Eerste poging: Drone boven vertrek liften in Menuires

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Graag opmerkingen over de instellingen zoals helderheid en witbalans

  • witbalans aanpassen

    Stemmen: 1 100,0%
  • helderheid + 1

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    1

erres

New Member
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
22
Waarderingsscore
3
Punten
3
Leeftijd
75
Locatie
Frankrijk
een eerste poging om een stukje video op te nemen met mijn Mavic pro. Geen geweldig weer. Alle opnamen "uit de hand" gemaakt dus niet met orbit of met way points. De opnamen waren in 4K, het gepubliceerde filmpje is in MP4 1920x1080p 30

 
  • Leuk
Waarderingen: Menno Schaefer
Witbalans hoeft niet aangepast te worden. Er is zo veel sneeuw in beeld dat er weinig te balanseren valt.
Je kunt wat met de helderheid, contrast en gamma experimenteren om de grauwigheid (door het weer) wat te verminderen. Dat zal niet eenvoudig zijn met zo veel sneeuw in beeld. Al dat wit gaat er snel overbelicht uitzien.
 
Bijna een zwart/wit filmpje, mooi gedaan, grappig die kleine skieënde figuurtjes.......


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Bij sneeuw volstaat het om de witbalans op "bewolkt" te zetten. in post edit kun je dan, indien nodig, het wit wat meer ophalen.

Helderheid +1 is niet aan te raden, er bestaat een kans op overbelichting.. en als het overbelicht is ben de de data daarin kwijt en kun je niks meer bijtrekken. Het beste iets onderbelichten zodat data bewaard blijft, deze kun je in post weer bijtrekken.

Sneeuw is sowieso lastig, en zeker vanuit de lucht.
 
Dank voor de reactie. Ik ga ermee aan de gang.