Ga jij voor de Mavic 2 Zoom of Pro?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Mijn voorkeur gaat uit naar de:

  • Mavic 2 Zoom

    Stemmen: 5 33,3%
  • Mavic 2 Pro

    Stemmen: 8 53,3%
  • Ik wacht op de Phantom 5

    Stemmen: 1 6,7%
  • Ik wacht op de Mavic 3

    Stemmen: 1 6,7%
  • Ik spaar door en ga voor de Inspire 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik wil geen DJI meer

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    15

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Zoals je ongetwijfeld hebt meegekregen heeft DJI gister de Mavic 2 aangekondigd (alle details vind je in dit artikel). Deze drone komt in twee varianten: een versie met 1" sensor van Hasselblad, en een versie met een kleinere sensor, maar dan met 2x optische zoom. Overweeg jij om de Mavic 2 te gaan kopen? Zo ja, welke variant? Waarom kies je voor de Zoom of Pro? En welke drone(s) heb je nu in je bezit?
 
De pro spreekt mij meer aan ivm de camera. De zoom minder want je kan in principe dmv editting programmas( cropping) als je in 4k hebt gefilmd tot bij 3-4x inzoomen , zonder verlies van beeldkwaliteit volgens mij. Dus denk dat die zoom weinig nut heeft wat mij betreft


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik heb nu een Spark, en (nog) geen directe wens/noodzaak tot een upgrade. Ik vlieg voornamelijk voor de fun in Sports Mode, en de foto/videobeelden die ik met mijn drone kan maken zijn meer een leuke extra dan de hoofdreden dat ik hem heb. Ik doe ook vrijwel geen post-processing van gemaakte beelden.

Als ik nu wel zou moeten kiezen tussen Mavic 2 Pro en Mavic 2 Zoom dan zou ik zonder enige twijfel voor de Zoom kiezen. De Zoom zou al een flinke upgrade van de camera in de Spark zijn en ik ga zeker niet nog meer betalen voor nog betere kwaliteit die ik niet nodig heb/echt zou gebruiken. Zoom-functie lijkt me dan veel geiniger.

(Tip voor de poll boven dit topic, zodat ik ook een antwoord ga kiezen: "Ik wacht op de Spark 2." #grin)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Platinum nog niet zo lang en ben er tevreden over maar als ik had geweten dat deze er aan kwamen had ik waarschijnlijk nog even gewacht.
 
Ik zou voor de Mavic Pro 2 gaan vanwege de Hasselblad camera.
Heb in februari van dit jaar de Platinum gekocht en om nu al deze in te ruilen, vind ik wat voorbarig.
Als de nieuwe 2 te leveren zijn, verwacht ik, dat de oude types snel in waarde zullen gaan dalen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Mijn eerste impressie is dat de Mavic 2 Zoom toch iets geschikter is voor mijn doelen. Zeker omdat je in Nederland als ROC-light houder flink wat afstand moet houden ten opzichte van gebouwen, mensen en voer- en vaartuigen. Ik ben die groothoeklens inmiddels aardig beu, vandaar dat ik liever de mogelijkheid heb om optisch in te zoomen. Daarnaast ben ik de laatste tijd meer bezig met dronevideo dan met dronefotografie, dus die extra megapixels zijn dan wat minder van belang.

Als het puur om beeldkwaliteit gaat dan pak ik mijn P4P er wel bij. Overigens moeten we ook niet vergeten dat er nog een Phantom 5 zit aan te komen, ik ga er nog altijd van uit dat die beschikt over een 1" sensor en de mogelijkheid om van objectief te wisselen. Dan heb je dus én de betere beeldkwaliteit én de kleinere beeldhoek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
En zo blijven we zo vaak in dubio over hetgeen we kunnen krijgen.
Zal ik dit of dat kopen.
Het verraderlijke van goede marketing, inspelen op latente behoefte van de mens.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Ik ben net terug uit IJsland met m'n eerste generatie Mavic pro en heb uiteraard waanzinnige beelden kunnen schieten.
Voor een volgende vakantie moet ik eerst de Staatsloterij winnen voor de nieuwe Pro want ik ga voor beeldkwaliteit. Misschien wordt het wel de Inspire met een Sherpa als de prijs groot genoeg is...
P.s. in kijk nummer 9 (komende week in de winkels) staat een foto van m'n Mavic in (Landmannalaugar). Ik moet 'm zelf ook nog zien.
 
Welk tijdschrift bedoel je ?

Maar de vraag was, welke uitvoering van de nieuwe Mavic Pro 2 zou je kiezen .