First light: Zoetermeerse plas - DJI Mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Dieseltijger

Active Member
Lid geworden
3 aug 2021
Berichten
139
Waarderingsscore
106
Punten
43
Leeftijd
63
Locatie
ZOETERMEER
Zaterdag voor het eerst de drone laten opstijgen. Wat een gemakkelijke bediening. Hierbij de eerste opnames op "het enige plekje ten noorden van Zoetermeer -waar je mag vliegen"Naamloos.jpg
Hoogte: 43 meter, RAW formaat
3 opnames gecombineerd obv DXO HDR-Pro 0, -1, -2 EV handmatige belichting
-DXO Color Efex Pro - Tonal Contrast + iets verder verzadigd
- Met RAW filter de oranje tinten bij huis geaccentueerd

DJI_0025_HDR.jpg


Hoogte: 72 meter, RAW formaat. Bewerkingen:
- DXO Color Efex Pro Tonal Contrast
- DXO Sharpener Pro
- Gebouw met bomen geselecteerd en met RAW filter de oranje tinten versterkt

DJI_0011.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een duimpje voor je bewijsmateriaal dat je legaal vliegt. Zag je de 'mag je daar wel vliegen'-bui al hangen?
 
Dank jullie wel. Ik zag de bui inderdaad hangen, ben natuurlijk ook fanatiek als een verse bekeerling na het halen van m'n certificaten.

Ik was wel verrast door a) het nieuwe perspectief; b) Het vlieg- en fotografeergemak van de mini 2.

Ongelooflijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Drone2
Mooi,
Je kunt ook nog een stuk naar links richting Den Haag. Daar heb je een prachtig gezicht met 3 molens op een rij.
Idem de andere kant op, maar dan zit je weer bijna in Blijswijk
 
Mooie scherpe foto's, vanuit een mooie hoek! Ik kom ook uit Zoetermeer, en heb sinds 13 maanden de Mavic Mini. Ik vlieg soms ook boven een school in aanbouw. Mag dus eigenlijk niet, maar de uitvoerder van het bouwbedrijf heeft er geen moeite mee!
 
Mag je dan niet over een gebouw wat nog in aanbouw is vliegen? Of niet over een school?
Ik vlieg hier wel eens over de stad maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar al die (basis)scholen staan.
 
Prachtige foto's.
Met welk fotobewerkingsprogramma gebruik je? Of is dat het DXO verhaal bij een van de foto's?
En indien verboden vliegterrein..... zit dit standaard in de fly-app?
 
De school waarvan ik de bouw volg staat midden in een woonwijk, en aangezien zo ongeveer heel Zoetermeer een NO FLY zone is, is het dus officieel niet toegestaan. Ik vlieg echter steeds maar zeer kort, en met toestemming van de uitvoerder en de bouwvakkers. Ik ben er nu al een maand of twee niet geweest, omdat men nu met de afbouw binnen bezig is. De afspeellijst die ik gemaakt heb met de filmpjes van deze school staat hier: https://youtube.com/playlist?list=PLzwP7tyRHmXl0u1BUpGcuR9m8bLX6jtEV
 
Mag je dan niet over een gebouw wat nog in aanbouw is vliegen? Of niet over een school?
Ik vlieg hier wel eens over de stad maar ik weet eerlijk gezegd niet precies waar al die (basis)scholen staan.
 
Dat kan wel zo geweest zijn, vroagger, maar ik heb het over NU en over een drone van < 250 gram.
 
Zaterdag voor het eerst de drone laten opstijgen. Wat een gemakkelijke bediening. Hierbij de eerste opnames op "het enige plekje ten noorden van Zoetermeer -waar je mag vliegen"Bekijk bijlage 3308
Hoogte: 43 meter, RAW formaat
3 opnames gecombineerd obv DXO HDR-Pro 0, -1, -2 EV handmatige belichting
-DXO Color Efex Pro - Tonal Contrast + iets verder verzadigd
- Met RAW filter de oranje tinten bij huis geaccentueerd

Bekijk bijlage 3311


Hoogte: 72 meter, RAW formaat. Bewerkingen:
- DXO Color Efex Pro Tonal Contrast
- DXO Sharpener Pro
- Gebouw met bomen geselecteerd en met RAW filter de oranje tinten versterkt

Bekijk bijlage 3310
 
  • Leuk
Waarderingen: ElRo1911
Ik heb daar vlak bij gevlogen, aan de rand van de Meerpolder. Er stond aardig wat wind, maar mijn Mavic Mini vocht dapper terug. Er kwamen wel enkele windwaarschuwingen in het display. Het was pas mijn 2e vlucht, en mijn bochten waren nog niet zo mooi. Ik heb de beelden gemonteerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB