Eerste stappen over de Nederlandse grens met onze drone... mag ik opstijgen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Xavier B.

New Member
Lid geworden
6 apr 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
55
Locatie
Ardooie, België
Hallo,

Een voorzichtige eerste stap op Nederlandse bodem met onze drone en om niet meteen domme dingen te doen toch eerst even vragen of mijn redenering nu juist is... ?

Ik ben van plan om tijdens een familie-uitstap een bezoekje aan Breskens en Vlissingen te brengen.
Op de GeoNovation Map zie ik dat driehoek Groede, Schoondijke, Breskens geen beperking toont en dus geen No-Fly zone is, waar het bij Nieuwvliet dus wel verboden te vliegen is.
Wil dit zeggen dat ik bvb ter hoogte van de (kleine) vuurtoren van Breskens mag opstijgen en dus een point-of-interest mag vliegen? Hetzelfde lijkt me ook dat aan de kant van Vlissingen ( los van de bebouwingen, mensenmassa's en dergelijke natuurlijk ) ook mag gevlogen worden?

Als de Layer Natura 2000 aangevinkt wordt, kleurt de Westerschelde groen. Betekent dit dat je sowieso dus niet boven het water mag komen om een kiekje te maken van laat ons zeggen dezelfde vuurtoren in Breskens?

Alvast bedankt voor jullie reacties.


Vriendelijke groet,

Xavier :)
 
Xavier, ik woon in de buurt en ben bekend in de streek. Aan Nieuwvliet is er een zeefvlieg terrein dat behoorlijk actief gebruikt wordt. Vandaar de beperking daar.

Aan de kust waait het vaak flink, je moet een goede stabilisatie hebben wil je bij de rukwinden netjes blijven filmen. Foto's gaat dan vaak beter. Ik zou rondom Groede, Breskens of Hoofdplaat en de dijken daarbij niet bang zijn om de drone de lucht in te sturen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Xavier B.