Fog and Birds

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Echt mooi, kon wel een intro voor een film zijn. Top
 
  • Leuk
Waarderingen: BugRoger
Toppertje! Prachtig beeld en mooi passend muziek....
 
  • Leuk
Waarderingen: BugRoger
Prachtig!
Je bent niet bang voor de mist? (dat het slecht is voor je drone)
 
  • Leuk
Waarderingen: BugRoger
Prachtig!
Je bent niet bang voor de mist? (dat het slecht is voor je drone)
Weet ik. Het was geen dichte mist en de temperatuur liep snel op. In het filmpje ziet het er soms erger uit dan dat het was. Ik ging af en toe en van erg korte duur een mist bank in (wat ook niet interessant is) de niet hoger gingen dan zo`n 30 mtr. Door er net over de mistbanken te vliegen en de door montage van de video, geeft ook de indruk dat het snel er ver gaat. Ik wilde eigenlijk alleen de mist flarden boven het water filmen maar de meeste beelden in het filmpje zijn gemaakt tijdens het het vliegen naar een positie vanwaar ik wilde starten met de eigenlijke opname, dat ik in eerste instantie voor ogen had. Naar die posities vliegen gaven toch de mooiste beelden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JvdP
Beginnersvraag: het lijkt me in zo'n geval lastig om je te oriënteren op het camerabeeld op je telefoon. Gebruik je dan ook de kaart, die linksonder in de app zit?

Als ik wat verder wegvlieg, zeg 200 tot 300m voel ik soms al een lichte paniek, zo van "oh jee, waar is ie gebleven?" Dan hoor ik 'm niet meer en ik zie het kleine ding niet meer... Ik vind het dan soms lastig om puur op mijn telefoonschermpje terug te vliegen.
Gelukkig heeft ie een RTH-knopje... :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Beginnersvraag: het lijkt me in zo'n geval lastig om je te oriënteren op het camerabeeld op je telefoon. Gebruik je dan ook de kaart, die linksonder in de app zit?

Als ik wat verder wegvlieg, zeg 200 tot 300m voel ik soms al een lichte paniek, zo van "oh jee, waar is ie gebleven?" Dan hoor ik 'm niet meer en ik zie het kleine ding niet meer... Ik vind het dan soms lastig om puur op mijn telefoonschermpje terug te vliegen.
Gelukkig heeft ie een RTH-knopje... :D
Precies de reden dat die VLOS (Visual Line of Sight) regel bestaat: je hebt zo geen enkele "situational awareness". Als je wilt uitwijken voor een trauma heli of zoiets, dan is het wel van belang dat je weet waar je bent en welke kant je op kijkt.
En zeker als er iets "fout" gaat is VLOS je laatste redmiddel. Want als er iets fout gaat, dan is dat vaak omdat het compas het niet (goed) doet. Dan werkt RTH ook niet meer...
 
  • Leuk
Waarderingen: BugRoger
Beginnersvraag: het lijkt me in zo'n geval lastig om je te oriënteren op het camerabeeld op je telefoon. Gebruik je dan ook de kaart, die linksonder in de app zit?
Je kunt ook gebruik maken van een observator. Iemand die de drone vanaf de start constant volgt kan 'm nog best ver in zicht houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: BugRoger
Weet ik. Het was geen dichte mist en de temperatuur liep snel op. In het filmpje ziet het er soms erger uit dan dat het was. Ik ging af en toe en van erg korte duur een mist bank in (wat ook niet interessant is) de niet hoger gingen dan zo`n 30 mtr. Door er net over de mistbanken te vliegen en de door montage van de video, geeft ook de indruk dat het snel er ver gaat. Ik wilde eigenlijk alleen de mist flarden boven het water filmen maar de meeste beelden in het filmpje zijn gemaakt tijdens het het vliegen naar een positie vanwaar ik wilde starten met de eigenlijke opname, dat ik in eerste instantie voor ogen had. Naar die posities vliegen gaven toch de mooiste beelden.
Je lef wordt beloond, prachtig
 
  • Leuk
Waarderingen: BugRoger