Foutmelding bij inloggen met Digid bij RDW

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.279
Waarderingsscore
2.915
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Nou, ik dacht: laat ik me ook maar eens gaan aanmelden als drone-operator bij de RDW. Als zzp-er kies ik voor de route via het DigiD.

Maar zodra ik inlog (met gebruikersnaam/passwd), krijg ik de volgende foutmelding:

"Voor het gebruik van deze dienst moet u inloggen met een hoger DigiD beveiligingsniveau: DigiD midden of hoger. Log daarvoor opnieuw in. Ondervindt u nog steeds problemen, neem dan contact op met de RDW."

Na opnieuw inloggen krijg ik dezelfde foutmelding.

Meer mensen last van?
 
Volgens mij moet je gebruik maken van de App i.v.m. 'two factor authentication' , dus idd betere beveiliging a
 
PS. deze vraag is eigenlijk van gisteren. Het antwoord kan ik zelf ook al geven: je moet inloggen met de DigiD app, die heeft blijkbaar een hoger security niveau. Maar in het kader van kennisdeling wil ik het hier alsnog even benoemen op het forum.
 
Ja, dit is eerder genoemd op het forum.

Je beveiligingsniveau van DigiD moet hoog genoeg zijn, en mogelijk heeft RDW ook (bij een van de mogelijke?) links iets net niet helemaal goed staan zodat inloggen via de website met two factor SMS niet altijd helemaal goed gaat hierdoor?

Als je met de DigiD app op je telefoon inlogt is dat blijkbaar niet aan de orde.


[quote uid=1800 name="Willy S" post=32389]
Je kan ook bij je DigID account instellen dat je altijd een SMS code krijgt toegestuurd. Dan kan je ook gewoon inloggen. Zo heb ik het gedaan.
[/QUOTE]
 
Je kan ook bij je DigID account instellen dat je altijd een SMS code krijgt toegestuurd. Dan kan je ook gewoon inloggen. Zo heb ik het gedaan.

Ik had die SMS twee factor authenticatie al aanstaan, maar dat was niet de oplossing. De DigiD app installeren bleek daarna uitkomst te bieden.
 
Ik heb gewoon userid / password aangelogd en kreeg toen ook de melding dat ik met een hogere authenticatie moest aanloggen, toen SMS aangezet en het werkte meteen goed.