Een paar vragen m.b.t. het brandplaatje voor een Mavic Air.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Happy Dronepilot

Active Member
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
179
Waarderingsscore
32
Punten
28
Leeftijd
47
Locatie
Nijverdal
Omdat ik mijn drone zakelijk ga gebruiken moet deze naar ik begreep worden voorzien van een brandplaatje met mijn PH nummer. Een paar vraagjes hierover:

Waar zit de gps-zender precies in mijn Mavic Air?

Mijn voorkeur gaat uit naar meerdere plaatjes bestellen en deze op de baterijen plakken. Achterop de bRC komt dan een sticker. Ik weet alleen niet of plaatje op de batterijen toegestaan is (batterij kan immers makkelijk van de drone losgekoppeld) en of dit problemen geeft i.v.m. de hitte en de lijmlaag.

Moch plaatje op de battrij niet toegestaan zijn, waar kan ik dit plaatje dan het best plaatsen?

Is mijn PH nummer en een e-mailadres voldoende of moet er meer info op het plaatje?

Is alleen lijmen wel toegestaan of moet er geschroefd worden? Dat laatste zie ik als een horrorscenario :)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

P.s.: Foto's met hoe jullie het gedaan hebben zijn van harte welkom.



Groeten Hugo
 
Batterij gaat er gewoon in zonder te klemmen en er zit geen schroefje in.
 
Omdat ik mijn drone zakelijk ga gebruiken moet deze naar ik begreep worden voorzien van een brandplaatje met mijn PH nummer. Een paar vraagjes hierover:

Waar zit de gps-zender precies in mijn Mavic Air?

Mijn voorkeur gaat uit naar meerdere plaatjes bestellen en deze op de baterijen plakken. Achterop de bRC komt dan een sticker. Ik weet alleen niet of plaatje op de batterijen toegestaan is (batterij kan immers makkelijk van de drone losgekoppeld) en of dit problemen geeft i.v.m. de hitte en de lijmlaag.

Moch plaatje op de battrij niet toegestaan zijn, waar kan ik dit plaatje dan het best plaatsen?

Is mijn PH nummer en een e-mailadres voldoende of moet er meer info op het plaatje?

Is alleen lijmen wel toegestaan of moet er geschroefd worden? Dat laatste zie ik als een horrorscenario :)

Alvast bedankt voor jullie reactie.

P.s.: Foto's met hoe jullie het gedaan hebben zijn van harte welkom.



Groeten Hugo

Hallo Hugo,

Ik ben toevallig precies met hetzelfde bezig. Ik ben benieuwd hoe jij het gaat oplossen.

Groet!
Johannes
 
Ben er nog niet uit. Wel waar ik het ga bestellen en dat er op de RC een sticker komt en geen plaatje. Zullen we elkaar op de hoogte houden?

P.s. De response op dit forum valt me een beetje tegen. Ik had veel meer reacties en input verwacht.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Ben er nog niet uit. Wel waar ik het ga bestellen en dat er op de RC een sticker komt en geen plaatje. Zullen we elkaar op de hoogte houden?

P.s. De response op dit forum valt me een beetje tegen. Ik had veel meer reacties en input verwacht.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
Goed plan. Ik heb wel al een dog tag besteld via dogtag.nl
Sticker voor se RC moet ik nog bestellen ergens.


Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Sticker is geen probleem. Heb een eigen reclamebureau met genoeg connecties met stickerleveranciers. Het plaatje ga ik overigens bij hetzelfde bedrijf bestellen. Trouwens korting gekregen daar omdat ik niet zoals standaard 2, maar 1 plaatje wilde.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: DJIWhite Mavic pro
Sticker is geen probleem. Heb een eigen reclamebureau met genoeg connecties met stickerleveranciers. Het plaatje ga ik overigens bij hetzelfde bedrijf bestellen. Trouwens korting gekregen daar omdat ik niet zoals standaard 2, maar 1 plaatje wilde.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
Als je een goed sticker adres weet ben ik wel geinteresseerd :)

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Kan ik zo regelen. Misschien zijn er wel meer liefhebbers. Ik laat de mijne maken van apolaire folie. Dat laat niet snel weer los. Vormgeving is als Grafisch Vormgever zijnde koud kunstje. Ik ben nieuw en weet niet of een dergelijk aanbod voor alle anderen is toegestaan op dit forum. Het is immers geen commercieel forum.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Kan ik zo regelen. Misschien zijn er wel meer liefhebbers. Ik laat de mijne maken van apolaire folie. Dat laat niet snel weer los. Vormgeving is als Grafisch Vormgever zijnde koud kunstje. Ik ben nieuw en weet niet of een dergelijk aanbod voor alle anderen is toegestaan op dit forum. Het is immers geen commercieel forum.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app

Beste, hoe gaat zo’n plaatje eruit zien en wat zou dat gaan kosten ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Beste, hoe gaat zo’n plaatje eruit zien en wat zou dat gaan kosten ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Het gaat in dit geval niet om een plaatje, maar om een sticker. Op de drone zelf is een sticker niet voldoende als je wilt voldoen voor een ROC Light. Daar moet een metalen plaatje op. Voor €13,50 bestel je hiervan 2 stuks via de website van dog-tag. Één voor op je drone en één voor op je remote control. Als je op je remote control liever een sticker hebt, hetgeen mijn voorkeur heeft dan zou ik die voor je kunnen maken. De vormgeving kan ik zelf bepalen. Als voorbeeld voeg ik een foto bij van stickers die ik bedrijfsmatig gebruik en zelf "ontworpen" heb. De stickers worden gemaakt van zeer sterk hechtende folie (apolaire folie) en ik kan ze vanaf 1 stuks leveren.

P.s.: Als je op je RC een sticker wilt kun je vragen om maar één metalen plaatje bij dog-tag. Heb ik ook gedaan en één stuks kost me €7,50. Staat niet standaard op hun website. Ik heb ervoor gebeld.20180611_103536.jpeg

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben een hobby-vlieger en wil mijn Mavic Pro voorzien van naam en 06 nummer in geval van verlies.
Op de zender is dat niet direct nodig, maar misschien wel handig.
Dus zelfklevers lijkt mij in beide gevallen een goed idee.
Mocht het ooit zover komen, dat ook hobby vliegers e.e.a moeten laten registreren , kan dat altijd nog.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Happy Dronepilot
Ik ben een hobby-vlieger en wil mijn Mavic Pro voorzien van naam en 06 nummer in geval van verlies.
Op de zender is dat niet direct nodig, maar misschien wel handig.
Dus zelfklevers lijkt mij in beide gevallen een goed idee.
Mocht het ooit zover komen, dat ook hobby vliegers e.e.a moeten laten registreren , kan dat altijd nog.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Daar kun je deze stickers erg goed voor gebruiken. Ik kan ze maken in elk gewenst formaat en vorm.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app
 
Hallo Hugo,

Ik ben toevallig precies met hetzelfde bezig. Ik ben benieuwd hoe jij het gaat oplossen.

Groet!
Johannes
Vanmorgen best wel lang contact gehad via de chatservice van DJI. Ik wilde het plaatje graag op de batterij plaatsen, maar dit is volgens DJI niet aan te raden omdat dit voor problemen met de battrij kan zorgen. Hun raden plaatsing op een achterpoot van de drone aan (zie foto). Deze ruimte is niet groot. Ik kan hier een plaatje kwijt van 26 mm breed x 10 mm hoog. Ik heb contact gehad met dog-tag.nl en hun geven aan dat dit wel behoorlijk klein is, maar dat ze het willen gaan proberen. Ik heb ook contact gehad met de Inspectie Leefomgeving en Transport en men gaf aan dat alleen het PH nummer wettelijk gezien voldoende is. Nu dus nog afwachten of het formaat gaat lukken en of ik daar alleen mijn PH-nummer of ook een telefoonnummer op kwijt kan. Als dat laatste niet lukt dan maak ik hiervoor een sticker, net zolas voor mijn RC. Ik zal het einresultaat tonen in dit draadje als het zover is.
 

Bijlagen

  • Schermafdruk 2018-06-11 13.56.39.png
    Schermafdruk 2018-06-11 13.56.39.png
    854,9 KB · Weergaven: 59
Zojuist bericht gehad van dog-tag.nl. Het gaat lukken ondanks het kleine formaat. Ze krijgen er zelfs het PH en mijn telefoonnummer op. Echt blij mee!!! Morgen verwacht ik het plaatje. Ik post een foto als het plaatje op mijn drone zit.
 
Ik heb de dogtag voor op de neus zitten aan de bovenkant van de mavic pro. De GPS ontvanger van de drone zit op de achterkant van het vliegtuigje. Ik heb GEEN problemen verder. Hij is overigens gelijmd en is gewoon goed gekeurd voor de BVI de papieren heb ik overigens ook al binnen....

Een schroef er in draaien lijkt mij niet echt een goed idee....
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda