Flying gentlemen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Flying gentlemen

New Member
Lid geworden
30 jul 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
57
Locatie
Velserbroek
Goedemiddag allen, mijn naam is Ron en ben 54.
Ik ben al 31 werkzaam in de luchtvaart en werk daar met veel plezier.
Na 2 speelgoed drones heb ik vandaag een DJI mini aangeschaft.
Vroeger veel gefotograveerd maar die hobby kwam bruut ten einde nadat de camera vanaf mijn nek en die zit vrij hoog op de grond stuiterde. De bedoeling is om de mini mee te gaan nemen op vakanties en om de mooie plekjes van Nederland te gaan ontdekken. Ik heb nog een hobby en dat is motorrijden dus kan ik de 2 hobby's mooi combineren.
Nu eerst dus maar leren vliegen met de drone. Dat is bij de 2 speelgoed drones niet zo goed gelukt.

tips en trukks zijn zeer welkom alsook mooie locaties in Noord of zuid holland om te vliegen.
 
Welkom op het forum, Ron.
Hou er wel rekening mee dat je op veel mooie plekken vaak niet mag vliegen (NFZ, zoals Natura2000 gebieden of in de buurt van (zweef)vliegvelden), maar gelukkig is Nederland nog groot genoeg.
Mooie plekken zijn sommige delen van de Reeuwijkse Plassen, de Lek of een andere grote rivier, de Zuidpier IJmuiden bij zonsondergang (niet boven het duingebied en op bepaalde tijden zijn er paragliders actief).

Voor wat betreft het vliegen, ik vind een DJI Mini over het algemeen goed te besturen en niet te vergelijken met een speelgoed drone.

Have fun en laat die mooie beelden maar komen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Goed de instructies lezen, rustig beginnen met naar voren en achteren, naar boven en beneden, dan omgekeerd,als de drone naar je toe vliegt en dat is verreweg het moeilijkste, want dan is links eigenlijk rechts.
En heb je dat onder controle kan je door het hoger en verder van je af gaan oefenen.
Succes ermee Ron.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
bedankt allen voor de tips. ik ga inderdaad zeer voorzichtig van start. ben nu al aan het worstelen om de dji fly app te instaleren. op een of andere manier heb ik dat nog voor elkaar gekregen. De pier van ijmuiden is bij mij om de hoek dus daar zal ik zeker een keer te vinden zijn. Als de eerste vlucht een feit is laat ik het wel weten.