ESC ERROR op te lossen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Peter Ferex

Active Member
Lid geworden
18 sep 2017
Berichten
370
Waarderingsscore
105
Punten
43
Leeftijd
58
Locatie
Nederland
Heb hier een Phantom3 advanced van kennis die tegen muurtje gevlogen is. Niks aan de drone te zien maar hij geeft aan "esc error".
Alles lijkt verder gewoon te werken tot je dus vliegen wil en de error op scherm komt. Motoren komen dus niet in actie.

Is zoiets te herstellen met harde reset of op zeker moederbord overleden?
 
Laatst bewerkt:
Beste peter

Welk merk en type drone is het

Groeten Albert
 
Phantom3 advanced (zal het er gelijk even bij zetten)
 
Een ESC error, dat klinkt niet best. ESC staat voor 'electronic speed controller', die zijn 4 printjes die de snelheid van de 4 motoren regelen. Het zou kunnen dat door de crash één of meer ESCs beschadigd zijn geraakt, waardoor je nu dus die error krijgt. Dit is niet iets wat met een hard reset verholpen kan worden, dat lijkt me althans erg onwaarschijnlijk. Opsturen naar DJI of langsgaan bij een servicecentrum is de beste optie.
 
Een ESC error, dat klinkt niet best. ESC staat voor 'electronic speed controller', die zijn 4 printjes die de snelheid van de 4 motoren regelen. Het zou kunnen dat door de crash één of meer ESCs beschadigd zijn geraakt, waardoor je nu dus die error krijgt. Dit is niet iets wat met een hard reset verholpen kan worden, dat lijkt me althans erg onwaarschijnlijk. Opsturen naar DJI of langsgaan bij een servicecentrum is de beste optie.

Okido,klinkt erg logisch gezien dus de motoren ook niet opstarten. Misschien ook een oorzaak een van de motoren dan stuk is waarom hij deze melding geeft?
Opsturen naar servicepunt al naar ik aanneem behoorlijk prijzig zijn of durf jij daar een ruwe schatting aan te geven?
 
En in het balkje wat op scherm bovenin groen moet zijn staat nu in rood "Main controller data error"
 
Kan je zelf makkelijk herstellen indien je een vaste hand hebt en ervaring met een fijne soldeer stift.
Dit printplaatje is overigens betrekkelijk goedkoop.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Kan je zelf makkelijk herstellen indien je een vaste hand hebt en ervaring met een fijne soldeer stift.
Dit printplaatje is overigens betrekkelijk goedkoop.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Welk printje is het eigenlijk en waar te bestellen? Of kan/wil jij hem repareren?
 
Ik haal mijn onderdelen bij Aerobertics, dat is voor België de eerste officiële DJI dealer, daar hebben ze naast het gewone spul alles van DJI compleet of in onderdelen.
Ze hebben ook een webwinkel met speciale bestelling, indien gewenst word de bestelling nog dezelfde dag geleverd indie binnen België.
Ik weet niet of ik hier een webadres mag vermelden van een winkel.
Daar worden ook herstellingen uitgevoerd, indien op afspraak kan je zelfs ter plaatse wachten terwijl het toestel word hersteld.
Het printplaatje is de ESC, die zit in de arm net voor de motor.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik haal mijn onderdelen bij Aerobertics, dat is voor België de eerste officiële DJI dealer, daar hebben ze naast het gewone spul alles van DJI compleet of in onderdelen.
Ze hebben ook een webwinkel met speciale bestelling, indien gewenst word de bestelling nog dezelfde dag geleverd indie binnen België.
Ik weet niet of ik hier een webadres mag vermelden van een winkel.
Daar worden ook herstellingen uitgevoerd, indien op afspraak kan je zelfs ter plaatse wachten terwijl het toestel word hersteld.
Het printplaatje is de ESC, die zit in de arm net voor de motor.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Je mag in een bericht aan mij het ieder geval wel melden hoor.
 
Lukt niet, ik krijg geen toestemming om een persoonlijk bericht te posten maar als je www zet voor de naam van de winkel kom je er vanzelf


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter Ferex
Heb dit even opgezocht, blijkbaar zijn bij de phantom3 reeks de speed controllers geïntegreerd in het moederbord.
Heb gezien dat dit bord 147€ kost.
Heb de prijs hier gevonden: DJI Phantom 3 ESC centerboard & main controller op drones-expert.be | drones-expert.be


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Kost dus voor de Phantom 3 pro dan €174,- zie ik. Hmm, is dus weer heel wat anders dan los onderdeeltje er goedkoop op solderen. Ook neem ik aan dat er dan weer software opgezet moet worden met juiste parameters.