Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Herman Joërsen

New Member
Lid geworden
19 sep 2017
Berichten
27
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
64
Locatie
Heerenveen
Website
www.bba-betonboringen.nl
Ik ben nieuw hier en ik bezit een Phantom 3 standaard.
Zal ik dan maar meteen mijn eerste vraag hier op het forum stellen.

Ik heb een tablet met 8 gb geheugen gekocht en de dji go app geïnteresseerd, alles werkt prima behalve het beeld ( die staat stil en is zwart wit, na 2 seconden kleurenbeeld )

Zou het kunnen zijn dat ik een te goedkope tablet heb gekocht? Of moet het wel kunnen met deze tablet.

Graag hoor ik van jullie,
Met vriendelijke groet,
Herman.
 
Volgens mij heb je een micro USB naar USB. USB zit op de controller. Deze zit standaard bij je tablet of E-reader of ergens wel in huis
 
Voor zover ik weet, werkt dit alleen de P3 Pro/Asv zo. Bij de P3 Standard wordt de usb op de controller alleen gebruikt om de controller-accu op te laden.
 
8gb aan vrije ruimte? Lijkt me meer dan genoeg. Met mijn iPhone met 3gb vrij vliegt hij (P3SE) gewoon goed!
 
Ok, dank jeik heb alleen nog wel zwart wit en stilstaand beeld.

Ik kan op Google ook zo snel geen antwoorden vinden...

Je hebt al zonder kabel en WiFi op je tablet geprobeerd denk ik?
Is het ook als je Drone dichtbij is of alleen ver weg?
Heb je de antenne haaks/verticaal ten opzichte van je Drone?
Heb je iets in de instellingen aangepast?
Heb je de mogelijkheid om met een ander apparaat (bijvoorbeeld telefoon) te proberen?
 
Zou dan de tablet met 8 gb niet kunnen werken? Verder gaat alles prima tijdens de vlucht.

Dat lijkt me wel. Ik heb geen ervaring met de Pro/Adv. Maar volgens mij gaat bij die modellen alle communicatie via 'Lightbridge' op 2,4Ghz. Waarbij de live video en telemetrie gegevens via de USB poort naar smartphone of tablet gaan.

Bij de Standard is dit verdeeld. De controller werkt op 5,8Ghz, en daarnaast is er tussen drone en smartphone/tablet een wifi verbinding voor de live video en telemetrie.
 
Ik kan op Google ook zo snel geen antwoorden vinden...

Je hebt al zonder kabel en WiFi op je tablet geprobeerd denk ik?
Is het ook als je Drone dichtbij is of alleen ver weg?
Heb je de antenne haaks/verticaal ten opzichte van je Drone?
Heb je iets in de instellingen aangepast?
Heb je de mogelijkheid om met een ander apparaat (bijvoorbeeld telefoon) te proberen?

Op mijn andere tablet van Samsung werkt het beeld prima maar op deze goedkope "point of view" tablet doet het beeld zelfs op een halve meter afstand het niet goed.
Ja, zonder kabel heb ik ook al geprobeerd.
 
Dat lijkt me wel. Ik heb geen ervaring met de Pro/Adv. Maar volgens mij gaat bij die modellen alle communicatie via 'Lightbridge' op 2,4Ghz. Waarbij de live video en telemetrie gegevens via de USB poort naar smartphone of tablet gaan.

Bij de Standard is dit verdeeld. De controller werkt op 5,8Ghz, en daarnaast is er tussen drone en smartphone/tablet een wifi verbinding voor de live video en telemetrie.

Ik heb het ook al met een kabelverbinding geprobeerd, zonder succes, maar misschien doe ik iets fout ik weet alleen niet wat.
 
Hallo Herman,

Volgens mij heb ik nergens gezien wat voor tablet je gebruikt?
Hier een lijst met de best werkende tablets, werkend met de Dji app:

Best Tablets/Phones for DJI GO (Updated Daily) - Phantom Help

Succes,
Peet

Ik heb een Samsung Galaxy s tablet en daarop werkt alles goed, de nieuwe en kleinere die ik heb gekocht staat helaas niet in deze lijst, het is een tablet van "point of view /Android 4.4 - octaaf core a7" 8 gb.
 
Hoi Herman,

Ik denk dat je uitgezocht bent! Je zou het kunnen proberen met een andere app, in plaats van de standaard DJI, maar zolang er garantie op de drone zit, weet ik niet of dit geldig is met de voorwaarden van DJI.

Eigenlijk snap ik het probleem ook niet zo. Als het goed werkt op de Galaxy, waarom dan een kleiner scherm?

Ik gebruik voor mijn DJI 4 pro een Apple air met 9.7 inch scherm.

IK heb in de eerste instantie gebruik gemaakt van mijn Samsung galaxy s5, maar die schoot toch werkelijk tekort.

Groet,
Peet