Phantom 4 Pro Error batterij

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Lajla

New Member
Lid geworden
28 dec 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
48
Locatie
Leeuwarden
Goedendag. Ik heb gisteren een Phantom 4 pro overgenomen van iemand. Deze heeft hem minimaal gebruikt en waarschijnlijk de laatste keer de drone vergeten uit te zetten waardoor de batterij helemaal leeg is gelopen. Nu wilde we de batterij laden, maar hij ging aan en uit en op het moment dat die even aan stond, knipperde het eerste ledlampje snel achter elkaar. Ik heb hem de hele nacht zo aan de lader gehouden.

Vanmorgen heb ik hem even van de lader gehaald en opnieuw aangesloten. Nu knippert het derde ledje 3 keer. In de gebruiksaanwijzing staat Over-voltage charge detected, maar er staat niet bij wat nu te doen.

Nu is natuurlijk automatisch mijn vraag, wat te doen..

Heb inmiddels wel een nieuwe batterij gemeld (wilde er toch eentje bij) welke betaald is door de vorige eigenaar. (wat een service!)
 
Gebruik je de orginele lader?

Ik zou even proberen om de batterij enkele malen te ontladen / laden met de orginele lader
[Zoals vermeld in de manual]
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je de orginele lader?

Ik zou even proberen om de batterij enkele malen te ontladen / laden met de orginele lader
[Zoals vermeld in de manual]
Ik ben echt heel hard aan het zoeken naar hoe dit te doen, maar heb het nog niet gevonden
 
Maar hij wilt dus ook niet meer aan in de drone. Hij lijkt wel helemaal dood
 
Dan is hij idd gewoon kapot
 
Ik weet niet hoe technisch je bent maar misschien heb je hier wat aan .



Wie weet is er een reparatie winkeltje bij je in de buurt waar je de batterij kan laten maken ,
 
Goedendag. Ik heb gisteren een Phantom 4 pro overgenomen van iemand. Deze heeft hem minimaal gebruikt en waarschijnlijk de laatste keer de drone vergeten uit te zetten waardoor de batterij helemaal leeg is gelopen. Nu wilde we de batterij laden, maar hij ging aan en uit en op het moment dat die even aan stond, knipperde het eerste ledlampje snel achter elkaar. Ik heb hem de hele nacht zo aan de lader gehouden.

Vanmorgen heb ik hem even van de lader gehaald en opnieuw aangesloten. Nu knippert het derde ledje 3 keer. In de gebruiksaanwijzing staat Over-voltage charge detected, maar er staat niet bij wat nu te doen.

Nu is natuurlijk automatisch mijn vraag, wat te doen..

Heb inmiddels wel een nieuwe batterij gemeld (wilde er toch eentje bij) welke betaald is door de vorige eigenaar. (wat een service!)


Beste,
Heb je daar nu een oplossing voor gevonden ? Ik heb hetzelfde probleem voor.
 
Een nieuwe batterij was de enige oplossing

Dat lag [helaas] in de lijn der verwachtingen. Als de batterij eeen over / undervoltage detecteerd wordt wordt er in de batterij een "flag" gezet waardoor deze onbruikbaar word. De enige oplossing zou zijn om de chip in de batterij te vervangen zoals hierboven in het filmpje van Carlo.
Daarom ook nooit je batterij naar 0% vliegen.