Ervaring: ROC-Light verzekering Doorlooptijden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
Beste forumleden,

Het mogen inmiddels duidelijk zijn dat het overgrote deel van de (aanstaande) ROC-Light vliegers uiteindelijk een verzekering bij Driessen & Rappange hebben gesloten, of daar momenteel mee bezig zijn. De weg daar naartoe lijkt echter sterk te variëren; daar waar de ene het direct via hen regelt zijn er weer anderen die het via-via spelen.

Om een inzicht te krijgen in deze verschillende trajecten, en ter (mogelijk waardevolle) informatie voor mensen die op termijn ook dit traject in gaan, lijkt het mij interessant om de verschillende ervaringen van iedereen hier te bundelen. Dus;

- Waar heb jij je verzekering afgesloten/ of ben je dat nu aan het doen?
- Gaat dit direct via de uiteindelijke verzekeraar of d.m.v. een tussenpersoon?
- Wat zijn je ervaringen m.b.t. de aanvraag procedure?
- Zijn er bepaalde verzekeringsvoorwaarden boven tafel komen drijven waar je tegen aan liep/loopt?
- Wat is de geschatte doorlooptijd van het hele traject, oftewel vanaf het eerste contact tot ontvangst van het verzekeringsbewijs?
 
- Waar heb jij je verzekering afgesloten/ of ben je dat nu aan het doen?
- Gaat dit direct via de uiteindelijke verzekeraar of d.m.v. een tussenpersoon?
- Wat zijn je ervaringen m.b.t. de aanvraag procedure?
- Zijn er bepaalde verzekeringsvoorwaarden boven tafel komen drijven waar je tegen aan liep/loopt?
- Wat is de geschatte doorlooptijd van het hele traject, oftewel vanaf het eerste contact tot ontvangst van het verzekeringsbewijs?

- Bij Driessen Assuradeuren in Den Haag (dit is dus een andere Driessen dan dit uit A'dam);
- Bij de verzekeraar zelf;
- Aanvraag procedure was niet heel moeilijk, maar ik heb het bij hen op kantoor gedaan;
- Belangrijkste voorwaarde: 20 uur aantoonbare vliegervaring;
- Doorlooptijd: die was heel kort, binnen een week had ik de polis binnen.
 
Hoi Wiebe,

Hoe toon je > 20 uur vliegervaring aan?
Wat zijn de kosten per jaar?
 
Hoi Wiebe,

Hoe toon je > 20 uur vliegervaring aan?
Wat zijn de kosten per jaar?
Doorgaans geldt hiervoor dat een uitdraai van je DJI Go applicatie flight logs (of een andere applicatie die je gebruikt) volstaat. Idealiter wenst men op te kunnen maken wie, wanneer en waar heeft gevlogen. Dat is m.i. ietwat lastig o.b.v. alleen een mobiele applicatie. Daarom kan het helpen een uitdraai van je agenda te hebben en/ of een eigen flight log bij te houden.

De kosten zijn mede afhankelijk van welke keuzes jij maakt. Wil je een WA-dekking tot 1mio, 2,5mio of 5mio. Kosten voor dergelijke WA-dekkingen varieren meestal (globaal genomen) tussen de €300,- en 600,- per jaar (Excl. Assurantiebelasting). Je kunt ook desgewenst je drone en accesoires casco mee verzekeren. In dat geval betaal je daarvoor doorgaans nog eens 7.2% van de factuurwaarde aan premie, of in ons geval (Inspire PRO met accu's, koffer, iPad, etc. etc.) nog eens €350,- daar bovenop per jaar.

Wellicht dat Wiebe andere ervaringen heeft, maar ik vermoed dat het antwoord vergelijk zal zijn ;)
 
- Bij Driessen Assuradeuren in Den Haag (dit is dus een andere Driessen dan dit uit A'dam);
- Bij de verzekeraar zelf;
- Aanvraag procedure was niet heel moeilijk, maar ik heb het bij hen op kantoor gedaan;
- Belangrijkste voorwaarde: 20 uur aantoonbare vliegervaring;
- Doorlooptijd: die was heel kort, binnen een week had ik de polis binnen.

@wdejager, ik kom graag nog even terug op bovenstaande.

Weet jij toevallig ook iets over aanvullende eisen en/ of wijzigingen in premies wanneer je bij Driessen Assuradeuren in Den Haag meerdere toestellen en piloten wilt inschrijven op de polis? Verder, is 20 uur aantoonbare vliegervaring de enige manier om aan deze voorwaarden te voldoen, of geldt een praktijkcertificaat (zoals bij voorbeeld bij Droneland gehaald) ook? Laatstgenoemde was namelijk wel afdoende bij Driessen Assuradeuren die ik heb afgesloten, maar mogelijk is dat een andere dan in Den Haag.