Ervaringen quickshots mini 2 frame rate

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wes56

Active Member
Lid geworden
7 nov 2020
Berichten
300
Waarderingsscore
154
Punten
43
Leeftijd
42
Locatie
Belgie
Beste,

Ik probeer meestal als ik beelden maak een vaste keuze te maken met welke resolutie ik de opnames ga maken voor ik begin.
Mijn laatste opnames waren allemaal in 2.7K 60fps. Ik weet dat ik dan in de instellingen voor quickshots deze dan ook op 2.7K moet zetten.
Het rare is dat de quickshot opnames allemaal in 30fps opgenomen zijn. Volgens mij kan ik voor quickshots nergens de frame rate instellen.
Hoe ervaren jullie mini 2 gebruikers dit? Of gebruiken jullie dan geen quickhots?
Als in monteer met verschillende frame rates door elkaar gaat dit niet altijd even goed.
 
Ik heb eigenlijk geen idee. De QuickShots zijn natuurlijk wel bedoeld om voor mensen zonder veel vliegervaring met zulke manoeuvres eenvoudig te vliegen en de filmpjes (misschien al vanuit het veld, via social media te share. Misschien dat daarom - by default, of zelfs vast? - resolutie en framerate zijn beperkt?
 
Laatst bewerkt:
Jammer altans. Die functie vind ik de quickshot functie wel leuk. Heb blijft toch moeilijk om dergelijke bewegingen manueel te gaan uitvoeren en toch je object perfect in het midden van het beeld te houden. Zoals bijvoorbeeld een perfecte cirkel en helix. Als blijkt dat de frame rate van deze quickshots vast staan dan vind ik dit toch wel een minpuntje.
 
Klopt het ook zoals ik al eerder zei dat verschillende frame rates door elkaar in videomontage niet altijd goed gaat?
Mijn gedachte is dat het bijvoorbeeld wel kan als je video's van 30fps en 60 fps gaat monteren maar dat je deze dan moet renderen naar de video met de laagste frame rates. In dit geval 30fps. Volgens mij heb je problemen als je de montage gaat omzetten naar 60fps.
Klopt dit of ben ik volledig verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
De (video)instellingen voor quickshots moet je net als de (foto)instellingen voor panorama's apart instellen. Eerst de quickshot selecteren (gps nodig) en dan bij de settings de camera tab en dan video instellen op resolutie/framerate.
 
De (video)instellingen voor quickshots moet je net als de (foto)instellingen voor panorama's apart instellen. Eerst de quickshot selecteren (gps nodig) en dan bij de settings de camera tab en dan video instellen op resolutie/framerate.
Beste,
Dit weet ik maar je kan nergens de frame rate instellen. Blijkbaar neemt deze voor quickshots altijd 30 fps.
 
Jammer altans. Die functie vind ik de quickshot functie wel leuk. Heb blijft toch moeilijk om dergelijke bewegingen manueel te gaan uitvoeren en toch je object perfect in het midden van het beeld te houden. Zoals bijvoorbeeld een perfecte cirkel en helix. Als blijkt dat de frame rate van deze quickshots vast staan dan vind ik dit toch wel een minpuntje.
Vind dit ook jammer eigenlijk. Op sommige plaatsen/voor sommige onderwerpen is zo een cirkel wel mooi/leuk. Ik probeer ze ook soms zelf te maken (in 4k dan) maar idd niet altijd evident.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wes56