Een stukje IJmuiden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

VikingRider 01

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
343
Waarderingsscore
116
Punten
43
Leeftijd
73
Een testvlucht gemaakt bij zeer sterke wind (hoogte 120 mto / ca wk 4 / -1 Celcius)aan de Noordzee kust bij IJmuiden. Ik wilde wel eens zien hoe de Phantom 4 Pro zich onder deze omstandigheden houdt.
39589401394_3b949dec1f_c.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Spotter
Zo te zien afgelopen vrijdagmorgen! Toen woei het nog flink, kracht vijf, tussen 8 en 9 m/s. In de middag na drieën ging de wind liggen. Durfde ik met de Mavic ook weer.... Ben je tevreden over het resultaat?
 
Mooie foto hoor. Ik wil niet voor agentje spelen maar daar mag je niet vliegen, wist je dat?
 
Ik stond naast een class C gebied, aangegeven door geofenching in de controler. Volgens Aerets stond ik op de grens de blauwe zone (niet binnen 3 km van ongecontroleerd vliegveld). geheel volgens de regels? OK de foto is iets gecropt, waardoor de indruk gewekt wordt dat ik boven het cols C gebied vloog.
 
Ik had gekeken op drone.aeret.nl en zag een grote blauwe cirkel over heel Ijmuiden, vandaar.
Het lijkt in ieder geval alsof je boven de stad vloog.
Ik bedoel er verder helemaal niets mee hoor, was alleen erg benieuwd.
 
Mooie foto hoor. Ik wil niet voor agentje spelen maar daar mag je niet vliegen, wist je dat?
Je wilt niet voor agentje spelen (dat siert je), maar het 'mag niet'-reflex begint wel structureel te worden.
Ik heb vandaag een topic geplaatst over props met ledjes er in. Ik had al een reactie verwacht dat je in het donker niet mag vliegen, maar die komt misschien nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: DGA_NL
Ik had gekeken op drone.aeret.nl en zag een grote blauwe cirkel over heel Ijmuiden, vandaar.
Het lijkt in ieder geval alsof je boven de stad vloog.
Ik bedoel er verder helemaal niets mee hoor, was alleen erg benieuwd.

Geen punt voor mij, Dennis. Het is goed dat wij critisch opletten, want soms ontdek je dán dat je iets niet helemaal goed gedaan hebt.
Ik wilde aangeven in mijn reactie dat ik zo goed mogelijk om ga met de regels. Soms kunnen wij de “nieuwelingen” een beetje helpen door, zoals in dit geval, wat meer uitleg vragen.
 
Sjakie, je hebt gelijk, "mag niet" had ik niet mogen plaatsen, die woorden neem ik terug, was overhaast. Echter gezien de locatie waar vanaf de foto is gemaakt schrok ik best wel (beetje overdreven).
Ik kon mij niet voorstellen dat je zo'n prachtige foto van de stad kunt maken buiten de "blauwe" cirkel.
Wellicht ben ik te kritisch maar was zeker goed bedoeld.

Zou wellicht een nieuw topic kunnen zijn:

Welke kaart wat betreft no-flyzones mogen wij als droners van uit gaan.
Zelf zie ik erg veel verschillen in meerdere sites/app's wat betreft zones, ik weet niet meer waar ik van uit mag gaan...
Ik heb laatst de A.S.R.vlieg veilig-app geïnstalleerd en tot mijn verbazing zitten er in meerdere gebieden kilometers verschil tussen de noflyzones als je het vergelijkt met drone.aeret.nl

Enige tijd geleden zijn er hier in de buurt laagvliegoefeningen geweest van defensie (ECHT laag!!!) met helikopters. Hier stond zelfs op drone.aeret niets van vermeld.

Dus, lekker wazig allemaal toch, hopen dat er binnenkort verduidelijking komt...
 
Sjakie, je hebt gelijk, "mag niet" had ik niet mogen plaatsen, die woorden neem ik terug, was overhaast. Echter gezien de locatie waar vanaf de foto is gemaakt schrok ik best wel (beetje overdreven).
Zo ernstig is het nou ook weer niet. Het was ook geen persoonlijk gerichte reactie van mij aan jou. Wat me opvalt bij nieuw geplaatste foto's of video's is dat het lijkt alsof er eerst wordt gekeken of het wel mag en dan pas naar de beelden zelf. Ik had het dus over deze trend en niet specifiek over jouw individuele reactie.
 
Het lijkt mij raadzaam als de fotograaf zijn trucendoos heeft opengetrokken, dit te vermelden. Dan kan een ieder er wat van leren. Daarnaast vind ik wel dat een fotograaf zich niet hoeft te verdedigen. De (lucht ) fotografen die ik ken zijn zeer ethisch en denken goed na bij hun werk.
Ik ben een “grond ” fotograaf die gewend is te “spelen” met de mogelijkheden. Ik zal nog een paar posts maken waar een stukje uitleg op zijn plaats is.
 
Helemaal goed, Sjaki. Het onmogelijke doen, zonder in overtreding te zijn. Helaas moet de luchtfotograaf zich in vele bochten wringen. Maar dat is wel de uitdaging.
 
@VikingRider
Ah, ik snap 'm (al). Om elkaar te leren/informeren hoe je overtredingen voorkomt zou je idd kunnen vermelden waar je je shot hebt gemaakt. Zoals je zelf ook zegt, zou dit niet ter verdediging moeten zijn.
 
Helemaal goed. Is het een idee om daarvoor een eigen hoofdstuk te maken?