Flight Crew Licensing suspended

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door Eric-Jan, 2 apr 2020.

1. Eric-Jan

Eric-Jan Well-Known Member

Lid geworden:
    11 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    373
    Voor de General Aviation is (geïnstigneerd vanuit EASA) door IL&T een uitstel gegeven voor alle verloopdata die te maken hebben met Flight Crew Licensing, inclusief bijbehorende medical, type ratings, Language Proficiency Endorsements, etc.
    Administrative instruction General Approval ILT-2020/15549

Ik weet niet hoe de voor de drone wereld verplichte registratie en de opleidingseisen die per 1 juli zouden ingaan in dit plaatje passen, maar ik kan me voorstellen dat ook daar een initieel uitstel van 4 maanden (mogelijk te verlengen met nog eens 4 maanden) van toepassing gaat zijn.
    Misschien dat Wiebe daar al meer van weet?

peSHIr vindt dit leuk.
  2. peSHIr

peSHIr Well-Known Member

Lid geworden:
    23 jul 2018
    Leuk Bevonden:
    285
    Registratie/opleidingseisen Open Categorie van Europese droneregels vanaf juli hebben hier niet echt mee te maken toch? (Volgens mij CE-keur van drone, plus een "RDW-registratie" met een aantal goed beantwoorde vragen, althans hier in Nederland, zodra dit op orde is), en verder overgangsperiode met huidige modelvliegregeling nog gangbaar. Gesloten en specific valt allemaal natuurlijk nog te bezien, maar dat zou toch al (in Nederland) voor 1 juli allemaal niet op orde zijn, volgens mij..

Deel Deze Pagina