heel dichtbij gekomen om dit te gaan doen. Ik heb net mijn tweede drone gekocht, een Mavic pro.
Tijdens mijn vakantie, in Zweden heb ik hier wat mee geëxperimenteerd. Ik ben zeer onder de indruk, en vind het ontzettend gaaf om met hem te vliegen.Alleen baal ik nog van het kijken op m'n telefoon.Ik zie niet zoveel als er veel zon is.

Ik wil er professioneel mee aan de slag en naast mijn eigen bedrijf, Jurgen Hildering trainingen, films en foto's voor bedrijven of mensen maken. Dit wil ik tijdens mijn reizen doen die opstapel staan.
Eerst nog maar flink trainen om de Mavic helemaal onder de knie te krijgen.
 
Geweldig Jurgen,

Mooie drone ook voor dit soort activiteiten. Maar verdiep je wel in de regeltjes die er zijn.
 
Hoi Jur, geniet van je drone en laat de regelneukers maar zeuren. Gewoon lekker je gezonde verstand gebruiken en vooral lol maken.
 
Hoi Jur, geniet van je drone en laat de regelneukers maar zeuren. Gewoon lekker je gezonde verstand gebruiken en vooral lol maken.

Je weet hoe ik over de regels denk hier in Nederland. Maar, je wil toch niet ergens in het buitenland in de problemen raken, omdat ze daar andere regelgeving hebben? Enige informatie, kan nooit geen kwaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Je weet hoe ik over de regels denk hier in Nederland. Maar, je wil toch niet ergens in het buitenland in de problemen raken, omdat ze daar andere regelgeving hebben? Enige informatie, kan nooit geen kwaad.
Ja hoor, lekker belerend in eerste bericht van topicstarter een welkom gevoel geven. Gun die mensen gewoon beetje tijd om hun hobby te ontdekken zonder ze gelijk te verjagen met geneuzel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Peet
Ja hoor, lekker belerend in eerste bericht van topicstarter een welkom gevoel geven. Gun die mensen gewoon beetje tijd om hun hobby te ontdekken zonder ze gelijk te verjagen met geneuzel.

Belerend? Neen. Ik waarschuw alleen voor regels die in het buitenland gelden. Met alle waarschijnlijkheid, niet dezelfde als in Nederland. Dan nog een eventuele taalbarrière. Ik zeg NIET dat ze in Zweden geen Engels spreken, maar ga maar eens een conversatie aan als je de landelijke wetgeving niet kent.
 
Sjakie vriend,

Wat bereik je daar mee?
Dat je met onschuldig kijken vaak best ver komt ook al weet je zelf beter. Beetje hetzelfde idee als vrouw zijnde politie de tieten een beetje laten zien om vervolgens dan geen bekeuring te krijgen die je als man dan wel had gekregen.

En of topicstarter nu ineens wereldwijde info moet gaan vergaren lijkt mij beetje overdreven. Eerst gewoon lekker vliegen in Nederland en zeker ook in Zweden waar men in buitengebied echt niet spastisch doet hoor.

Maak lol!
 
Beste Peter,

Even serieus, ZONDER TIETEN. Ik vlieg in een "now flight zone". Met de wind uit het Noord/Oosten komen de beroepsvliegers hier met ongeveer 1.6 kilometer hoogte overheen. Stel dat ik mijn drone op zo'n 500 meter hoogte laat vliegen en de vliegers zien het obstakel. Geheid geven ze een melding. Niet dat ik hun in de weg zit, maar er zijn nog private vliegtuigen in de lucht en die vliegen een stuk lager uiteraard.

En met de kleine vliegtuigen wil ik dus mijn punt maken. We moeten niet alleen denken aan de beroeps, maar zeker rekeninghoudend, met de privé vliegtuigen, die wel geregistreerd staan en waarvan men (ongeveer) weet waar ze zijn.

Dus, sowieso is Flightrader24 een goede app waarmee je het verkeer in de lucht kan zien.

Maar, even de regelgeving nalezen voor het land, kan geen kwaad.

Ik vloog eind verleden jaar eens op een leeg parkeerterrein langs De Vliet Leidschendam. Opeens verscheen er laagvliegend een politiehelikopter. Dat gebeurd wel vaker hier, maar ik was toch klaar en heb de drone ingepakt en we zijn weggereden. Ik ben net de parkeerplaats af, of er komt een wagen van het Handhavingsteam.
 
Hopen dat ze geen zin hebben in gedoe en je er mee weg laten komen.

Verzonden met mijn HTC One_M8 en de Dronepilots.nl app
 
Beste Peter,

Even serieus, ZONDER TIETEN. Ik vlieg in een "now flight zone". Met de wind uit het Noord/Oosten komen de beroepsvliegers hier met ongeveer 1.6 kilometer hoogte overheen. Stel dat ik mijn drone op zo'n 500 meter hoogte laat vliegen en de vliegers zien het obstakel. Geheid geven ze een melding. Niet dat ik hun in de weg zit, maar er zijn nog private vliegtuigen in de lucht en die vliegen een stuk lager uiteraard.

En met de kleine vliegtuigen wil ik dus mijn punt maken. We moeten niet alleen denken aan de beroeps, maar zeker rekeninghoudend, met de privé vliegtuigen, die wel geregistreerd staan en waarvan men (ongeveer) weet waar ze zijn.

Dus, sowieso is Flightrader24 een goede app waarmee je het verkeer in de lucht kan zien.

Maar, even de regelgeving nalezen voor het land, kan geen kwaad.

Ik vloog eind verleden jaar eens op een leeg parkeerterrein langs De Vliet Leidschendam. Opeens verscheen er laagvliegend een politiehelikopter. Dat gebeurd wel vaker hier, maar ik was toch klaar en heb de drone ingepakt en we zijn weggereden. Ik ben net de parkeerplaats af, of er komt een wagen van het Handhavingsteam.

Is en geheel niet aan de orde en ook nog eens een uitzonderingsgeval. Enige wat ik aan zinnigs uit stukje halen kan is dat het geen kwaad kan jezelf op de hoogte te stellen van regels.

Maar om daar nu iemand meteen mee te bestoken in een welkoms topic vind ik nog steeds niet echt uitnodigend overkomen. Kan iemand prima zelf om vragen als die dat niet vinden kan. Neem aan dat de mensen hier gewoon gezond verstand hebben.
Zag laatst drone's bij Lelystad Airport. Niks mis mee.
 
Maar om daar nu iemand meteen mee te bestoken in een welkoms topic vind ik nog steeds niet echt uitnodigend overkomen.
Nee, iedereen die het woord “regels” gebruikt systematisch bij de grond afzagen komt gezellig over in een welkomsttopic (en daarbuiten).




In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
Nee, iedereen die het woord “regels” gebruikt systematisch bij de grond afzagen komt gezellig over in een welkomsttopic (en daarbuiten).




In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
Als het meteen in een welkomstopic is vind ik dat ronduit onbeschoft om zo iemand welkom te heten en tegelijk te bekritiseren. Dus niet iemand die nieuw is en een "leuk" forum bezoeken wil aan de poen gaan zagen bedoel je neem ik aan.
 
Ja, dat vind jij, Peter. En dat weten we nou zo onderhand wel.
Ik vind een vriendelijke pointer zoals
Geweldig Jurgen,

Mooie drone ook voor dit soort activiteiten. Maar verdiep je wel in de regeltjes die er zijn.
helemaal niet onvriendelijk en kan wat mij betreft prima, ook in een welkomsttopic. Het is zeker geen reden om je mede forumgebruikers af te branden omdat zij nou eenmaal wèl het belang van regels inzien.




In theorie komt de praktijk overeen met de theorie
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi en BobvdM
Ik ben Jurgen Hildering. Ik was al heel lang gek van vliegen, met een drone is het wel heel dichtbij gekomen om dit te gaan doen. Ik heb net mijn tweede drone gekocht, een Mavic pro.
Tijdens mijn vakantie, in Zweden heb ik hier wat mee geëxperimenteerd. Ik ben zeer onder de indruk, en vind het ontzettend gaaf om met hem te vliegen.Alleen baal ik nog van het kijken op m'n telefoon.Ik zie niet zoveel als er veel zon is.

Ik wil er professioneel mee aan de slag en naast mijn eigen bedrijf, Jurgen Hildering trainingen, films en foto's voor bedrijven of mensen maken. Dit wil ik tijdens mijn reizen doen die opstapel staan.
Eerst nog maar flink trainen om de Mavic helemaal onder de knie te krijgen.

Hallo Jürgen,

Dat met de zon komt mij bekend voor. Ik heb het op kunnen lossen, door tablethouder te nemen, samen met een mini iPad .
Elders kan je die post terugvinden onder tablet en Mavic Pro.IMG_0781.JPG


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Is en geheel niet aan de orde en ook nog eens een uitzonderingsgeval. Enige wat ik aan zinnigs uit stukje halen kan is dat het geen kwaad kan jezelf op de hoogte te stellen van regels.

ZUCHT!! Niet iedereen weet welke regels er gelden voor een land. Als het goed is, weten we allemaal welke regels er gelden voor Nederland. En misschien is de gedachte er wel dat deze voor elk land gelden.

Dat was en is mijn bedoeling ermee. NIETS van kritiek.
 
ZUCHT!! Niet iedereen weet welke regels er gelden voor een land. Als het goed is, weten we allemaal welke regels er gelden voor Nederland. En misschien is de gedachte er wel dat deze voor elk land gelden.

Dat was en is mijn bedoeling ermee. NIETS van kritiek.

Doe dat dan gewoon niet in welkomstopic. Iemand welkom heten is niet meteen de les lezen, niks meer en niks minder bedoel ik daarmee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie