Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jeroen Luning

Member
Lid geworden
11 okt 2016
Berichten
40
Waarderingsscore
15
Punten
8
Leeftijd
46
Locatie
Dordrecht
Tutorial waarin ik uitleg hoe je het beste een Widescreen effect kunt creëeren in FCP.
 
Ik heb hiervoor zelf in Photoshop een png afbeelding gemaakt ter grootte van video, en met de zwarte balken er in en in het midden transparant.
Deze leg ik zoals je laatste methode in 1x als een spoor er boven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen Luning
Ik heb hiervoor zelf in Photoshop een png afbeelding gemaakt ter grootte van video, en met de zwarte balken er in en in het midden transparant.
Deze leg ik zoals je laatste methode in 1x als een spoor er boven.
Mooie oplossing die idd overkomt met de laatste methode. Welke edit programma gebruikje? FCP of iets anders?
 
Mooie oplossing die idd overkomt met de laatste methode. Welke edit programma gebruikje? FCP of iets anders?
Met FCP inderdaad. Was vorige week wel even opkijken met de laatste update.
Helaas niet veel verbetering aan de standaard color-correction. Die hadden ze van mij wel wat meer mogen verfijnen.
 
Met FCP inderdaad. Was vorige week wel even opkijken met de laatste update.
Helaas niet veel verbetering aan de standaard color-correction. Die hadden ze van mij wel wat meer mogen verfijnen.
Werk jij met LUTs? Zo ja, hoe importeer je die in FCP? Ik had een of andere gratis plugin gevonden, LUTloader geloof ik dat-ie heet, maar die heb ik nooit werkend gekregen.
 
Werk jij met LUTs? Zo ja, hoe importeer je die in FCP? Ik had een of andere gratis plugin gevonden, LUTloader geloof ik dat-ie heet, maar die heb ik nooit werkend gekregen.
LUT-loader van PixelFilmStudios heb ik ook gebruikt maar die is momenteel niet meer werkend na de upgrade naar "macOS Sierra" en "FCP 10.3".
Een nieuwe versie van hen is er nog niet.

Ik heb er niet veel mee gedaan. Om een geschikte LUT te verkrijgen maakte ik die zelf door een screenshot uit de video te bewerken in Photoshop. Dat resultaat was wel goed maar de bewerking te omslachtig.
Opname met een "flat-profile" en kleurcorrectie ben ik wel voorstander van.
 
Ik kreeg die plugin al niet werkend, en na de update naar FCP 10.3 kreeg ik die melding inderdaad ook. Vooralsnog film ik alles in 'Natural' en kan daarna nog genoeg doen op het gebied van saturatie etc. Vaak vind ik video's die door van die LUTs gehaald zijn op het eerste gezicht wel mooi, maar soms is het effect ook wel weer overdreven.

Heel ander vraagje: weet jij hoe je met FCP en Motion van die mooi meebewegende 3D titels kunt maken, zoals je die schijnbaar redelijk eenvoudig in Adobe Premiere kunt maken?
 
Ik heb Motion ook aangeschaft maar daar ook niet zoveel ervaring mee. Ik ben daarvoor misschien te weinig creatief om zelf iets te bedenken.
Wat dan wel makkelijk is;
Vanuit FCPx kun je een bestaande titel of overgang rechtsklikken en vervolgens "open a copy in Motion".
Dan kun je wat makkelijker een bestaand iets aanpassen tot een persoonlijke.
Zo is het een beetje van jezelf en een beetje van Maggi...


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik kreeg die plugin al niet werkend, en na de update naar FCP 10.3 kreeg ik die melding inderdaad ook. Vooralsnog film ik alles in 'Natural' en kan daarna nog genoeg doen op het gebied van saturatie etc. Vaak vind ik video's die door van die LUTs gehaald zijn op het eerste gezicht wel mooi, maar soms is het effect ook wel weer overdreven.

Heel ander vraagje: weet jij hoe je met FCP en Motion van die mooi meebewegende 3D titels kunt maken, zoals je die schijnbaar redelijk eenvoudig in Adobe Premiere kunt maken?
LUT Utility, is makelijk te gebruiken. Na aanschaf (29 USD) krijg je een download link. Na installatie vind je LUT utility terug in de effected brouwser. Idd sms wat overdreven effected, maar wel weer een mooie basis om zelf aan verder te sleutelen...