Fimi X8 Mini eerste vlucht.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rcee

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
1.881
Waarderingsscore
709
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
1422
Hierbij een korte impressie van mijn eerste vlucht met de recent uitgebrachte Fimi X8 Mini.
Zie ook mijn review hier.

Settings:
-4K 30Fps
-Codec= H265
-F-LOG
-HDR= Off

 
Laatst bewerkt:
Beeldkwaliteit ziet er goed uit! Vliegen misschien nog een beetje onwennig, maar voor een eerste vlucht is dat niet gek! Is het je eerste drone, of kun je een vergelijking maken met andere drones?
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Beeldkwaliteit ziet er inderdaad prima uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Is het je eerste drone, of kun je een vergelijking maken met andere drones?
Nee hoor dit is Drone nummer 9 en nummer 10 is in aantocht. Een echte beoordeling kan ik pas na een aantal vluchten maken.
Het neemt gewoon tijd in beslag om de optimale instellingen te vinden. Dit is slechts een eerste korte vlucht. Ik zou zeggen:
houd mijn gebruikers review in de gaten :)


Vind je dat er een groot verschil is tussen deze en de mini 2 en ook de mp2pro mbt beeldkwaliteit?
Alledrie produceren ze 100Mbit 4K video en er is wat mij betreft geen sprake van een 'groot' verschil. Ten opzichte van de mini2 bied de X8M wel wat meer potentieel door toevoegingen als H265, HDR en F-LOG. Film je 'straight out of the box' dan zal het voordeel waarschijnlijk voor de Mini2 zijn. DJI is nu eenmaal sterk in het uitbrengen van 'foolproof' producten. Ga je met de X8M aan de slag is het toch handig als je wat dronekennis in huis hebt om het beste eruit te halen, maar je inzet wordt beloond. Uiteindelijk zal een M2P het breedst inzetbaar zijn van deze drie door de grote beeldsensor, al weten de kenners ook dat met name de videokwaliteit van de M2P te wensen overlaat. Buiten dat is er natuurlijk ook een te groot verschil in de prijs om hier echt een vergelijking te trekken.
 
Laatst bewerkt: