Foto’s bewolkte dagen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jroose79

Active Member
Lid geworden
23 dec 2020
Berichten
171
Waarderingsscore
83
Punten
28
Leeftijd
44
Locatie
Vlissingen
Ik ben een beetje aan t oefenen met fotografie. Deze foto is genomen met ISO100/ sluiter 1/40. (Mavic air 2)
op dit soort bewolkte dagen zoek ik een beetje wat er beter kan, maar ben redelijk onervaren als fotograaf.
Op een zonnige dag vind ik het makkelijker dan nu. Wellicht is het enkel door het sowieso sombere weer, maar hoor graag tips en tricks voor de bewolkte (in de winter dus overwegend) dagen. Zie af en toe mooie foto’s voorbij komen ondanks het weer (foto’s onbewerkt maar wel verkleind voor de site)C6E8920A-371B-4144-80F6-5483D237A897.jpeg
 

Bijlagen

  • A1C931C0-8E11-4493-8E6E-9CBFD3DACF7A.jpeg
    A1C931C0-8E11-4493-8E6E-9CBFD3DACF7A.jpeg
    58 KB · Weergaven: 36
Inderdaad. Gisternen even wezen wandelen en de drone de lucht in gedaan
 
Ik ben een beetje aan t oefenen met fotografie. Deze foto is genomen met ISO100/ sluiter 1/40. (Mavic air 2)
op dit soort bewolkte dagen zoek ik een beetje wat er beter kan, maar ben redelijk onervaren als fotograaf.
Op een zonnige dag vind ik het makkelijker dan nu. Wellicht is het enkel door het sowieso sombere weer, maar hoor graag tips en tricks voor de bewolkte (in de winter dus overwegend) dagen. Zie af en toe mooie foto’s voorbij komen ondanks het weer (foto’s onbewerkt maar wel verkleind voor de site)Bekijk bijlage 2108
ik ben even zo vrij geweest.
 

Bijlagen

  • A1C931C0-8E11-4493-8E6E-9CBFD3DACF7A.jpeg
    A1C931C0-8E11-4493-8E6E-9CBFD3DACF7A.jpeg
    88,3 KB · Weergaven: 38
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je altijd moet nabewerken? Zijn er een beetje gratis programma’s hiervoor of zit ik meteen aan de dure, moeilijke programma’s?
 
Eigenlijk komt het er dus op neer dat je altijd moet nabewerken? Zijn er een beetje gratis programma’s hiervoor of zit ik meteen aan de dure, moeilijke programma’s?
Of iig betaalbaar binnen het redelijke voorniemand die net begint?
 
Ok. Ga eens downloaden en bekijken. Thanks! Foto is echt vet met die paarse lucht
ja gewoon een beetje mee klooien.
ik ben zelf nu ook ongeveer een weekje bezig met bewerken van foto en video.
ik heb er van de week zelfs een nieuwe MacBook Air voor gekocht.
kan ik weer even vooruit...
 
ja gewoon een beetje mee klooien.
ik ben zelf nu ook ongeveer een weekje bezig met bewerken van foto en video.
ik heb er van de week zelfs een nieuwe MacBook Air voor gekocht.
kan ik weer even vooruit...
Ok. Ik heb tot nu toe enkel een beetje belichting enzo bijgesteld in windows op laptop van t werk. Hebben prive een imac 27” 2010 maar daar doe ik weinig mee. Moet hem eens uodaten qua ram zodat ik ook video kan doen erop (schokt erg nu)
 
Zelf ben ik ook wel benieuwd hoe anderen hun foto's bewerken. De hier genoemde photoscape x kende ik ook nog niet en net even uitgetest.
Op dit moment lukt het me nog altijd niet om te donkere Raw foto's deftig te bewerken. Ik zit maar aan die schuivers en knoppen te draaien zonder goed te weten wat ik aan het doen ben. Mijn beste foto's zijn op dit moment de jpegs die zo uit de drone komen. :-(
Ook Raw Therapee is gratis met zeer veel mogelijkheden, maar wederom veel te ingewikkeld voor mij.
 
Zelf ben ik ook wel benieuwd hoe anderen hun foto's bewerken. De hier genoemde photoscape x kende ik ook nog niet en net even uitgetest.
Op dit moment lukt het me nog altijd niet om te donkere Raw foto's deftig te bewerken. Ik zit maar aan die schuivers en knoppen te draaien zonder goed te weten wat ik aan het doen ben. Mijn beste foto's zijn op dit moment de jpegs die zo uit de drone komen. :-(
Ook Raw Therapee is gratis met zeer veel mogelijkheden, maar wederom veel te ingewikkeld voor mij.
Voor ik uberhaupt aan fotobewerking denk wil ik eigenlijk gewoon weten of mijn settings goed zijn in zo’n foto. Denk dat dat al een basis is omen dan kleine aanpassingen moeten maken. Als ik de foto’s op mn iphone met ‘the magic wand’ aanklik is het vaak al een hele verbetering. Ik vlieg voornamelijk prive maar op mijn werk vragen ze ook om wat mooie plaatjes te schieten van onze schepen en projecten. Onze directeur is goe dmet fotoshop, maar wil hem wel al als basis een goede foto aanleveren. Vandaar mijn vraag wat ik kan doen ouur qua ‘ruwe’foto’s ( ik ga iverigens wel even dat programma downloaden om te sien wat het doet)
 
ja gewoon een beetje mee klooien.
ik ben zelf nu ook ongeveer een weekje bezig met bewerken van foto en video.
ik heb er van de week zelfs een nieuwe MacBook Air voor gekocht.
kan ik weer even vooruit...
Ik krijg mijn foto’s helaas niet geopend in dit programma. Geen idee hoe dat kan