FRANKRIJK - NIEUWE REGELGEVING !!!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Volgens mij is het certificaat alleen bedoeld voor het recreatief vliegen met een drone in Frankrijk vanaf 800 gram en stelt ook relatief qua vragen weinig voor. Puur bedoeld om de basis principes te kennen om veilig te vliegen.
Dit kennen wij in Nederland niet, maar gaat er misschien wel komen in de nabije toekomst.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Hey Paul, Super tip. Ik heb u het "examen" ook gehaald. Het is toch goed om het eerst in het Engels te doen, en dan in het Frans. Met een beetje gevoel en logisch redeneren, is het inderdaad binnen een uurtje gebakken.
Ik zie trouwens dat in Frankrijk je diverse vlieghoogtes heb afhankelijk van de locatie. In NL alleen vliegen of niet...Zou die Franse regels ook Europees gaan worden?? Zou super zijn.
Nu alleen de drone nog.....:)
 
Bedankt voor de reactie.vraag 13 before the flight , for safety reasons I check the following ..several possible answers.. The battery charge etc. The suitability of weather conditions... Flight restrictions of prohibition on the site.. The weight of the unmanned aircraft.. The suitability of the operation zone (obstacles people in the area).
The weight is niet van belang. De overige 3 antwoorden wel.
 
Misschien kun je me helpen met vraag 13 van het examen. Ik accordeerde alle 5 punten. Het systeem geeft van de twintig vragen voor de zoveelste keer alles goed op vraag 13 na. Ik word er gek van. Weet jij een oplossing
Groetjes. Jan


Verzonden met mijn HTC U11 en de Dronepilots.nl app
Het gewicht checken voor de vlucht is niet nodig. Dit antwoord dus niet geven. De rest is correct.
 
Begrijp ik dit goed binnen een straal van 6 km mag je dus onder de 50 meter vliegen ? Bekijk bijlage 758

Verzonden met mijn SM-G960F en de Dronepilots.nl app
Dit vind ik nu dus een duidelijke meerwaarde hebben dan hier in Nederland (to fly or not to fly). In Frankrijk heb je dus verschillende hoogtes (50-100-150 meter) afhankelijk waar je je bevind.
 
Dit vind ik nu dus een duidelijke meerwaarde hebben dan hier in Nederland (to fly or not to fly). In Frankrijk heb je dus verschillende hoogtes (50-100-150 meter) afhankelijk waar je je bevind.

Volgens mij wordt aangeraden op geoportail te kijken . Daar staat precies opnwaar je wel en niet mag vliegen en hoe hoog. 30-50-60-100-150

Rode gebieden rond luchthavens etc zijn allemaal meer dan 1 km in iedergeval


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Volgens mij wordt aangeraden op geoportail te kijken . Daar staat precies opnwaar je wel en niet mag vliegen en hoe hoog. 30-50-60-100-150

Rode gebieden rond luchthavens etc zijn allemaal meer dan 1 km in iedergeval


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Hellemaal correct. Op de geoportal kaart kijken.
 
Werkt trouwens perfect. Was in FR eerder deze maand: Geoportal kan gebruik maken van je location service, dus je kan heel snel zien of je ergens mag vliegen (en hoe hoog) of niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Hey Paul, Super tip. Ik heb u het "examen" ook gehaald. Het is toch goed om het eerst in het Engels te doen, en dan in het Frans. Met een beetje gevoel en logisch redeneren, is het inderdaad binnen een uurtje gebakken.
Ik zie trouwens dat in Frankrijk je diverse vlieghoogtes heb afhankelijk van de locatie. In NL alleen vliegen of niet...Zou die Franse regels ook Europees gaan worden?? Zou super zijn.
Nu alleen de drone nog.....:)
 
Ik vlieg met een mavic pro platinum. Het vliegklaar gewicht is 734gr. In principe is die regel niet van toepaswing en kan ik in Frankrijk vrij vliegen...