Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Bobermo

New Member
Lid geworden
20 aug 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
3
Punten
3
Locatie
Amsterdam
Hi allemaal,

even voorstellen voor ik meteen een vraag stel. Mijn forumnaam is Bobermo, rond de 30 jaar oud en in het dagelijks leven werkzaam als gezagvoerder op een Boeing 737 voor een Nederlandse airline. Ivm met Corona is het momenteel erg rustig mbt het vliegen en dat gaat komende winter alleen maar erger worden. In mijn zoektocht naar een leuke bezigheid in de rustige maanden is mijn oog gevallen op de dronewereld. Samen met een collega willen wij nog voor het einde van het jaar een ROC-light aanvragen om dan vervolgens in 2021 de mogelijkheden te gaan verkennen om in de specific category aan de slag te gaan.

We zijn vanwege ons werk erg bekend met luchtvaartregelgeving en ook de nieuwe EASA verordeningen zijn voor ons goed te begrijpen. Voor het verkrijgen van een ROC-light hoeven we op persoonlijk vlak dan ook geen extra theorie te volgen op basis van onze ATPL brevetten. Toch vroeg ik mij af of het mogelijk is om ergens de syllabus “Basistraining Remotely Piloted Aircraft System vlieger” te verkrijgen? Dan kunnen wij ons snel wegwijs maken in de theorie en terminologie die specifiek voor RPAS geldt.

Alvast bedankt voor eventuele reacties en complimenten voor de hoeveelheid informatie die op deze site te vinden is.

Groet Bobermo
 
Welkom. Erg benieuwd naar perspectieven vanuit "echte" piloten. Kan alleen maar nuttig zijn.