EU-Drone Piloten video's

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Lid geworden
23 jan 2021
Berichten
42
Waarderingsscore
20
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
julianadorp
Website
www.dutchdigitaldude.com
Beste leden
IK heb een vraag. Ik maak sinds de nieuwe regels korte video's in mn eigen studio en zet deze op mijn youtube kanaal.
Ik wil hier polsen of daar interesse in is. Want dan ga ik hier mee door. Anders verlies ik meestal mijn interesse want ben een technerd
Graag dus reacties , dit leek mij de beste plek om deze vraag te stellen.
Hier de link naar mijn afspeellijst op mijn YTkanaal: EU-Drone Piloten

Bedankt voor jullie tijd
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik heb twee willekeurige avleveringen gekeken, maar verlies al snel mijn interesse. Je praat veel maar je zegt in feite niets.
Grootste knelpunt in de video's vind ik de inefficiente overdracht.

Tot zover mijn ongezouten mening :)

Voorbeeld dat dit ook efficient kan:

 
Ik heb twee willekeurige avleveringen gekeken, maar verlies al snel mijn interesse. Je praat veel maar je zegt in feite niets.
Grootste knelpunt in de video's vind ik de inefficiente overdracht.

Tot zover mijn ongezouten mening :)

Voorbeeld dat dit ook efficient kan:

Dank je voor je reactie. Het verschil is dat ik alles spontaan doe en niet alles van een teleprompter af lees.
 
Meerdere filmpjes gekeken, maar haak door de manier van vertellen al snel af. En ben van mening dat als je deze filmpjes maakt, je wel alle kennis moet hebben. Aangezien de mensen die het zullen kijken, deze informatie niet weten en het voor waarheid zullen aannemen. Dus zeggen dat je niet alle kennis hebt, en als er fouten zijn je op verbetert kan worden, zou ik willen voorstellen.

Want doordat er al onduidelijkheid is, wordt er door verkeerde informatie meer verwarring gezaaid. Zo vertel je dat een vliegbewijs uit het buitenland niks waard is:

Vraag van iemand: "Is het niet zo dat de registratie van de drone losstaat van de piloten opleiding A1/A3 en alleen problemen geeft bij A2 wanneer in het buitenland gedaan ?" -> Antwoord: -> " Zonder registratie heb je niks aan de cursus en andersom in mijn beleving. Behalve bij drones onder de 250 gram."

Dit is natuurlijk alleen niet helemaal kloppend, want je mag met een vliegbewijs uit het buitenland gewoon onder A1/A3 vliegen. Alleen als je in NL je A2 wilt halen, loop je tegen problemen aan.

Zoek eerst alle informatie uit - uit betrouwbare bronnen - en vermeld deze ook in je beschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Meerdere filmpjes gekeken, maar haak door de manier van vertellen al snel af. En ben van mening dat als je deze filmpjes maakt, je wel alle kennis moet hebben. Aangezien de mensen die het zullen kijken, deze informatie niet weten en het voor waarheid zullen aannemen. Dus zeggen dat je niet alle kennis hebt, en als er fouten zijn je op verbetert kan worden, zou ik willen voorstellen.

Want doordat er al onduidelijkheid is, wordt er door verkeerde informatie meer verwarring gezaaid. Zo vertel je dat een vliegbewijs uit het buitenland niks waard is:

Vraag van iemand: "Is het niet zo dat de registratie van de drone losstaat van de piloten opleiding A1/A3 en alleen problemen geeft bij A2 wanneer in het buitenland gedaan ?" -> Antwoord: -> " Zonder registratie heb je niks aan de cursus en andersom in mijn beleving. Behalve bij drones onder de 250 gram."

Dit is natuurlijk alleen niet helemaal kloppend, want je mag met een vliegbewijs uit het buitenland gewoon onder A1/A3 vliegen. Alleen als je in NL je A2 wilt halen, loop je tegen problemen aan.

Zoek eerst alle informatie uit - uit betrouwbare bronnen - en vermeld deze ook in je beschrijving.
een vliegbewijs is pas een vlieg bewijs als deze na je vaardigheids bewijs te hebben gehaald. En dit kan ook in het buitenland, gekoppeld is aan je exploitanten nr via digi-D bij de RDW. IK heb ze zelf gebeld en vertel dit ook. Als dit niet zo is dan ben ik fout geinformeerd.
 
Er zit een verschil in vliegbewijs en bewijs van online theorie-examen. Voor A1/A3 is er geen vaardigheidsbewijs nodig. Dus als je alleen in de klasse A1/A3 wilt vliegen, voldoen de bewijzen uit een ander EU land gewoon prima. Echter als je A2 wilt, dan kan dit op dit moment nog niet, aangezien de RDW de A1/A3 bewijzen uit een ander EU land nog niet accepteert.

Je exploitanten nummer, is een totaal losstaand nummer, wat niks te maken heeft met A1/A3 of A2.
 
Er zit een verschil in vliegbewijs en bewijs van online theorie-examen. Voor A1/A3 is er geen vaardigheidsbewijs nodig. Dus als je alleen in de klasse A1/A3 wilt vliegen, voldoen de bewijzen uit een ander EU land gewoon prima. Echter als je A2 wilt, dan kan dit op dit moment nog niet, aangezien de RDW de A1/A3 bewijzen uit een ander EU land nog niet accepteert.

Je exploitanten nummer, is een totaal losstaand nummer, wat niks te maken heeft met A1/A3 of A2.
Niet mee eens sorry, waar staat deze wijsheid?
gekopieerd van de RDW site:
Voorwaarden aanvragen vliegbewijs:

  • Een vliegbewijs is verplicht als de drone of het onbemande luchtvaartuig waarmee u vliegt zwaarder is dan 250 gram.
    Als uw drone door de fabrikant is aangemerkt als speelgoeddrone, dan is een vliegbewijs niet verplicht.
  • U kunt het vliegbewijs alleen aanvragen als u een online kennistest heeft gedaan. Dit examen kunt u doen bij een erkende Nederlandse vliegschool.
  • U bent 16 jaar of ouder
Voorwaarden aanvragen exploitantnummer:

  • Een exploitantnummer is verplicht als u eigenaar (exploitant) bent van een drone of een onbemand luchtvaartuig met een camera of een gewicht van meer dan 250 gram. Als uw drone door de fabrikant is aangemerkt als speelgoeddrone, dan is een exploitantnummer niet verplicht.

Bent u piloot en ook eigenaar (exploitant) van een drone?
Dan heeft u een vliegbewijs én een exploitantnummer nodig. Vraag uw vliegbewijs aan via het kopje ‘zo werkt het aanvragen van uw vliegbewijs’’. Vraag uw exploitantnummer aan via het kopje ‘zo werkt het aanvragen van uw exploitantnummer’.
 
Je kan een exploitantnummer aanvragen zonder daar een vliegbewijs of online theorie examen voor te hebben.
Dus als je, je aanmeld bij de RDW als exploitant en dat nummer op je drone plakt en je bewijs van A1/A3 bijv uit Ierland bij je hebt. Ben je gewoon legaal bezig.
Maar goed merkte in een ander topic al, je bent vrij eigenwijs, vraagt iets maar wilt er eigenlijk geen antwoord op hebben.
Wil je al het succes wensen.
 
Je kan een exploitantnummer aanvragen zonder daar een vliegbewijs of online theorie examen voor te hebben.
Dus als je, je aanmeld bij de RDW als exploitant en dat nummer op je drone plakt en je bewijs van A1/A3 bijv uit Ierland bij je hebt. Ben je gewoon legaal bezig.
Maar goed merkte in een ander topic al, je bent vrij eigenwijs, vraagt iets maar wilt er eigenlijk geen antwoord op hebben.
Wil je al het succes wensen.
Dat is niet waar, ik moet je dus teleurstellen ik heb ze persoonlijk gesproken. een nederlandse vliegschool moet de koppeling doen naar de RDW en de piloot moet via DIGI-D deze koppeling bevestigen. Anders is het niet geldig.
 
