FPV drone vliegen zonder camera

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

marcovp

New Member
Lid geworden
4 jan 2021
Berichten
29
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
45
Locatie
Rotterdam
Ik ben een beetje aan het tobben met de aanvraag voor een exploitantennummer en verwacht dat dat nog wel even gaat duren. Om toch wat buiten te kunnen vliegen had ik bedacht om de camera van mijn Tinyhawk te halen om zo toch aan de regels te voldoen. Grootste vraag die ik heb is of het kwaad kan dat ik de camera van de drone haal en er dan mee ga vliegen. Ergens lijkt het me van niet maar ik wil het toch wel even checken. Heeft iemand daar ervaring mee, of loop ik het risico met videozender te slopen?
 
Volgens mij kan dat wel. Alleen is FPV vliegen er dan niet meer bij...

Je hoeft trouwens niet aan de regels te voldoen als je alleen binnen vliegt, maar dat terzijde.
 
Ik ben me er van bewust dat ik dan geen FPV meer kan vliegen, maar dat mag toch al niet als ik er niet iemand naast heb staan en dat gaat niet altijd lukken. Ik wil naar buiten omdat ik dan wat meer kan oefenen met loopings enzo. Dat gaat in huis net niet zo lekker omdat de drone dan eerst tegen het plafond aan komt en daarna op de grond beland. Ik ben nog aan het leren zal ik maar zeggen.

Zodra ik om de misser van de RDW heen heb weten te werken kan de camera weer terug. Het zal dan ook hopelijk maar voor een paar weken zijn.