ff voorstellen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Stefan69

New Member
Lid geworden
8 jul 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
54
Locatie
Zutendaal
Ik ben Stefan, woon in Zutendaal en ik fotografeer graag.
Een drone is altijd wel iets geweest waar ik interesse in had maar het technische stuk schrikte mij wat af.
Ik weet dat er tegenwoordig hele goeie toestellen zijn waar je veilig mee kan vliegen en waar je dingen automatisch mee kan regelen.
In die zin wil ik de stap wel zetten. Ik ben van plan om een DIJ pro 2 aan te kopen. Ik ben nog opzoek naar wat daar allemaal bij kopt kijken.
Wat moet je kennen, ... ? Wat ik zelf kan leren, wil ik zelf leren. Ik heb geen zin om geld gaan uit te geven aan een theoretisch cursus als het geen duidelijke meerwaarde is. Dus, tips, ... zijn welkom.
 
Hoi Stefan, welkom.

Wanneer jouw plannen zijn een DJI Pro 2 te kopen, welke ongetwijfeld zwaarder is dan 250 gram, moet je in ieder geval je A1/A3 vliegbewijs hebben. Oftewel een theorie cursus doen. Wil je geen geld uitgeven aan een theorie cursus, zou je een DJI Mini 2 kunnen overwegen. Hier hoef je geen vliegbewijs voor te hebben. Wel een RDW registratie vanwege dat de drone een camera heeft.
 
Of, als je bijv. op zondag toch niets te doen hebt, haal je je A1/A3 Europees vliegbewijs gratis in Luxemburg...
Dan ben je ook klaar!

En welkom nog :)
 
Voor een DJI Mavic Pro 2 is volgens mij ook het A2 nodig omdat ze net iets meer wegen dan 900 gr. Meerwaarde of niet, het is verplicht.

Verder veel succes!
 
Voor een DJI Mavic Pro 2 is volgens mij ook het A2 nodig omdat ze net iets meer wegen dan 900 gr. Meerwaarde of niet, het is verplicht.

Verder veel succes!
Een A2 is niet verplicht, echter mag je dan alleen in Categorie A3 vliegen. Dat houdt minimaal 150m afstand in.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee