Ervaring Toemen, Den Bosch

Discussie in 'Winkelervaringen' gestart door Jeroen van Craaikamp, 1 okt 2016.

  1. Jeroen van Craaikamp

    Jeroen van Craaikamp Administrator
    Medewerker

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    82
    Winkelnaam: Toemen
    Website: http://www.toemen.nl
    Adres: Den Bosch, Brabant

    Ervaring: Ik heb mijn beide Phantom-2's en later ook mijn Inspire-1 en een hele lading accessoires (Black Pearl Monitor, Futaba, etc) bij Toemen in Den Bosch gekocht. Men heeft onderdelen en artikelen over het algemeen op voorraad liggen en levert binnen 24 uur via TPG uit. De in-huis monteur is een handige jongen die al menig onderdeel in mijn drones heeft gerepareerd terwijl ik er op kon wachten. Ik weet over het algemeen redelijk goed wat ik koop, welke onderdelen waarin passen en of je in Nederland ergens een vergunning voor nodig hebt of niet. Niet iedereen in de winkel weet even veel als Jasper. Je kan op het verkeerde been terecht komen als je een minder ervaren medewerker treft. Je kan bij Toemen zowel goed spul als inferieur spul kopen. De prijzen van Toemen behoren tot de meest de redelijke in Nederland. Ik lees af en toe negatieve dingen over Toemen (o.a. dat men eerder gebruikte artikelen weer als nieuw verkoopt). Ik heb die ervaringen niet. Ik heb 1 keer een defecte batterij van hen ontvangen maar die heeft men binnen een paar dagen weer vervangen. Als je een tweede hands drone of onderdelen zoekt, dan kan je bij Toemen kiezen uit een breed aanbod. De winkel in Den Bosch is lastig met de auto te bereiken. Als je via hun website koopt (en dat doen best veel klanten, als je de pallets met pakketjes ziet die iedere avond met de post mee gaan) heb je daar echter geen last van.

    Conclusie: Als je weet wat je koopt, dan zit je goed bij Toemen. Ik zou hen een 8 geven, op een schaal van 1 tot 10. Ik zal waarschijnlijk weer bij hen kopen, waarschijnlijk via hun website.
     
  2. Sjakie

    Sjakie Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.986
    Leuk Bevonden:
    573
    Ik heb mijn spullen bij TopRC gekocht. Als ik de Google-recensies lees zijn die ook overwegend negatief, waarin ik mijn ervaring ook niet herken. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet de moeite neem om een positieve recensie te gaan tikken voor alle winkels waar ik tevreden over ben. Recensies worden zo eigenlijk meer een klaagmuur dan een goede referentie.
     
  3. ludo

    ludo New Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    5

    Ik heb ook bij Toemen mijn Yuneec Q500 4K quadcopter over gelaten voor een DJI Phantom 4 en heb er nog een mooie prijs voor gekregen , ze hebben hem (Yuneec Q500 4K quadcopter ) bij de Occasion geplaatst en vier dagen verder was hij al verkocht . De winkelbediende was zeer in de weer om mij alles uit te leggen , had er een goed gevoel bij .
     
    #3 ludo, 4 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2016
    Jeroen van Craaikamp vindt dit leuk.
  4. peter schuiling

    peter schuiling Moderator
    Medewerker

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    8
    Zo zie je dat de service kan verschillen. Ik heb Helaas een heel ander verhaal ervaren. Alleen dankzij dat ik alle gesprekken opgenomen heb en rechtstreeks contact had met dji Nederland heb ik het achterhouden van spullen twv ruim 1000 euro kunnen voorkomen. Mijn spullen stonden al te koop op de website. Ik herkende deze aan de verzegeling. Uiteindelijk hadden ze toegegeven dat er "iets" fout ging en wilde mij compenseren met een setje props twv €15. Later stuurde ik nog een mail met dat ik bereid was dit alles te vergeten en bestelde een q500. Nooit iets meer gehoord Na de shit die ze toen leverde besloot ik nooit en te nimmer meer zaken te doen. Ik hoop dat ze hier ooit op zullen reageren
     
  5. Jeroen van Craaikamp

    Jeroen van Craaikamp Administrator
    Medewerker

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    82
    Erg vervelend voor je. Ik heb elders ook al eens berichten van ontevreden klanten gezien. Er moeten echter ook nog tevreden klanten zijn, anders had toemen het niet zo lang vol kunnen houden. Zijn er hier nog anderen die een mening over Toemen hebben?
     
