Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeroen Luning

Member
Lid geworden
11 okt 2016
Berichten
40
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
46
Locatie
Dordrecht
In de tutorial laat ik mijn werkflow zien hoe ik een Timelapse maak met behulp van Drone.
 
Mooi effect Jeroen.
Ik had dit zelf ook al een keer geprobeerd met handgevlogen opnames. Dat werkt dus niet. Iedere 'ruwe' beweging die je maakt, hoe voorzichtig ook, wordt tig keer uitvergroot bij versnellen van de beelden.
Ik heb nog geen stabilisation geprobeerd. Ga ik eens doen om te kijken of dat het schokkerige er af haalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen Luning
Mooi effect Jeroen.
Ik had dit zelf ook al een keer geprobeerd met handgevlogen opnames. Dat werkt dus niet. Iedere 'ruwe' beweging die je maakt, hoe voorzichtig ook, wordt tig keer uitvergroot bij versnellen van de beelden.
Ik heb nog geen stabilisation geprobeerd. Ga ik eens doen om te kijken of dat het schokkerige er af haalt.

Zelf met een programma als Autopilot Logic lukt t niet altijd om zonder schokjes te vliegen. De Stabilazation tool is wel heel krachtig in combi met methode 2 en smoothing....
 
Ik ging er altijd vanuit dat je een time-laps maakt vanuit een serie foto's. Het effect van een versnelde video lijkt er wel op natuurlijk. Leuk idee en geeft me inspiratie.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen Luning
Video is eigenlijk ook een serie foto's. De term time-laps komt volgens mij uit ook de fotografie. In video-bewerking heet het gewoon versnellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen Luning
Ik ging er altijd vanuit dat je een time-laps maakt vanuit een serie foto's. Het effect van een versnelde video lijkt er wel op natuurlijk. Leuk idee en geeft me inspiratie.
Precies zoals Sjakie zegt...ik neem op met 24fps...door 10 min content te versnellen met factor 6000, blijven er 10 seconden over of te wel 240 frames/foto's.
 
Het kan inderdaad beide. Het voordeel met foto's is dat de resolutie over het algemeen een stuk groter is. HD is 1920 x 1080 pixels. Een gemiddelde foto van (laten we het klein houden) 8 Megapixel is dus al 8000 pixels. Je kan daardoor in post bijvoorbeeld nog inzoomen. Ik gebruik het zelf heel veel door elkaar. Voor mijn type opdrachten maak ik altijd heel veel timelapses. En het is net wat je voorhanden hebt en het beste past bij de opdracht. Bij bouwwerkzaamheden in de buitenlucht (en stoffige en gevaarlijke omgeving) doe ik het veel met Gopro. Binnen is de lichtgevoeligheid belangrijker en daar zijn andere cameraatjes weer beter in.