Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Hay Stevens

New Member
Lid geworden
26 okt 2016
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
73
Locatie
Tegelen
Misschien bestaat het al in sommige drones, maar ik heb er nog nergens iets over gelezen:
het moet toch vrij eenvoudig zijn om bij de landing (of crash) de laatste positie van een drone op de controller vast te houden. De coördinaten kunnen gekoppeld worden aan Google Maps net als bij een GPS tracker. Bij een fly away van een drone kun je hem dan eenvoudig terugvinden.
 
Bij DJI drones kun je toch gewoon je flight log openen en kijken wat de laatst bekende locatie is? Probleem is alleen dat er bij een fly-away mogelijk geen communicatie meer plaatsvindt richting de controller, zodat de locatie van de drone ook niet wordt doorgegeven tijdens zo'n situatie.
 
Bij DJI drones kun je toch gewoon je flight log openen en kijken wat de laatst bekende locatie is? Probleem is alleen dat er bij een fly-away mogelijk geen communicatie meer plaatsvindt richting de controller, zodat de locatie van de drone ook niet wordt doorgegeven tijdens zo'n situatie.
 
Wat ik graag zou zien is een geïntegreerde gps tracker in de drone, liefst een beetje crashbestendig, die de positie aan je controller of je smartphone doorgeeft zodra de tracker niet meer beweegt of abrupt tot stilstand is gekomen.
 
Wat ik gebruik is Trax
Trax | A really small and light GPS tracker for kids and pets
Dit kost wel abonnement per twee jaar maar het is wereldwijd te volgen, nooit een sms sturen, makkelijk met klittenband te bevestigen en overal voor te gebruiken. Zelfs waterdicht. Ook al heeft de quad geen power meer blijft dit gewoon werken. In 1 woord ideaal


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app