Foto kwaliteit verschil dji 3 4k en advanced

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PsYchon

New Member
Lid geworden
18 dec 2017
Berichten
9
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
43
Locatie
holland
Ik had hiervoor de dji 3 4k en maakte wat ik zo kan zien de foto's op een veel hogere resolutie als met mijn opvolger de advanced, heb al gekeken bij de instellingen of ik ergens de kwaliteit kan instellen maar dat kan ik zo nergens vinden.Screenshot_20180312-205032.jpgScreenshot_20180312-205013.jpg

Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
Beide toestellen fotograferen in 12 megapixels, dus in principe moeten de foto's dezelfde resolutie hebben als die van je vorige toestel. Heb je ook op het sd-kaartje gekeken?
 
Hebben we het hier over de originele/ ruwe bestanden van de SD kaart en niet een of andere afbeelding in het cache geheugen o.i.d?

Ik zie onderaan je eerste screendump ook een optie om de originele afbeelding à 5.3MB te downloaden. Dat lijkt mij een logischere grootte voor een 12MP foto, een afbeelding van 960x720 zal bij lange na niet de 5.3MB halen



Verzonden met mijn [device_name] en de Dronepilots.nl app
 
volgens mij fotografeert hij in 4.3 12 mp en 16.9 9,7 megapixel dat omdat de 16.9 eigenlijk de boel cropt om het zo maar even te zeggen dus eigenlijk fotograferen in raw 4.3 en bewerken met bv met je foto editor voor de beste kwaliteit.
correct me if i am wrong .
 
de kwaliteit van je foto's kun je ook flink verbeteren met nd en cpl filters .
 
hier even een linkje Nigel legt het perfect uit .
 
ging effe te snel hier het linkje betreft niet alleen de mavic pro maar ook de andere drones zal het in volkstaal zeggen moet ik effe aan wennen meestal hebben wij het over [uas]