Eerste ‘onzichtbare’ drone voor high-end 360º videoproductie op komst

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.325
Waarderingsscore
2.951
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Eerste ‘onzichtbare’ drone voor high-end 360º videoproductie op komst

Het is niet bepaald eenvoudig om 360º luchtvideo’s te maken. Het is al lastig genoeg om een 360º camera enigszins stabiel onder een drone te laten hangen, en dan heb je ook nog eens het probleem dat de drone altijd in beeld komt. Er zijn weliswaar oplossingen op basis van twee afzonderlijke action cams waarbij de drone onzichtbaar wordt, maar dan is de kwaliteit suboptimaal.

Lees verder
 
Dat Adapa360-filmpje is toch net een hallucinerende paddo-trip. :oops:
 
Heb je daar persoonlijk ervaringen mee? :rolleyes: ;)
Ja, een keer per ongeluk het verkeerde bakje paddestoelen voor de champignonsoep gepakt. ;)
Maar zeg nou zelf, zulke extreem vertekende beelden kijken toch niet prettig weg? Na 10 seconden word ik er naar van.
 
Maar zeg nou zelf, zulke extreem vertekende beelden kijken toch niet prettig weg? Na 10 seconden word ik er naar van.
Nee, je hebt helemaal gelijk Sjakie. Dit is zo niet om aan te zien. Ik vroeg me ook meteen af of de video's hierna ook nog een softwarematige nabewerking krijgen, of dat deze met een speciale bril bekeken moeten worden.
 
Ja, een keer per ongeluk het verkeerde bakje paddestoelen voor de champignonsoep gepakt. ;)
Maar zeg nou zelf, zulke extreem vertekende beelden kijken toch niet prettig weg? Na 10 seconden word ik er naar van.
De demobeelden worden in de zogenaamde equirectangulaire projectie getoond. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je 'gewone' video te zien krijgt, waarbij je als kijker alle kanten kunt opkijken.

Hieronder een voorbeeld:

 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Dit lijken me leuke beelden voor een vr headset, kun je tijdens de vlucht alle kanten op kijken. Ook dan zou je er wel eens heel beroerd van kunnen worden.