Eiland Helgoland

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Skylge40

Member
Lid geworden
22 sep 2019
Berichten
36
Waarderingsscore
9
Punten
8
Leeftijd
69
Locatie
Harlingen
In mei dit jaar willen wij een paar dagen naar het Duitse eiland Helgoland.
Wil dan mijn drone, een dji Mavic Air, meenemen.

Weet iemand of je daar wel mag vliegen met een drone?
Is er ook een app waarin ik kan zien waar je wel en niet mag vliegen in Duitsland?

Verzonden met mijn Nexus 9 en de Dronepilots.nl app
 
Het lijkt me sterk dat je daar mag vliegen.
Helgoland bestaat uit twee eilanden, waarvan er één een vliegveld is. Op het andere eiland is er ook nog een heli haven. Omdat beide eilanden nog geen 1.5 km groot zijn en het eiland dat geen vliegveld is, voornamelijk aaneengesloten bebouwing is, lijkt het mij dat het niet de bedoeling is daar te gaan drone vliegen (nog los van eventuele privacy perikelen).
 
Eric-Jan en Adderoos, bedankt voor jullie info.
Ik heb de app "Airmap" nu ook op mijn smartphone staan.
Als ik in Airmap nu inzoom op Helgoland, zie ik dat op het eiland rechts een vliegveldje is, dus streng verboden om daar te vliegen. Duidelijk!!
Op Helgoland zelf zie ik een cirkeltje om een electriciteitscentrale staan. Maar de rest van dat eiland is NIET oranje/rood.
Betekent dat dat ik daar dan WEL mag vliegen?
Het gaat mij voornamelijk om de mooie west-kust van dat eiland.
 

Bijlagen

  • Helgoland.png
    Helgoland.png
    20,7 KB · Weergaven: 11
Om te mogen vliegen in Dutisland zij er ook regels, wat er precise op Helgoland van toepassing is weet ik niet.
Mijn aandacht is vooral naar Frankrijk gegaan daar ik daar in December ben geweest en daar heb gevlogen.
Op deze website DroneOpReis Alle Drone Regels Voor Jouw Vakantie kan je per land zien wat de regels zijn, zeer zeker voroaf goed jezelf erin verdiepen en daarmee voorkom je terleurstellingen.
 
Daarnaast heb je als je alles netjes wilt doen, een Kenntnisnachweis nodig. Deze krijg je nadat je een online test hebt gedaan (Ik dacht ongeveer 18€ destijds). Maar of het nog nut heeft om hiervoor te gaan ligt natuurlijk aan jezelf.kenntnis.jpg
 
Heb nu ook de app Map2fly geïnstalleerd.
In deze app blijkt dat het op Helgoland helemaal verboden is te vliegen met een drone. Toch weer een heel ander overzicht tov de app Airmap.1578337312948.jpeg

Verzonden met mijn Nexus 9 en de Dronepilots.nl app
 
AirMap is niet meer dan een indicatie. Officiële documenten of een app van/voor/door (overheid van) het betreffende land is bijna altijd beter/verstandiger.

Ik dacht dat dat Kenntnisnachweis modelvliegen in Duitsland op zich gratis was, maar dat het pasje aanvragen een paar euro (tot misschien die 18?) kostte. Weet het niet zeker meer: heb het pasje al enige tijd nu. Het was in ieder geval totaal geen moeite en redelijk weinig geld. Dus waarom zou je dat niet doen?
 
Laatst bewerkt:
Kenntnisnachweis kost nu eur 26,75 en is nodig voor drones, zwaarder dan 2 kg.
Zie ook onderstaande afbeelding. Geplukt van een Duitse site omtrent info Kenntnisnachweis.
Infografik-Drohnenfuehrerschein-drohnenverordnung.jpg
 
Je hebt wel een brandbestendig plaatje nodig voor duitsland,waar je adres etc opstaan ,die moet je op de drone en controller plakken


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Eric, die 2 plaatsjes had ik vorige week al besteld bij Dog-Tag.nl en inmiddels ook ontvangen.
 
Laatst bewerkt:
Kenntnisnachweis kost nu eur 26,75 en is nodig voor drones, zwaarder dan 2 kg.
Zie ook onderstaande afbeelding. Geplukt van een Duitse site omtrent info Kenntnisnachweis.
Bekijk bijlage 1159
Ik had in mijn reactie alle drones over 1 kam geschoren. Mijn Typhoon was nét iets over 2 kilo, vandaar dat ik toen voor het pasje ben gegaan. Het pasje is alleen nodig voor drones<2kg in zeer specifieke gevallen.
 
Het pasje is alleen nodig voor drones<2kg in zeer specifieke gevallen.
Maar hij's altijd leuk (of alleen "leuk" genoeg is voor de niet-nul hoeveelheid moeite/tijd/geld die hij kost moet je zelf bepalen..) om te hebben om - in Duitsland of daarbuiten - makkelijk aan te kunnen tonen hoe serieus je je hobby (danwel werk..) neemt aan eventuele geïnteresseerde omstanders of controllerende instanties, ook al is het in een situatie waar je hem strikt gezien niet nodig hebt.

Die reden heeft nu met de aankomende Europese regelgeving echt wel een houdbaarheidsdatum gekregen, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dennis Mengerink