Even voorstellen en direct een vraag over regelgeving China/Indonesië

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeremy90

New Member
Lid geworden
15 feb 2018
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
33
Locatie
Hengelo
Beste forumleden. Mijn naam is Jeremy en ben 27 jaar en kom uit het o-zo-mooie Twente. Afgelopen zomer heb ik een drone gekocht, de DJI Spark. Wat een super leuke gadget, en wat een prachtige beelden maakt deze drone. In twente heb ik al heel wat leuke video's gemaakt (mocht iemand wat willen zien dan hoor ik het graag).

Na een hele zoektocht op internet over regelgeving in het buitenland ben ik niet veel wijzer geworden. Heel veel berichten spreken elkaar tegen. Nu kwam ik dit forum tegen en dacht... Ja, ik ga mij aanmelden en proberen om hier mijn vraag te stellen.

Over een aantal weken ga ik op vakantie naar Indonesië (Bali) en zou het super leuk vinden om de DJI Spark mee te nemen. Nu heb ik een tussenlanding in China, en is mijn vraag waarschijnlijk al gesteld. Mag de drone mee naar China en Indonesië? En hoe zit het met de douane, moet ik aangeven dat ik de drone bij me heb of gaat het op goed geluk?

Heeft iemand hier ervaring mee? of een goede tip?

Alvast bedankt :)

Groetjes Jeremy
 
Hallo Jeremy de app die ik gebruik heet dronemate en volgens die app is china geen probleem, alleen indonesië daar staat een soort gevaren driehoek bij en als je daar op klikt kun je de restricties zien voor het vliegen met drones.
En googlen op Indonesië misschien dat je daar wat naar boven kan takelen.
Ik ga a.s. maandag naar Australië en ook daarover waren de berichten tegenstrijdig, maar ik ben eruit,het schijnt te mogen, ik neem ook een Spark mee en wordt ie afgepakt dan heb ik een goede reden om een Mavic air te kopen. succes

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Jeremy90 van harte welkom

Ik heb geen ervaringen met het vervoeren van een drone naar een Aziatisch land. Maar een drone die geproduceerd is in China vanuit Europa meenemen naar China? Ik zou er daar eentje kopen en weer mee terug nemen naar huis. Ik ga er vanuit dat ze daar een stuk goedkoper zijn.
 
Hoi Jeremy ben nog ff voor je aan het zoeken geweest voor wat betreft de regelgeving voor drones in de hele wereld dus kijk eens op www.travelgirls.nl
Op deze pagina staan linkjes met verwijzingen naar drone regelgeving over de hele wereld

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeremy90
Hallo Jeremy de app die ik gebruik heet dronemate en volgens die app is china geen probleem, alleen indonesië daar staat een soort gevaren driehoek bij en als je daar op klikt kun je de restricties zien voor het vliegen met drones.
En googlen op Indonesië misschien dat je daar wat naar boven kan takelen.
Ik ga a.s. maandag naar Australië en ook daarover waren de berichten tegenstrijdig, maar ik ben eruit,het schijnt te mogen, ik neem ook een Spark mee en wordt ie afgepakt dan heb ik een goede reden om een Mavic air te kopen. succes

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app

Bedankt Appie voor de tip van de app! ik ga het direct even installeren en uit proberen. Veel plezier in Australie, en ik hoop mooie beelden van je te zien :)
 
hoi Jeremy nou dat vliegen in australië valt vies tegen
Het is zo'n groot land maar bijna nergens rondom de dorpen,plaatsen of steden mag je vliegen met je drone.want er is daar altijd wel ergens een airstrip in de buurt die dat tegenhoud.
Op dit moment gebruik ik Airmap om te kijken waar het dan wel mag, en je moet dus wel een flink eind de bush in en dan dien je ook goed op te letten of er geen powerlines in de buurt zijn ivm magnetische velden dus ik ben bang dat dit gaat uit draaien op een deceptie, sleep ik die Spark dus 4 weken voor jan lul mee

Verzonden met mijn Moto G (4) en de Dronepilots.nl app
 
Hey Jeremy, tukker, ik heb geen antwoord op je vraag maar ben altijd benieuwd naar beelden, vlieg je ook wel eens in het o zo mooie twente?
Wil graag wat zien, vlieg zelf ook graag op mooie locaties in het oosten des lands.
 
1 Ding zou ik altijd doen, vervoer je accu's in lipo-bags.
 
Laatst bewerkt:
Dat moet je altijd doen je accu's in lipo bags vervoeren en in de handbagage in het vliegtuig en ohja ook powerbanks in de hand bagage want daar vragen ze speciaal naar op schiphol
Op de andere vliegvelden, Singapore en Sydney heb ik geen problemen gehad ze vroegen er ook niet naar

Sent from my Moto G (4) using Dronepilots.nl mobile app
 
Even duidelijkheid heb van verschillende collega's in China vernomen dat je nu niet meer zomaar mag vliegen.
Vanaf 2018 in China wat alles onder de 250 gram of 500 (weet niet meer precies) zijn toegestaan om te vliegen alles tot 7 kilo moet geregistreerd worden en je moet van regering je telefoon registreren als je connect met je drone (lokale simkaart) als je dat niet heb zal je go4 pro software niet werken van dji. Je kunt het meer info vinden op dji support.
 
Hoi Jeremy, Ben wel benieuwd naar je video's..... Kom zelf uit Enschede en zoek nog leuke locaties in Twente om te vliegen

Verzonden met mijn MI 5s en de Dronepilots.nl app
 
welkom en check ook even bij de vliegmaatschappij hoeveel lipo's je mee mag nemen ieder geval in je handbagage en in lipo bags ,
veel maatschappijen willen ze niet in het ruim ,en is trouwens niet echt goed voor je accu's, Australië mocht ik maar 4 accu's mee nemen in handbagage en in lipo bags ,misschien is dat nu wel veranderd maar je kan het altijd even na vragen .
 
Heb even gecheckt je moet inderdaad registreren in China en je mag max 250gr drone vrij vliegen alles boven de 250gr tot 7 kg registreren. Caac.gov.com
 
wou ook nog even zeggen prettige vakantie !!!!!!!!!!!!
Indonesië, veeeeeeeel eilanden geloof iets van 14,500 dus altijd wel een plekkie te vinden voor mooie shots denk lol.
en de inwoners zijn super aardig ,je moet altijd maar mee eten dus je zal best een broek met elastiek nodig hebben.
nogmaals veel plezier .