Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Drone2

Active Member
Lid geworden
24 apr 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
34
Punten
28
Locatie
Delft
Hallo allemaal ik ben Frans en kom uit Den Hoorn.

Ik vlieg al jaren model vliegtuigen en helikopters, de laatste twee jaar vlieg ik met mijn drone de Hubsan 501 en ben nu van plan een DJI mavic mini aan te schaffen.
Daar ik gewend ben met zenders te werken is het werken met controllers voor mij nieuw, bv heb ik nog nergens info kunnen vinden met welke telefoons de controllers werken, zelf heb ik een Samsung S6 met Android 7.0 werkt deze met de mini??
Ook vraag ik mij af of je kan vliegen zonder een telefoon te plaatsen (dus kaal met de controller??)
Ik hoop dat iemand mijn eerste twee vragen al kan beantwoorden en ik via dit mooie forum wat wijzer kan worden in de wereld van de drone`s.

gr Frans
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Hallo allemaal ik ben Frans en kom uit Den Hoorn.

Ik vlieg al jaren model vliegtuigen en helikopters, de laatste twee jaar vlieg ik met mijn drone de Hubsan 501 en ben nu van plan een DJI mavic mini aan te schaffen.
Daar ik gewend ben met zenders te werken is het werken met controllers voor mij nieuw, bv heb ik nog nergens info kunnen vinden met welke telefoons de controllers werken, zelf heb ik een Samsung S6 met Android 7.0 werkt deze met de mini??
Ook vraag ik mij af of je kan vliegen zonder een telefoon te plaatsen (dus kaal met de controller??)
Ik hoop dat iemand mijn eerste twee vragen al kan beantwoorden en ik via dit mooie forum wat wijzer kan worden in de wereld van de drone`s.

gr Frans
DJI heeft een lijst met telefoons die in ieder geval ondersteund worden. Probeer anders iemand in jouw buurt met een mini te vinden bij wie je jouw telefoon kunt testen. Dan zijn de twijfels in ieder geval weg.
 
Goedemorgen,

Ik heb een samsung s6 edge, en daar op werkt het uitstekend.
 
Goedemorgen,

Ik heb een samsung s6 edge, en daar op werkt het uitstekend.

Hallo 503,
Ik heb de fly app op mijn Samsung S6 geïnstalleerd en die werkt volgens mij. nu eens kijken of er iemand in de buurt met een mavic mini wil kijken of het echt goed werkt op mijn telefoon.
 
Goedemorgen,

Ik heb een samsung s6 edge, en daar op werkt het uitstekend.

Ik heb nog wat vragen 503,
klopt het dat je telefoon word opgeladen door de controller, zo ja hoe lang gaat de accu van de controller ongeveer mee?

de telefoon gebruikt data tijdens het vliegen neem ik aan? ik heb geen idee hoeveel dit verbruikt waar moet ik aan denken om bv 1,5 uur te vliegen???
wat gebeurd er bij het wegvallen van data (internet)
ik hoop dat jij of iemand op het forum daar wat meer over kan zeggen.

gr Drone2
 
Goedemorgen,Drone2

Ik heb er eigenlijk niet in verdiept het laden van de smartphone via de controller zal ik even er opletten.
Als je wifi valt dacht ik dacht ik dat de drone weer RTH doet, waar hij is opgestegen.
Dat is wel een goeie van je, zal het binnenkort even testen.
Gr
 
Hallo Dennis,
Ik heb de lijst bekeken ben bang dat mijn S6 niet goed gaat werken.
het word dus een andere telefoon of een andere drone.
bedankt voor de info

groet drone2

Samsung A5 2017, werkt prima en veel op marktplaats te koop voor ca. 50 euro.