Even voorstellen!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

TomMeer

New Member
Lid geworden
16 apr 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
35
Locatie
Almere
Ik zal me even netjes voorstellen:

Mijn naam is Tom van der Meer en ik ben woonachtig in Almere. Ik ben 30 jaar en voor beroep robotprogrammeur.
Alles met techniek vind ik mooi en zo heb ik me een paar jaar geleden ook verdiept in drones.
Ik heb toendertijd veel uitgezocht en het leek me mooi om er zelf een te bouwen en te besturen met een ardupilot. Na heel wat uurtjes knutselen had ik iets was werkte en vloog! Compleet met GPS en gimball met GoPro werd het al een aardige constructie (en gedoe om eens mee te gaan vliegen). Uiteraard ging dit verre van vlekkeloos en was ik uiteindelijk niet helemaal tevreden over de drone. Door gebrek aan tijd en zin verdween het project (zoals zoveel andere) in een kast en gebeurde er weinig meer mee.

Nu begon het toch weer af en toe te kriebelen. Dit keer niet om er zelf een te bouwen maar om een goed model te kopen.Zeker met de compacte drones tegenwoordig kun je ze veel makkelijker meenemen en mooie features maken het veel minder 'gedoe' om eens wat meer te gaan vliegen. Ik heb mijn oog laten vallen op een DJI Mavic Air. Mooi compact met toch mooi beeld en mooie functies.
Echter na wat verdiepen in alle informatie en vooral wet- en regelgeving ben ik toch wel weer geschrokken van hoe het staat met de regels. Aan de ene kant lijkt het best open te zijn in nederland als je kijkt naar de regeling modelvliegen. Aan de andere kant de overzichtskaart voor drones van de overheid met de bizarre hoeveelheid toegewezen natuurgebieden waarbij het niet duidelijk is waar nou wel en niet gevlogen mag worden heeft me toch wel weer aan het twijfelen gebracht. Dit zijn met uitstek mooie gebieden om te vliegen zonder dat je veel mensen in de weg zit en waar tal van andere soorten recreatie is toegestaan. Zeker ook met de komst van airport Lelystad blijft er straks wel erg weinig over om te vliegen...

Voorlopig blijf ik vooral even lezen en informatie inwinnen.

Mocht ik er toch weer een aanschaffen laat ik dat zeker weten!

Met vriendelijke groet,
Tom
 
Zo dat is een introductie! Welkom