Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

JoGS

New Member
Lid geworden
16 feb 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
43
Locatie
Arnhem
Hallo,

Even snel voorstellen dan maar. Ik ben 35 jaar, wonend in Arnhem.
Ik wil al tijden starten met het aankopen en vliegen van drones maar zag toch vaak voornamelijk financiële hindernissen,
Door een flinke meevaller in mijn leven kan ik eens gaan kijken of het vliegen van drones iets voor me is.
Ook zijn veel drones een stuk goedkoper geworden dat scheelt natuurlijk eea.

Ik ben mijn hele leven al verslaafd aan snelheid, zal wel iets met mijn ADHD te maken hebben.
smiley.gif

Skiën, karten, squash...dat soort activiteiten zijn mijn ding, drone-racing past wel in dat rijtje denk ik.

Wat ik precies wil gaan doen met drones weet ik nog niet helemaal.
Ik denk dat ik aanleg heb voor racen in het algemeen dus wellicht dat ik die kan op ga.
Maar fotografie/video is mijn andere passie dus eigenlijk zal ik waarschijnlijk wel meerdere drones aanschaffen als het bevalt.

Kom ik meteen aan bij mijn eerste vraag:

Bestaat er een mooie site waar je makkelijk de vergelijkingen qua prestaties kan zien van drones?
En dan heb ik het voornamelijk over de drones waar je beelden mee opneemt (foto/video)
Of een site die drones test en er conclusies /reviews aan verbind?
Ik ben momenteel op zoek naar een drone die wel redelijk robuust is (ik ben namelijk een beginner
icon_e_wink.gif
), maar wel accepteerbare fotos/video schiet (720p+..?)

Mijn budget is vooralsnog 100-150 euro

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven.

BVD!


Mark

Thanks


Mark
 
JoGS, van harte welkom!

Leuk dat je interesse hebt en van plan bent om de wereld 'ns van boven te bekijken. Wat betreft een drone vergelijkingswebsite kan ik je helaas niet helpen, al bieden websites van grote fabrikanten doorgaans wel een mogelijkheid om verschillende toestellen van hen te vergelijken.

Verder is de markt buitengewoom groot en divers. Wekelijks komen er tientallen nieuwe drones op de markt, en ook grotere aanbieders als DJI, Yuneec, Walkera, Eachine, Hubsan etc. presenteren jaarlijks meerdere nieuwe drones met nieuwe snufjes en mogelijkheden. Een vergelijkingssite bijhouden is praktisch ondoenlijk, en je zult vooral zelf op onderzoek moeten en fora afstruinen.

Wat betreft je budget zie ik wel enige problemen. Voor dat bedrag zit je echt aan de onderkant van het cameradrone segment. Wellicht dat je een instapmodelletje kan vinden, maar daar is alles mee gezegd. Vergeet niet dat je vaak nog extra benodigdheden als meerdere accu's, een koffer/tas etc. nodig hebt.

Voor hetzelfde bedrag vind je eveneens wellicht een zeer goedkope Chinese racedrone. Met veel zoeken vind je er zelfs wellicht eentje inclusief een afstandsbediening, maar daar houdt het wel ongeveer op. Je zult minstens 4 accu's (v.a. €15.- p/s) moeten aanschaffen wil je langer dan 30min (in totaal) willen vliegen, net als een lader om ze op te laden. En wat te denken van een FPV camera'tje, en een scherm/bril om de beelden te kunnen ontvangen. Zeker als je wilt gaan racen is het niet onverstandig om enkele honderden euro's paraat te hebben, omdat je wekelijks (lees: dagelijks) zult crashen en continue allerlei onderdelen (van props tot hele frames en van antennes tot elektronica) moet aanschaffen en vervangen met (alles bij elkaar behoorlijk kostbaar) gereedschap.

Niet om je af te schrikken, maar vooral als advies dat als je serieus aan de slag wilt met drones, ik toch echt aanraad om nog even door te sparen.

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app