Efteling niet blij met "illegale" (?) dronebeelden leeg park

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik denk dat ze er vooral niet blij mee zijn omdat het imagoschade oplevert, zo'n leeg park. Doet een deel van hun (ongetwijfeld prijzige) PR campagne te niet, beelden van een pretpark waar kennelijk geen pret te beleven valt.
 
Nou, weinig aan de hand lijkt mij zo geen mensenmassa, niet in een no-fly zone en geen aaneengesloten bebouwing. ....zeer benieuwd naar de uitkomst maar ik vermoed dat we er nooit meer van horen.
 
Ik denk dat het juist goede reclame is. Als een kind dit ziet die nog nooit in de Efteling is geweest blijft hij/zij net zo lang zeuren totdat paps en mams het zat zijn en beloven er een keer naar toe te gaan!
 
De Efteling is op haar teentjes getrapt, maar het is niet het ENIGE pretpark dat gesloten is en waar alle attracties leeg zijn. Vraag is of ze vlak boven het park vlogen en dat mag niet en vanop de openbare weg dat weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Omdat vliegen en fotograferen boven privé terrein verboden is wegen PRIVACY wet, de Efteling is privé terrein, vandaar hun systeem voor drone dedektie, tenzij het in Nederland wel mag, bij jullie mag ook veel meer dan in Belgié.
 
De Nederlandse privacy-wet is gericht op personen, niet op terreinen. In een leeg park valt er dus weinig in te breken op iemands privacy.

Of er een verband is tussen het detectie-systeem en de privacy wetgeving betwijfel ik. De Efteling is geen handhaver. Het zal bedoeld zijn ter bescherming van hun klanten voor ongelukken. Er is een paar jaar geleden een koekwous met zijn drone o.a. boven de Pyhton wezen vliegen. Dat wil je natuurlijk voorkomen.

Ik ben benieuwd wat er uit het Politie-onderzoek komt maar ik denk, net als rcee, dat we er nooit meer van horen.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Ik denk dat ze er vooral niet blij mee zijn omdat het imagoschade oplevert, zo'n leeg park.

Dat is de reden dus blijkbaar niet. De Efteling heeft net zelf een filmje met dronebeelden van het lege park gepubliceerd. Waar overigens mooie shots in zitten.