Fimi x8 se 2020. Videoverwerking

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dicknixon

New Member
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
3
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
113
Locatie
Babylon
Hi guys, sinds enige tijd trotse eigenaar van bovengenoemde drone. Ben wel complete n00b op vlak van beeldverwerking met drones. Concreet worstel ik met volgende probleem: wanneer ik videos wil maken via de drone op een sd kaart, filmt de drone wel constant door in videomodus. Wanneer ik de sd kaart in pc stop om resultaten te bekijken is de video steeds in veel kleinere videobestanden opgedeeld (terwijl de remotecontroller aangeeft toch steeds door te filmen). Heeft dit iets met mijn instellingen te maken? Of moet ik dmv bepaalde software een en ander aan elkaar zetten om 1 mooi filmpje te krijgen?
 
Welkom op het forum Dicknixon!
Dat jouw filmpjes op de SD-kaart opgedeeld worden in kleinere videobestanden is inderdaad normaal. Zo normaal dat ik de laatste 10 jaar (bij digitale camera's) nooit gezien heb dat het anders was.

Het is daarom ook normaal dat je deze kortere video's naar je pc downloadt en dan met behulp van een videobewerkingsprogramma opknipt/plakt/monteert. Eigenlijk net zoals dat vroeger ook met Super 8 filmpjes gewoon was.

Er staan je op het internet veel gratis en betaalde videobewerkingsprogramma's ter beschikking. Zo gebruik ik zelf o.a. de gratis OpenShot en FilmForth programma's. Maar er zijn er veel meer op het internet te vinden.

Hier te downloaden:
OpenShot: OpenShot Videobewerkingssoftware | Gratis, open, en prijswinnende videobewerkingssoftware voor Linux, Mac, en Windows!
FilmForth: FilmForth: Video Bewerken kopen - Microsoft Store nl-NL
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee en Dicknixon
Als aanvulling:
Met de Fimi X8SE 2020 heb je de mogelijkheid om je codec te wijzigen naar H265 [HEVC]. Hiermee bereik je dat het opgeslagen videobestand ongeveer de helft zo groot wordt in vergelijking met de H264 die standaard gebruikt wordt. Daarbij is de kwaliteit ook marginaal beter. Dit kan je instellen via de Fimi App.