Even voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

novavista

New Member
Lid geworden
11 jul 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
63
Locatie
groningen
Hallo,

Ik ben nieuw hier. Ik ben iets boven de zestig en woonachtig in het Noorden.
Sinds gisteren ben ik de gelukkige eigenaar van DJI mini 2 (fly more combo) .
Enige tijd geleden heb ik een drone van het merk Poloraid gekregen van mijn dochters, deze vonden ze toevallig in een outlet-store.
Dat apparaat had echter een sterke eigen wil, en luisterde niet goed naar mijn onervaren besturing. Hij verdween daardoor al rap in een maisveld. Terwijl ik de moed al had opgegeven, vonden diezelfde lieve dochters hem toch nog terug. Bij een poging later, koos het apparaat weer voor zijn eigen vluchtplan, schoot over een drukke weg en landde net naast een geparkeerde auto. Toen was ik er dus wel klaar mee.

Van de mini 2 heb ik begrepen dat deze op zijn plek blijft hangen, als je niet aan de knopjes zit. En dat lijkt me toch wat veiliger voor een amateur als ik.

Binnen enkele dagen zal ik waarschijnlijk mijn maiden-vlucht gaan maken. Eerst maar de formele zaken regelen, zoals registratie bij de RDW en DJI.
Ik zal hier wel regelmatig rondkijken om te leren van de ervaringen van anderen en wat vraagjes stellen.
 
Leuk verhaal, en welkom!
Zelf ook nog amper een maand lid van dit forum, en zo lang vlieg ik nu ook met mijn Mini 2. En inderdaad, als je niets doet blijft ie rustig hangen en wachten. Dat leverde ook mijn eerste "crash" op: de drone hing op een hoogte van een meter met de voorkant naar mij toe. Beetje dicht bij een struik, dus ik stuurde iets opzij: regelrecht de struik in! Want als de drone in jouw richting 'kijkt', dan is links = rechts en omgekeerd... Geen schade gelukkig, hij kukelde gewoon door de struik!