  6. peter schuiling

    peter schuiling Moderator
    Medewerker

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    8
    Mijn ervaring is als je veel koopt krijg je een top service. Anders niet. Garantie problemen leveren hun geen geld op. Maar ze zijn inderdaad enorm groot en succesvol


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  7. Dirkjan82

    Dirkjan82 Member

    Lid geworden:
    25 apr 2017
    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    14
    Bedankt voor je bericht Jeroen. Fijn te horen dat er ook mensen zijn die positieve ervaringen hebben bij Toemen. Zelf kom ik er nooit meer sinds ik niet meer in de buurt van Den Bosch woon. Toen ik er nog wel woonde was alles wat ze verkochten alleen maar een droom van mij, ik was nog te jong om daar wat te mogen kopen of zelf te kunnen betalen. Op internet (andere fora, reviews) zie ik vooral veel negatiefs over ze. De aankoop gaat goed, maar als je terugkomt voor garantie geven ze volgens die recensies niet thuis of zijn ze onbeleefd. Wederom, ik heb er geen ervaring mee en vind het dus leuk om ook even wat positiefs over hen te lezen!
    Ik heb trouwens toch 1 opmerking over ze: toen ik er de laatste keer kwam omdat ik eindelijk een hobby had die ik er vroeger zag konden ze niet helpen. Ze zijn gestopt met modelspoor.
     
  8. Roon

    Roon New Member

    Lid geworden:
    7 feb 2017
    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    3
    Toemen........nooit meer !
    Hufterig gedrag en heel onbeschoft te woord gestaan (meerdere malen)

    .... begin februari een pre order gedaan voor een Mavic Pro, aanbetaling 250 euro.
    Na meerdere telefoontjes en beloftes het gevoel dat ik aan het lijntje werd gehouden.
    Elke keer een ander verhaal....
    Mijn laatste telefoongesprek (9-5-17) brak mijn klomp.
    Er werd mijn even verteld dat als ik het volledige bedrag betaalde, ik opschoof naar de bovenkant van de lijst o_O
    Ik vertelde dat een pre-order zo niet werkt en op deze manier oneerlijk is.
    Ze willen alleen maar geld, de rest (klant) geven ze geen bal om.
    Ik heb ze een mail gestuurd dat ik van de pre-order afzie en dat ik mijn geld terug wil hebben.
    Eerlijk is eerlijk het geld stond na 2 dagen weer op mijn rekening.

    En mijn DJI Mavic Pro ? heb ik nu 3 dagen in huis en heb al 3 accu's leeg gevlogen :)

    BYE BYE Toemen !
     
  9. VikingRider 01

    VikingRider 01 Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    72
    Voorop gesteld dat ik ook een ondernemer ben. Elke ondernemer moet zorgen voor voldoende cashflow en sommige gebruiken "prikkels" die tot minder leuke ervaringen leiden. Varieerend van een provisie tot omzetlijstes voor de onderlinge concurrentie. Soms ook te erg omzet gericht handelen, waarbij de klant te vaak vergeten wordt.
    Ervaringen zoals in dit topic geven die ondernemers die het goed proberen te doen en beide belangen respecteren een welverdiende veer (of soms een hele kip) in hun achterste. De "minder presterenden" worden aangespoord om beter hun best te doen.
    Erg negatieve uitspraken zou ik altijd vermijden omdat 1 rotte appel in een bedrijf nog niets verteld over het gehele bedrijf.
    Kortom, een heel goed topic en voor mij zeker de moeite waard om steeds weer te lezen.
     
  10. Sjakie

    Sjakie Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.986
    Leuk Bevonden:
    573
    Dat wordt wel lastig als alle appels 'Linda' heten. Zie topic 'Ervaringen Banggood'.
     
    #10 Sjakie, 18 mei 2017
    Laatst bewerkt: 18 mei 2017
    Spotter en VikingRider 01 vinden dit leuk.
  11. VikingRider 01

    VikingRider 01 Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    72
    Wie is Linda?
     
  12. Sjakie

    Sjakie Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.986
    Leuk Bevonden:
    573
    Zo heten alle customer support medewerkers van Banggood. Dus het is moeilijk om daar te vermijden iets negatiefs over 1 rotte appel te zeggen, je zegt het dan gelijk over alle appels.
     
  13. VikingRider 01

    VikingRider 01 Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    72
    Duidelijk, jij hebt gelijk.
     
  14. Sjakie

    Sjakie Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.986
    Leuk Bevonden:
    573
    Het ging me niet om gelijk krijgen, ik vond je opmerking over die ene rotte appel mooi overeenkomen met het feit dat ieder customer support medewerker van Banggood (er zullen ongetwijfeld ook mannen werken) zichzelf allemaal Linda noemen.

    Ik ben het met jou eens dat dit forum geen digitale schandpaal voor ondernemers moet worden en we ook moeten oppassen voor stemmingmakerij.
     
  15. VikingRider 01

    VikingRider 01 Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    72
    Maar toch: indien er een onderneming écht te veel aan zich zelf gedacht heeft, mag deze van mij op een "zwarte lijst" komen. Slechte ervaringen stralen ook af op de goedwillende mensen. Dezen moeten zich vaak verdedigen op het slechte gedrag van anderen.

    Zie ook: http://www.dronepilots.nl/threads/droneland-almere.173/

    AAN DE FORUMLEIDING: willen jullie hierover eens nadenken?
     
    #15 VikingRider 01, 19 mei 2017
    Laatst bewerkt: 19 mei 2017
  16. Sjakie

    Sjakie Well-Known Member

    Lid geworden:
    11 sep 2016
    Berichten:
    1.986
    Leuk Bevonden:
    573
    Met een zwarte lijst maken op een publiekelijk forum vind ik juist dat je je op glad ijs gaat begeven, beetje eng zelfs. Wie bepaalt er welk bedrijf op deze lijst komt en met welke criteria?
     
  17. VikingRider 01

    VikingRider 01 Active Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    268
    Leuk Bevonden:
    72
  18. Peter#14

    Peter#14 New Member

    Lid geworden:
    10 jun 2017
    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mijn echt never nooit meer toemen!
    Wat een verschrikkelijke services bij deze mensen.
     
  19. PHTB

    PHTB Well-Known Member

    Lid geworden:
    29 sep 2017
    Berichten:
    1.278
    Leuk Bevonden:
    305
    Ik heb ook alleen maar nare ervaringen , als je met een Toemen te maken krijgt. Ze zijn arrogant, dringen je modellen op en je moet al sterk in je schoenen staan om daar weerstand aan te bieden. Maar omdat ze prijstechnisch interessant zijn, waag je nog een poging. Zo ook met de komende Mavic Platinum. Afspraak gemaakt in Oisterwijk om de inruil te taxeren met Jasper Toemen. Op de afgesproken tijd was hij teniet, het personeel kon hem ook niet bereiken en na een half uur ben ik maar weg gegaan. Heeft me nog wel een mail gestuurd over de inruil, maar geen enkel excuus voor de afwezigheid van hem.Heb je 2 uur in de auto gezeten en dan dit. Nee, ik heb mijn buik vol van deze Toemetjes.
     
  20. vayreda

    vayreda Active Member

    Lid geworden:
    21 apr 2017
    Berichten:
    539
    Leuk Bevonden:
    122
    Ikbegrijp het echt niet! Heeft deze baas geld over en is zijn winkel puur voor de hobby? Ik heb ook ooit eens een zaak gehad en daar deed ik alles voor de klanten. Heb altijd geleerd; je moet het van de mond op mond reclame hebben, daar heeft dit bedrijf zo te lezen geen kaas van gegeten.
     

Deel Deze Pagina