Mijn laatste bericht in deze topic:
 
Mijn laatste bericht in deze topic:
Lees bij de RDW de info, zonder exploitanten nr als eigenaar van een drone kun je niet je vaardigheidsbewijs registreren en wordt het nooit een vliegbewijs. Dit betekent dat als je geen eigenaar bent dat niet hoeft. En kan je op een ander zijn exploitanten nr vliegen met je vaardigheids bewijzen, met zijn drones.. Maar als je eigenaar bent moet je beide geregistreerd hebben. Ik heb het zelf niet bedacht . Maar zo is het.
 
Lees bij de RDW de info, zonder exploitanten nr als eigenaar van een drone kun je niet je vaardigheidsbewijs registreren en wordt het nooit een vliegbewijs. Dit betekent dat als je geen eigenaar bent dat niet hoeft. En kan je op een ander zijn exploitanten nr vliegen met je vaardigheids bewijzen, met zijn drones.. Maar als je eigenaar bent moet je beide geregistreerd hebben. Ik heb het zelf niet bedacht . Maar zo is het.
Vliegbewijs kan je gewoon krijgen via digi-d zonder exploitant nr hoor. Ook A2. En andersom ook
 
Je zegt in een eerdere post dat dit niet kan?
Lees bij de RDW de info, zonder exploitanten nr als eigenaar van een drone kun je niet je vaardigheidsbewijs registreren en wordt het nooit een vliegbewijs.
 
Je zegt in een eerdere post dat dit niet kan?
Lees bij de RDW de info, zonder exploitanten nr als eigenaar van een drone kun je niet je vaardigheidsbewijs registreren en wordt het nooit een vliegbewijs.
IK ga als piloot uit van eigenaar en heb dit dus verkeerd gezegd inderdaad. Het is ook best verwarrend allemaal.
 
Dus wat thijssie eerder zei klopt gewoon
Dat ze los van elkaar staan? ja. maar voor een buitenlands vlieg vaardigheids bewijs geldt dus dat een nederlandse vlieg school.
En ik citeer hier de RDW het vaardigheids bewijs moet koppelen naar de RDW. Anders wordt het geen vliegbewijs.

Dus is mijn concrete vraag nu. Is er iemand hier, die zijn buitenlandse vlieg vaardigheids bewijs zelf bij de RDW heeft geregistreerd?
Want dan spreekt de RDW zichzelf tegen. MAW zien jullie het verschil tussen een vaardigheidsbewijs en een vliegbewijs nu? Dan ben ik maar eigenwijs.
 
Laatst bewerkt:
Dus is mijn concrete vraag nu. Is er iemand hier, die zijn buitenlandse vlieg vaardigheids bewijs zelf bij de RDW heeft geregistreerd?
Want dan spreekt de RDW zichzelf tegen.
En waarom zou dit noodzakelijk zijn ?
 
Een buitelnlands vliegbewijs is ook geldig met een Nl geregistreerde drone.
dus als je in ierland je A1/A3 hebt gehaald en dus je Ierse vliegbewijs hebt, mag je je eigen drone in NL registreren en vliegen.
je mag toch ook met je NL rijbewijs in een auto met buitelands kenteken rijden en andersom...

Het is dus wel degelijk een vliegbewijs enkel noet door de rdw uitgegeven maar de Ierse authoriteiten

Je kan hem nu nog niet ‘omzetten’ naar een NL vliegbewijs. Als je in NL je A2 wil haoen zal je nu nog een NLA1/A3 moeten doen (ondat ze nog geen inzicht hebben in de database). Maar een Iers vliegbewijs is gewoon geldig in heel europa, net als de Nederlandse
 
  • Leuk
Waarderingen: thijssie