Even voorstellen.

Ronaldo

New Member
Lid geworden
14 jul 2021
Berichten
17
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
69
Locatie
Leiden
Mijn naam is Ron en ben nieuw op dit forum.

Na lang twijfelen toch de stap gemaakt en de DJI mini 2 aangeschaft en geregistreerd bij het RDW
.
Na eerst te hebben ingelezen (best wel veel) de eerste take off gedaan in de tuin. Best wel spannend om niets te raken, het waait nogal, maar het ging goed. Van de week als het beter weer wordt wat verder weg om meer uit te proberen maar daar heb ik wel vertrouwen in.

Moet alleen nog even kijken waar je allemaal mag vliegen met een drone van 249 gram.

Als er mensen zijn met goed advies of raad hoor ik dat graag, alvast bedankt.

Ron
 
  • Leuk
Waarderingen: Flying gentlemen
Welkom Ron! Veel plezier met je Mini 2. Het is een fijne drone.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
Hallo Ron,

Welkom op het forum! Veel plezier met de Mini 2.

De Algemene regels zijn altijd goed om te weten.
Ongetwijfeld heb je de kaarten van de LVNL en Aeret al bekeken om te zien waar je mag vliegen?
Daarnaast altijd handig om enkele Apps op je telefoon te hebben mbt weersinformatie zoals UAV Forecast of Drone Buddy etc..
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
Welkom op het forum Ron,

Zelf gebruik ik naast de DJI Geo Zones, de GoDrone app en Aeret om te kijken of ik ergens mag/kan vliegen.
Voor het weer naast UAV forecast "gewoon" Buienradar en mijn eigen gevoel.
Kwam bij UAV forecast na een paar keer wachten op vliegbaar weer erachter dat je zelf de limieten kon instellen en dan staat hij vaker op groen.
Het gewicht van je drone heeft niets te maken waar je mag vliegen, je vliegbewijs A1/A3 en/of A2 (en de low speed mode of Tripod mode) bepalen hoe dichtbij je bij mensen, gebouwen en dergelijke mag vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
@Inspectie Drone: maar met een drone van minder dan 250 gram hoef je toch geen vliegbewijs te hebben?
Volkomen gelijk, ik had iets te snel gelezen.
1626359684993.png
1626359704390.png
Overgangsperiode%20NL%2020210326-ms%20ph%20tabel-2.png